Skip to main content

Voordat ik op het Nieuwe T-Mobile platform zat, kon ik probleemloos Apps via Wifi op mijn smartphone downloaden en installeren.

Dit lukt mij NIET meer sinds ik op het nieuwe T-Mobile platform zit met nieuwe apparatuur (w.o. Zyxel router/modem). Maar dit lukt WEL op de Wifi van een kennis van mij, waarop ik toegang heb gekregen.

Ik heb zelf nooit iets aan de instellingen in de Zyxel veranderd.

Maar ik VREES dat het met een bepaalde instelling te maken heeft.

Wie kan mij helpen? Ik ben een Noob waardoor ik hulp / advies nodig heb van (ervarings-)deskundigen.

Wie-oh-wie? Ben benieuwd en alvast dank voor elke bijdrage in de oplossing van het probleem.

Hallo @Bram058 

Dat is vreemd, normaal hoor je gewoon apps te kunnen downloaden en installeren uit de store ook met de standaard instellingen.

Ervaar je dit probleem ook op andere telefoons of is dit alleen bij jou?


@Waqqas  Ik heb maar 1 smartphone Samsung


@Bram058

Ook geen tablet of smarttv oid?

Misschien toch eens keer de Zyxel een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?


@Waqqas Alle apparatuur incl. Laptop, SmartTV, printers zijn BEDRAAD (UTP Cat 6A) aangesloten op de Zyxel. Alleen mijn Smartphone is met Wifi (al vele jaren) verbonden.

Ik zal je advies opvolgen om de Zyxel een koude reset te geven met een paperclip.

Ik moet wel zeggen, dat ik de afgelopen maanden de Zyxel al een aantal keren voor 10 minuten van de stroom heb gehaald. Dit heeft echter mijn probleem nimmer kunnen verhelpen


@Bram058 

Een fabrieksreset is niet hetzelfde als even de stroom eraf halen want alle aangepaste instellingen in de Zyxel-T50 worden teruggezet naar de originele waarden.

Op de smarttv die bedraad is aangesloten is apps downloaden geen probleem?


@Waqqas Alle apps die ik nodig heb op mijn smartTV heb ik al enige tijd geleden, op het oude platform, gedownload en geinstalleerd. Daarna zijn er nog updates geweest. Die werden zonde enig probleem geinstalleerd.

Het is goed dat jij mij eraan herinnert dat een reset met de paperclip toch anders is dan de stroom eraf halen. Ga ik nog doen! Je hoort  nog van mij!!


@Waqqas Heb gedaan wat je geadviseerd hebt: Zyxel gereset met paperclip. Heb op mijn TV nog een willekeurige app geinstalleerd. Ging zonder problemen. Zekerheidshalve mijn Smartphone uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. En nog steeds wil de app die ik op mijn telefoon wil hebben NIET downloaden, laat staan installeren.

Dagelijks bel ik m.b.h.v. WhatsApp op zonder problemen, En dit gebeurt dan ook via Wifi.

Het blijft een raadselachtig probleem.

Alle apparatuur op mijn netwerk draait als een speer. Maar het downloaden van een app op mijn telefoon is hoogst problematisch. Ik bedoel: gewoonweg NIET mogelijk.

En dan te bedenken dat het WEL lukt als ik op de Wifi bij iemand anders ben aangesloten.

 


Hi @Bram058 ,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Een vreemde situatie, dat geef ik toe. Eéntje die je in ieder geval niet vaak ziet! Ik wil dan ook graag voor je uitzoeken wat er precies misgaat en samen met de technische dienst laten onderzoeken. Om dit goed te kunnen doen, wil ik je om de volgende gegevens vragen:

  • Om welk apparaat gaat het hierbij? Merk, versienummer, firmware versie
  • Heb je een voorbeeld van een app? 
  • Is er een foutmelding? Zo ja, welke?
  • Staat bandsteering aan op het modem?

Met deze vragen hoop ik al een beter beeld neer te kunnen leggen bij onze specialisten. Ik hoor dan ook graag van je! 


@Boris Ik had helaas geen gelegenheid om eerder te reageren.

Zyxel T50 heeft tig keer een warme en koude reset ondergaan. Ik veronderstel dat “Bandsteering aan” een default instelling is. Geen idee wat het betekent en waar ik dit als Noob in het Zyxel modem zou kunnen vinden. In dit verband heb ik een tegenvraag: is er een mogelijke reden te bedenken dat na alle resets een default setting niet als default setting wordt vastgelegd?

Wil je misschien aangeven waarom in deze casus het relevant zou kunnen zijn om te weten welk merk, model etc. mobiele telefoon het is? Het is overigens een Samsung Galaxy J5, modelnr. SM-J530F (model 2017), Android versie 9. Het apparaat is qua software volledig up-to-date!.

Geen foutmeldingen waargenomen.

Apps die NIET gedownload konden worden zijn bijv. DHL app, Corona check app,

Tijdens het downloaden van een willekeurige app blijft het download wieltje rondom het Icoontje van de app, onafgebroken draaien. De download vindt gewoonweg niet plaats.Zelfs niet na een week!

Op de Wifi van een kennis lukt het mij WEL met mijn mobiele telefoon probleemloos apps te kunnen downloaden.


@WaqqasDe download van Apps op mijn LG Smart TV geschiedt PROBLEEMLOOS, Download en installatie vindt in een split second plaats. Sorry voor de late reactie op jouw vraag!


Hallo @Bram058 

Dat is vreemd, normaal hoor je gewoon apps te kunnen downloaden en installeren uit de store ook met de standaard instellingen.

Ervaar je dit probleem ook op andere telefoons of is dit alleen bij jou?

 

Hopelijk kan ik in de komende week nagaan of de Smartphone van iemand anders op mijn WIFI met dezelfde download problemen van Apps te maken zal hebben.


@Bram058 

Heb je je telefoon wel aangemeld op de Wifi van de Zyxel?

Gegevens staan achterop de modem


@yalerta Ja hoor. Heb ik meteen gedaan nadat de Zyxel was geinstalleerd. Op mijn Smartphone staat ook vermeld dat ik met de Zyxel verbonden ben.


Wat je ook nog eens kunt proberen is de Playstore verwijderen en opnieuw installeren op je foon.

For the time being kun je een apk downloaden van bijv. de Coronacheck: https://m.apkpure.com/nl/coronacheck/nl.rijksoverheid.ctr.holder


@Bram058 

Misschien hier de oplossing

De vraag of je wel aangemeld was is gesteld vanuit ervaring. Je wilt niet weten hoe vaak het voor de hand liggende gemist wordt.


@yalerta Je hebt GELIJK. De oplossing zat in de navolgende suggestie op de door jou verstrekte link:

Het cachegeheugen en de gegevens van de Play Store wissen

Hierdoor krijgt de app een nieuwe start en kunnen problemen worden opgelost.

  1. Open de app Instellingen Instellingen op je apparaat.
  2. Tik op Apps en meldingen en danAlle apps bekijken.
  3. Scroll omlaag en tik op Google Play Store Google Play.
  4. Tik op Opslag en danCache wissen.
  5. Tik vervolgens op Gegevens wissen.
  6. Open de Play Store opnieuw en probeer de download opnieuw.

@yalerta YOU'VE MADE MY DAY!! Dank je wel!