Skip to main content

Mijn Dell laptop ziet het netwerk van Odido niet.

Zie hieronder de specificaties van de laptop zelf, deze komt uit 2015.

Ik zie verder wel allemaal andere netwerken (Ziggo, FRITZ!box etc.) maar niet ons eigen Odido netwerk.

Onze andere apparaten hebben hier geen last van. Ik heb het contact gehad met de servicedesk en die hebben het signaal ‘opgeknipt’ in een 2.4Ghz en 5Ghz netwerk. Geen van beide zijn zichbaar voor de laptop. Ik heb ook al de netwerkinstellingen van de laptop zelf gereset. Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Hallo @MMLKS 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Wat ook kan is bij draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.


Hallo @MMLKS 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga vervolgens naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Wat ook kan is bij draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Ik probeer in te loggen, maar krijg als ik ‘admin’ en het login password invoer een foutmelding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet correct is of vergrendeld.


@MMLKS 

Zou je de Zyxel eerst eens kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?


Het is gelukt, dankjewel!

 


@MMLKS 

Ook met de laptop?


Reageer