Skip to main content

Lampje imternet brandt niet meer ( oude aansluiting via tefoonlijn)

  • 15 June 2024
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Beste,

Ineens hebben wij geen internet meer. Het lampje want knippert en gaat aan en uit en het lampje interen doet niet. Wat zou het probleem kunnen zijn? Zo te zien op de foto zijn oranje en rode draden gekoppeld op elkaar.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat een slechte aansluiting.  Odido had een aansluit kastje meegeleverd in de bezorgdoos.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @naca, handig dat je een foto kon delen, dit wordt inderdaad knutselen geblazen! Ik ben het eens met Eric dat dit geen werkbare aansluiting is. Ik hoop ook dat je de aansluitdoos nog hebt? In dat geval kan je deze handleiding volgen (klik op ‘Toon inhoud’ ). Geef het gerust aan als je nog vragen of hulp nodig hebt, ik zie je graag snel weer genieten van het Internet!

1. Knip de dunne, grijze kabel door.

Uit de vaste kabelaansluiting komt een dunne, grijze kabel. Knip deze door op minimaal 25 cm vanaf de hoofdaansluiting.

Vaste kabelaansluiting knip draad door

2. Strip 2 cm aan het uiteinde van de grijze kabel af.

Je ziet nu 2 of meer draadjes.

Strip kabel

3. Strip nu 0,5 cm van het plastic isolatielaagje van de rode en de blauwe draad.

Strip isolatielaag

4. Open de aansluitbox.

Steek een schroevendraaier in 1 van de openingen aan de zijkant van de aansluitbox en draai de schroevendraaier totdat de box openspringt.

Aansluitbox DSL

5. Sluit de box aan.

Sluit de rode draad aan op het rode contactpunt en de blauwe draad op het groene contactpunt, deze zit onder de schroefjes. Klik daarna de aansluitbox dicht.

Sluit de box aan.

6. Pak de meegeleverde telefoonkabel.

Klik 1 kant van de telefoonkabel in de aansluitbox. Je hebt nu je eigen aansluitpunt gemaakt.

Klik de telefoonkabel in de aansluitbox

 

Ok hen dit nog. Die was aangesloten 10 jaar geleden en werkte tot gisteren.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @naca 

Het aansluitpunt in je openingspost is het KPN ISRA punt en de kabel die van rechts in dit punt gaat moet dan de binnenkomende KPN kabel zijn. Het signaal staat op rood en blauw of op oranje en wit.

Reageer