Skip to main content

Koppelen Google Doorbell

• September 25, 2025
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Goedemorgen, Ik zou graag mijn Google Nest Doorbell (Batterij) willen verbinden met de wifi. 
Ik heb alle stappen gevolgd & ook de stappen om de wifi te splitsen van 2,4GHz en 5 GHz.

Alleen niks werkt. Nu zie ik op verschillende forums dat jullie iets kunnen activeren/veranderen waardoor ik wel de Google Doorbell kan koppelen. Kunnen jullie dit in orde maken? 

Of anders aangeven wat ik kan doen om dit wel werkend te krijgen? 

October 1, 2025

Ik denk dat je beter eerst WPA3 terug kunt zetten wat WPA2. De wifi 6 valt automatisch terug naar 5 of 4 wanneer die niet ondersteund wordt en dat werkt prima bij de Zyxel. Het is vaker dat WPA3 voor problemen zorgt.

(Als je wifi n.l. terug zet naar wifi 5 dan kunnen apparaten die wel wifi 6 ondersteunen hier geen gebruik van maken en dat is zonde)

3 reacties

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 145 reacties
  • September 26, 2025

Goedemiddag ​@YaraT, welkom op onze community! Om geen enkel pakketje te missen is een werkende deurbel natuurlijk handig! Zou je je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Ik help je hier dan graag gelijk mee verder!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • October 1, 2025

De Google Nest Doorbell ondersteunt momenteel niet direct Wifi 6, maar is compatibel met een breed scala aan Wifi-standaarden, waaronder Wifi 802.11ac en Wifi 802.11n. Je kunt de deurbel wel gebruiken in combinatie met een Nest Wifi Pro router, die Wifi 6E ondersteunt en je bestaande wifi-netwerk verbetert. 

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere en kies bij 802.11 modus voor WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2241 reacties
  • October 1, 2025

Ik denk dat je beter eerst WPA3 terug kunt zetten wat WPA2. De wifi 6 valt automatisch terug naar 5 of 4 wanneer die niet ondersteund wordt en dat werkt prima bij de Zyxel. Het is vaker dat WPA3 voor problemen zorgt.

(Als je wifi n.l. terug zet naar wifi 5 dan kunnen apparaten die wel wifi 6 ondersteunen hier geen gebruik van maken en dat is zonde)