Skip to main content

Krijg WIfi plus Zyxel WX5600 niet werkend draadloos

  • 5 July 2024
  • 21 reacties
  • 157 Bekeken

Ik heb 3 maal een wifipunt bij Odido besteld en 3 maal krijg ik de versterker niet aan de praat. Bedraad geeft de versterker een signaal Maar via de wifi werkt het punt niet (geen link lampje) of ik nou dichtbij of ver weg plaats. Ik heb alles meerdere malen gereset en naar mijn modem instellingen gekeken maar niets gevonden. 6 uur verder in totaal ben ik er wel een beetje klaar mee. Wie maakt mij los? Hieronder nog een foto ter verificatie (let op de 5gh wifi had ik tijdelijk uitgezet omdat iemand dat online zei. Met 5gh nog steeds geen succes). Erg jammer

 

21 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @titusrombouts, allereerst van harte welkom op onze community! Ik help je graag verder om het aan de praat te krijgen. Als ik het goed begrijp, brandt het linklampje dan wel bedraad of ook niet? Je kan de stappen voor de installatie via onze website stap-voor-stap volgen. Zorg wel dat alle lampjes ook correct branden, voordat je het wifipunt draadloos wilt aansluiten. Probeer eventueel ook het wifipunt eerst dichtbij draadloos te plaatsen om te kijken of het werkt en daarna steeds verder weg totdat deze op de perfecte locatie staat. Mocht het nog niet lukken, zou je een foto met ons kunnen delen van wat alle lampjes doen als je het draadloos aangesloten hebt? 

Wat betreft het uitzetten van de 5GHz zou ik niet aanraden, omdat het mesh netwerk dan niet optimaal werkt. 

Je dient mesh aan te zetten om het wifipunt werkend te krijgen @titusrombouts. Zonder mesh (bandsteering) werkt het wifipunt niet.

Bedankt voor je reactie @Demi van Odido . De bijgevoegde foto is draadloos en naast de router. Hier zie je dat het linklampje niet werkt. Bedraad doet het linklampje het wel. Ik ben radeloos wat het kan zijn. @TM33 Hoe stel ik mesh in en waarom is dat niet standaard bij de fabrieksinstellingen?

Met de standaard fabrieksinstellingen moet hij werken @titusrombouts. Wijzig niks aan de instellingen en verbind het wifipunt eerst bedraad. Laat het wifipunt wat langer bedraad verbonden en verbind hem daarna draadloos. 

Dank @TM33 helaas heb ik dat ook al geprobeerd. Ik heb het zowel met fabrieksinstellingen als met eigen wachtwoord en router naam geprobeerd. Ik ben nogal verslagen.

Reputatie 7
Badge +3

@titusrombouts Dank je wel voor je terugkoppeling en de genomen moeite! 

Wil je het wifipunt nog eens bekabeld aansluiten en dan een foto maken van de lampjes? Ik ga dit dan direct verder voor je onderzoeken. 

Daarnaast wil ik je vragen om voor je dit doet, het wifipunt terug te zetten naar fabrieksinstellingen en deze opnieuw aan te sluiten.

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om je verder te helpen!

@Teresa van Odido kan je het modem van een afstandje resetten en de instellingen bekijken. @titusrombouts laat het wifipunt een tijdje bedraad aangesloten zodat ze het kunnen onderzoeken. Omdat je al 3 wifipunten gehad hebt kan het daar niet aan liggen namelijk. 
 

Na de reset, kun je dan naar 192.168.1.4 gaan? Dan kom je in het wifipunt en kun je kijken wat er gebeurt. Test dit ook draadloos. 

Ik heb het wifipunt gereset en bedraad aangesloten. Zo zien de lampjes er bedraad uit:

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @titusrombouts, je had het modem zelf al een reset gegeven toch? Ik zie dat @TM33 hierom vraagt, natuurlijk kan ik dit ook vanaf een afstand doen. Als jij dit wilt doe ik het, het is wel belangrijk deze uit te sluiten, want alles zou gewoon goed zijn werk moeten doen. Welke lampjes knipperen er trouwens?

Hoi Cheyenne, bedankt voor je reactie. Ik heb het niet gerest want ik ben niet thuis maar mijn vriendin werkt veel thuis. Vanaf aanstaande donderdag kan hij wel gerest worden als nodig.

 

De lampjes die bedraad branden zie je in de foto van mijn vorige post.

Knipperen doen ze volgens mij niet.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @titusrombouts, bedankt voor de informatie! Zou je de resultaten willen delen na een reset? Natuurlijk kunnen wij dit ook op een afstand voor je doen wanneer het je vriendin uitkomt. Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido ,

Wat fijn dat je dat van afstand kan doen. Vandaag of morgen overdag zou perfect zijn. Enorm bedankt! Groetjes,

Titus

Morgen of overmorgen zou eigenlijk nog beter zijn trouwens. Vandaag minder handig

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je morgen dan een reactie willen plaatsen @titusrombouts? Kan je het modem ook eerst rebooten voor mij? Ik krijg geen goede meting namelijk. Alvast bedankt! 

Hoi @Tommie van Odido ik zal vanmiddag om 1 uur de wifi resetten. Ik ben benieuwd.

Mogelijk lukt het mij niet. Er is niemand thuis. @Tommie van Odido Jij mag hem ook resetten vandaag. Houdt mij gerust op de hoogte

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb de reset in gang gezet @titusrombouts. Kan je straks kijken of je het wifipunt daarna wel aan de praat krijgt draadloos? 

Zeker ga ik doen. Ben benieuwd.

Volgens mij is het gelukt. Zelfs met een nieuwe naam en wachtwoord. Ik hoop dat het blijft werken. Nogmaals bedankt

Reputatie 7
Badge +9

Geen dank @titusrombouts, als er verder nog iets is laat het gerust weten! 

Reageer