Skip to main content

Na 2 keer tevergeefs aan de lijn te hebben gehangen, doe ik het nu maar even zo.

Tijdens het 1ste telefoongesprek werd me een monteur beloofd, dit bleek echter niet te kloppen, de aanvraag was nooit aangemaakt. Tijdens het 2de telefoongesprek kreeg ik een lezing over hoe wifi werkt en zou er eerst 3 dagen getest worden. Natuurlijk in die 3 dagen geen merkbare problemen ervaren, m.u.z. van een nog snel aangekondigde storing.

Inmiddels is mijn probleem nog steeds aanwezig. Meerdere keren per week en soms zelfs per dag valt het internet weg. Mijn vermoeden is altijd geweest dat dit met het ISRA-punt te maken heeft, omdat de kabel die uit de muur daarnaartoe loopt in erbarmelijke staat is. Desondanks wordt er naar dit argument niet geluisterd. Er is nog wel gezegd dat dit mogelijk niet het ISRA-punt is. Maar mijn meterkast zit in de portiekgang (buiten de woning) en verder zit er in het huis geen enkel ander aansluitpunt voor een modem. Dus hier moet ik het mee doen.

Als het internet wegvalt is de wereldbol niet meer te zien op het modem en lijken m'n apparaten nog wel verbonden met wifi, alleen dan zonder werkend internet. De kabel die dus uit de muur komt, naar dit aansluitpunt toe is duidelijk zichtbaar in zeer slechte staat. Er werd nog gevraagd te achterhalen waar deze kabel verder nog naartoe gaat e.d., maar ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben maar een consument, geen elektricien. Ook was het advies het aansluitpunt zelf open te schroeven, voor nadere diagnose, ook al zoiets. Maar dit mocht niet als er KPN of PTT op stond, nou dit is het geval.

Volgens mij voldoet een simpele blik op het kabeltje om vast te stellen dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is van het instabiele internet.

 

 

Hallo @Mr.Mo 

De draden zien er wel goed uit, de mantel moet daar geen invloed op hebben.

Het PTT doosje mag je openscheoeven om te kijken of enkel rood en blauw zijn aangesloten zonder een doorlussing bijvoorbeeld.

De kwaliteit van de verbinding kan ook beïnvloedt worden door de lengte van deze kabel.

Je kan ook kijken of een fabrieksreset uitvoeren helpt door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken.


Ik heb het geprobeerd open te schroeven, maar ook als de schroef eruit is krijg ik het ding niet los. En wil ook niet te veel kracht zetten uit angst iets kapot te maken, want dan ben ik nog verder van huis. Überhaupt vind ik het nogal raar dat ik dit soort dingen moet doen, is dat niet het werk van een gespecialiseerde monteur?
 

Modem resetten en alle andere stappen die op de site te vinden zijn heb ik al lang en breed doorlopen, zonder blijvende verbetering.


@Mr.Mo 

Misschien zit het doosje al lang dicht en gaat niet meer zo soepel open, een moderator zou een monteur kunnen aansturen om de verbinding na te kijken.


@Mr.Mo

Misschien zit het doosje al lang dicht en gaat niet meer zo soepel open, een moderator zou een monteur kunnen aansturen om de verbinding na te kijken.

Ja dat zou echt heel erg fijn zijn.


Zojuist weer geen internet. Dit keer een rode wereldbol. Toen ik deze stekker eruit haalde en er weer indeed na een paar minuten weer internet. Lijkt me duidelijk dat dit kastje het probleem is. Hoe kom ik in contact met een moderator/monteur. Bij de klantenservice word ik duidelijk niet serieus genomen.


@Mr.Mo welkom op onze Community!

Op een afstandje kan ik op dit moment niet heel veel geks zien. Ik heb daarom besloten om een monteur langs te sturen. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij een terugkoppeling geven, na dat de montuer is geweest?


Reageer