Skip to main content

​Hoi!

Ik weet niet wat er nu weer aan de hand is, maar heb de laatste paar dagen last van extreem trage snelheden, tussen de 1 en 20 Mbps. En ik moet minstens 1 keer per dag de modem resetten, ander heb ik soms helemaal geen internet meer.

Al verschillende plekken in huis geprobeerd, posities van modem, met en zonder wifi punt, veel resetten. Het mag niet baten.

De middelste twee LED’s branden blauw, dus dat is goed.

Voorheen kreeg ik rond de 100/200Mbps, modem staat gewoon in de kamer direct met wifi verbonden aan de laptop.

Op dit moment vindt ik de prijs van 35 euro p.m. wel een beetje veel worden met weinig tot niks ervoor terug.

Is er weer een (firmware)update geweest, of zijn we nog weer verder afgeknepen van de masten om mobiele gebruikers voorrang te geven?

Het probleem met de wifi punten is dan eindelijk wel nu opgelost.

Voor de geïnteresseerden:

​Groetjes!

Hey ​@equilibrium999, is de verbinding constant zo laag of is het in vlagen?

Welke kleur is het 5G lampje op het modem wanneer de snelheid zo laag is en met welke band ben je op dat moment verbonden?

Op dit moment vindt ik de prijs van 35 euro p.m. wel een beetje veel worden met weinig tot niks ervoor terug.

De prijs is € 25 euro per maand of € 20 per maand als je al een mobiel abonnement hebt en dan klantvoordeel krijgt.

Hey ​@equilibrium999, is de verbinding constant zo laag of is het in vlagen?

Welke kleur is het 5G lampje op het modem wanneer de snelheid zo laag is en met welke band ben je op dat moment verbonden?

@Tommie van Odido heb er nu een paar dagen last van gehad, ook met hoge latency tussen de 300 en 500ms. Nu de laatste paar uren van vandaag lijkt het weer iets gestabiliseerd met snelheden tussen de 50 en 80 Mbps.

Lampje is blauw en band B3 op dit moment. Heb niet gekeken naar de band op het moment dat het zo traag was. Als het weer gebeurt zal ik dit vermelden.

De prijs is € 25 euro per maand of € 20 per maand als je al een mobiel abonnement hebt en dan klantvoordeel krijgt.

@eric die heb ik niet, en heb nog wifi punten erbij. Dus voor mij is het 35 euro. ;-)

Update, helaas is het weer van korte duur geweest. Lage snelheid en zeer hoge latency.

@Tommie van Odido de band blijft trouwens hetzelfde bij lagere snelheden, B3.

Update:

Het betreft trouwens alleen het wifi gedeelde van de modem. Heb net in windows de wifi adapter uitgezet en de laptop bedraad aangesloten, hier krijg ik 100Mbps met 20ms latency.

Dus we zijn i.i.g. weer een stapje verder.

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst was er een probleem met het wifipunt. De nieuwe firmware loste het probleem op, maar nu is 5G in de modem rood en heb ik maar twee LTE-lijnen. Ik moet de modem twee keer per dag resetten omdat het internet uitvalt. Dit is erg vervelend en ik hoop dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost, anders zal ik op zoek moeten gaan naar een ander internet.

Reageer