Skip to main content
Beantwoord

Krijg twee Wifi plus punten (Zyxel WX5600) niet aan de praat

  • 3 June 2024
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik hoop dat jullie een nieuwe Odido klant kunnen helpen. Een uitgebreide schets van mijn vraag, ik heb namelijk al best veel geprobeerd. 

Ik heb onlangs mijn nieuwe modem geïnstalleerd en dat werkt prima. Voorheen (ZIGGO klant) werkte ik met TP-Link Deco T60, maar die kreeg ik niet goed aan de praat (weet niet hoe ik Odido modem in bridge modus zet). Dus ook hier overgestapt op Wifi Plus punten. Zaterdag ontvangen maar krijg ze niet goed aan de praat helaas. Ik gebruik ze voor betere Wifi dekking achter in huis (+tuin) en de tweede voor op zolder. 

Ik heb het installatieproces inmiddels meerdere keren doorlopen, de Wifi plus punten ook meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas nog zonder succes.

Bij installatie sluit ik UTP kabel aan op modem + Wifiplus punt. Power lampje brand na paar minuutjes oranje, Link lampje brandt niet, wifi lampje brandt groen en Sleutel lampje brandt niet. 

Dus op naar volgende stap: Wifi plus punt op juiste plek zetten (zonder kabels!). Bij aansluiten op stroomt brandt Power lampje groen, Link lampje niet, Wifi lampje niet, Sleutel lampje niet. 

Middels de WPS knop krijg ik -denk ik- wel een soort van connectie tussen Modem en Wifi plus punt. Want het Link lampje gaat dan wel groen branden en het Wifi lampje knippert groen. 

Via de MPro Mesh app krijg ik de twee wifi punten, na deze stappen, ook niet toegevoegd (via de Add Mesh knop). 

 

Wat wel is gelukt is om met de twee Wifi plus punten afzonderlijk te verbinden, via hun eigen SSID + wachtwoord. Eenmaal verbonden kon in via de MPro Mesh app de SSID + wachtwoord aanpassen naar zelfde gegevens als mijn modem. Helaas ook geen oplossing, want nu pakt ie alleen maar de twee Wifi Plus punten en dus niet meer mijn modem. 

 

Wat ik nog niet hebt geprobeerd is een factory reset van modem EN Wifi plus punten. 

 

Ergens is er dus wel een connectie te leggen, maar nog niet zoals ik het graag zie. En dat is namelijk éénzelfde SSID + wachtwoord door heel het huis, waar mijn apparaten zelf het beste punt pakken. 

 

Hoop dat ik hier het antwoord ga vinden, bedankt alvast! 

 

Nog wat hoogtepunten op een rij:

  • Glasvezel
  • Modem (Zyxel T-56)
  • Twee Wifi plus punten (Zyxel WX5600)
  • SSID + password op Modem aangepast naar eigen netwerknaam
  • EasyMesh staat aan
  • Ik heb de MPro Mesh app gedownload (koppelen aan router lukt daarin niet, los koppelen aan Wifi plus punten -en SSID aanpassen- wel). 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GerwinBakker 

Wat ook kan is sluit een TP-LINK Deco unit in Acces Point Mode aan achter de Zyxel en schakel WiFi uit op de Zyxel, de Zyxel kan niet in bridge mode.

Wat ook mogelijk is, sluit een Deco aan op de ONT in router mode ipv de Zyxel. Via de Deco app ga je naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300, pas dit toe en herstart de ONT.

Hi @Waqqas

 

Dankjewel voor je reactie! Toch even doorvragen:

 

Suggestie 1: TP Link Deco als Acces point achter Zyxel Modem.

Lost dat mijn probleem op van matige/slechte wifi achter in huis/op zolder? Want als het een Acces Point is, twijfel ik of ik er uitbreidingsunits op kan aansluiten? 

 

Suggestie 2: Wat is ONT? Ik zag jouw opmerking over instellingen IPTV/VLAN in een ander topic, maar weet dus niet wat ONT is? Maakt dit de Zyxel modem dan overbodig? 

 

In beide suggesties hoor ik je dus ook niet over de Wifi Plus punten. Je adviseert dus sowieso mijn ‘oude’ TP Link Deco ipv de Zyxel uitbreidings units? 

 

Groet,

Gerwin

 

Hi @Waqqas

 

Dankjewel voor je reactie! Toch even doorvragen:

 

Suggestie 1: TP Link Deco als Acces point achter Zyxel Modem.

Lost dat mijn probleem op van matige/slechte wifi achter in huis/op zolder? Want als het een Acces Point is, twijfel ik of ik er uitbreidingsunits op kan aansluiten? 

 

Suggestie 2: Wat is ONT? Ik zag jouw opmerking over instellingen IPTV/VLAN in een ander topic, maar weet dus niet wat ONT is? Maakt dit de Zyxel modem dan overbodig? 

 

In beide suggesties hoor ik je dus ook niet over de Wifi Plus punten. Je adviseert dus sowieso mijn ‘oude’ TP Link Deco ipv de Zyxel uitbreidings units? 

 

Groet,

Gerwin

 

Hi Waqqas,

 

ik geloof dat mijn probleem is opgelost, met jouw eerste suggestie 👍🏻

Ik kijk het nog een paar dagen aan, dan gaan de Wifi punten van Odido snel weer terug.

 

Dank voor je tips!

 

Groet,

Gerwin

Reageer