Skip to main content

Krijg de HP Laserjet Pro 200 color MFP m276nw niet aangesloten op wifi

  • 28 June 2024
  • 11 reacties
  • 73 Bekeken

Krijg de HP Laserjet Pro 200 color MFP m276nw niet aangesloten op wifi

 

Heb diverse malen contact gehad met Odido, hun hebben het golgende allemaal geprobeerd:

  • 2.4 en 5G uit elkaar gehaald
  • Beveiligingsmodus naar WPA2 gezet
  • Wifi modus naar WF5

alles zonder succes. De printer komt steeds met de foutmeding wachtwoordzin onjuist

 

Ik ben opzoek naar een oplossing.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Huyv 

Kan de printer wel verbinden dmv de WPS knop indien aanwezig op de printer?

Hallo @Huyv 

Kan de printer wel verbinden dmv de WPS knop indien aanwezig op de printer?

ik vind geen wps knop op de printer

Reputatie 7
Badge +15

@Huyv

Misschien kun je de WPS functie via het schermpje activeren bij de lijst met WiFi netwerken.

Bij menu draadloos staat ook geen WPS functie

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Huyv, ik wil dit graag voor je onderzoeken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hoi @Huyv, ik wil dit graag voor je onderzoeken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

Klantnummer is *** (moderator edit vanwege delen privégegevens) 

Reputatie 4
Badge

Hallo @Huyv 

Kan de printer wel verbinden dmv de WPS knop indien aanwezig op de printer?

ik vind geen wps knop op de printer

Hier staat hoe je WPS gebruikt op HP printers die het ondersteunen (doen ze niet allemaal)
https://support.hp.com/us-en/document/ish_4641127-4645964-16

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Huyv, mocht het bovenstaande niet helpen, raad ik je aan om een gastennetwerk aan te maken waarmee je je printer verbindt. Laat je me weten of je hier hulp bij nodig hebt? Groetjes, Ishana

Reputatie 4
Badge

Hoi @Huyv, mocht het bovenstaande niet helpen, raad ik je aan om een gastennetwerk aan te maken waarmee je alleen je printer verbindt. Laat je me weten of je hier hulp bij nodig hebt? Groetjes, Ishana

Leuk, een printer in een gastennetwerk parkeren. 

Maar hoe wel je dan printen? Het gastennetwerk is vanuit de rest van je netwerk niet toegankelijk. 

IoT schakelaars kunnen in je gastennetwerk, omdat die via een externe server werken, maar voor een printer lijkt me dat niet heel zinvol.

Reputatie 7
Badge +16

@henkdeleeuw Onze printer is ook met het gastennetwerk verbonden en print vanaf een laptop die daarmee verbonden is (onze thuislaptop), maar ik snap je sentiment hierin en deel de zorgen. Het werkt dan alleen wanneer je een toegewezen apparaat gebruikt dat toevallig ook op dat netwerk aangesloten is; anders heeft het weinig nut. Ik denk dat Ishana ‘em ook zo instak, maar die nuance is wel belangrijk!

Reputatie 7
Badge +6

Bij de Zyxel-routers is er een optie om het gastennetwerk niet af te schermen van het hoofdnetwerk. Als je bij de instellingen voor het gastennetwerk voor Thuisgast kiest, kunnen alle apparaten elkaar zien. Kies je voor Externe gast, dan kunnen ze elkaar niet vinden. Met de optie Thuisgast zou je dus je printer met het gastennetwerk moeten kunnen verbinden en ermee printen vanaf een computer die op het hoofdnetwerk zit. Je hebt dan eigenlijk 2 SSID's voor hetzelfde netwerk.

Reageer