Na 2 keer tevergeefs aan de lijn te hebben gehangen, doe ik het nu maar even zo.
Tijdens het 1ste telefoongesprek werd me een monteur beloofd, dit bleek echter niet te kloppen, de aanvraag was nooit aangemaakt. Tijdens het 2de telefoongesprek kreeg ik een lezing over hoe wifi werkt en zou er eerst 3 dagen getest worden. Natuurlijk in die 3 dagen geen merkbare problemen ervaren, m.u.z. van een nog snel aangekondigde storing.
Inmiddels is mijn probleem nog steeds aanwezig. Meerdere keren per week en soms zelfs per dag valt het internet weg. Mijn vermoeden is altijd geweest dat dit met het ISRA-punt te maken heeft, omdat de kabel die uit de muur daarnaartoe loopt in erbarmelijke staat is. Desondanks wordt er naar dit argument niet geluisterd. Er is nog wel gezegd dat dit mogelijk niet het ISRA-punt is. Maar mijn meterkast zit in de portiekgang (buiten de woning) en verder zit er in het huis geen enkel ander aansluitpunt voor een modem. Dus hier moet ik het mee doen.
Als het internet wegvalt is de wereldbol niet meer te zien op het modem en lijken m'n apparaten nog wel verbonden met wifi, alleen dan zonder werkend internet. De kabel die dus uit de muur komt, naar dit aansluitpunt toe is duidelijk zichtbaar in zeer slechte staat. Er werd nog gevraagd te achterhalen waar deze kabel verder nog naartoe gaat e.d., maar ik heb werkelijk waar geen idee. Ik ben maar een consument, geen elektricien. Ook was het advies het aansluitpunt zelf open te schroeven, voor nadere diagnose, ook al zoiets. Maar dit mocht niet als er KPN of PTT op stond, nou dit is het geval.
Volgens mij voldoet een simpele blik op het kabeltje om vast te stellen dat dit hoogstwaarschijnlijk de oorzaak is van het instabiele internet.