Skip to main content

kan geen services koppelen in google home

  • 30 May 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Beste leden,

 

Ik heb sinds een aantal dagen odido over glasvezel. Ik sloot het aan en alles werkte in mijn smarthome, na een paar uur werd het minder en viel het een en ander uit of werkte niet goed.

Ik heb veel geprobeerd om het weer werkend te krijgen in mijn google home maar ik kan de andere services zoals smartthings en home connect en nog een paar, niet koppelen met in mijn google home app. 

Ik denk en weet haast zeker dat dit aan mijn internet van odido ligt omdat ik het daarvoor nooit had. 

Verder werkt de wifi wel naar behoren op mijn smart telefoons

Hebben jullie hier ervaring mee. 

Ik heb echt vanalles geprobeerd maar het lukt niet om te koppelen.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Path en Q, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Kan je mij precies vertellen welke apparaten hier last van hebben? Veel apparaten van Google kunnen niet overweg met Wifi 6, dit heb ik nu uitgeschakeld op het modem. Kan je eens kijken of je nu al een verbinding tot stand kunt krijgen? 

Beste Tommy,

 

Ik heb net geprobeert om mijn services weer aan google home te koppelen, dit lukt nog steeds niet ik had bij mijn vorige internet aanbieder ook wifi 6 en toen deed alles het wel goed. Mijn apparaten zijn compartitabel met wifi 6 en hebben het altijd goed gedaan en zijn nu ook verbonden.

Ik kan mijn apparaten wel bedienen en koppelen op de apps, maar ik kan deze apps/ services  niet meer koppelen aan mijn googe home wat eerder altijd geen probleem was.

Ik heb contact met google home hierover gehad maar de verbinding komt niet tot stand door het netwerk van mij als ik ze wil koppelen.

 

Hallo,

 

U kunt de wifi 6 er weer opzetten, waarschijnlijk moet ik wachten op de volgende update van google home. Ik denk dat dit precies samen viel met de aansluiting van mijn glasvezel waardoor ik niet kan uitsluiten waar het aan ligt.

Ik heb net met het internet wat nog loopt bij mijn vorige provider, het zelfde weer geprobeerd maar nu heb ik dat probleem ook. 

 

Mvg

Patrick

Reputatie 7
Badge +9

Wifi 6 staat weer aan @Path en Q. Ik had laatst een klant die moeite had met zijn Google Nest deurbel en die heeft een oplossing gevonden om hem te verbinden:

 

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.


 

 

Reageer