ip-adres is in Canada waardoor streamen niet mogelijk is
Hi,
Sinds een week is het niet meer mogelijk om op al mijn apparaten via de wifi te stream via bijvoorbeeld kpn of videoland. De wifi zelf doet het prima, maar wanneer we willen streamen krijgen we een error. Nu lijkt het erop dat ons ip adres zich in Canada bevindt..
Inmiddels meerdere keren met de klantenservice aan de telefoon gehangen, modem gereset, wat allemaal niet geholpen heeft. Daarna nog een paar keer telefonisch contact opgenomen, vervolgens in de wacht gezet en daarna werd door de medewerker de verbinding verbroken (lijkt erop dat zij het probleem ook niet snappen/kunnen oplossen).
Dit is erg vervelend sinds wij nu geen tv meer kunnen kijken.
T-mobile kunnen jullie dit a.u.b. escaleren en zorgen voor een passende oplossing?
Bedankt,
Finn
Bladzijde 1 / 1
De bron van de locatie gegevens van ip adressen is ripe.net. Check bovenaan de gegevens van jouw ip adres. Dat adres vind je via whatismyip.com.
Als je adres daar is gekoppeld aan t-mobile nederland dan zou je dat geo locatie bedrijf kunnen wijzen op hun verkeerde informatie.
De bron van de locatie gegevens van ip adressen is ripe.net. Check bovenaan de gegevens van jouw ip adres. Dat adres vind je via whatismyip.com.
De bron van de locatie gegevens van IP Adressen is IP2Location zoals ook op de website wordt aangehaald waarnaar je verwijst. T-Mobile hoort IP2Location te benaderen en de juiste gegevens te verstrekken zodat IP2Location deze kan updaten.
Zoals je bij IP2Location en Maxmind kunt zien (bezoek deze zelf ook eens), zal je zien dat vaak zelfs je eigen provincie of woonplaats getoond wordt. RIPE zelf ondersteund geen provincie of woonplaats gegevens dit gebeurt bij de databases (IP2Location en Maxmind). Land details wordt bij RIPE verwerkt maar tussen RIPE en IP2Location (of Maxmind) zit een enorm groot delay. Daarom benaderen providers (lees de NOC specialists) altijd de meest gebruikte databases.
Nee eric.
Nu heb ik net in het andere topic
net met behulp van links en screenshots laten zien dat ripe geen geolocatieprovider is, en nu ga je 2 uur later gewoon weer keihard met je ripe sprookje aan komen zetten?
Waarom opzettelijk klanten deze aangetoond foute informatie voorschotelen, alleen om ze zo opzettelijk met een kluitje in het riet te sturen?
Want met het verhaal dat geolocatie alleen bij ripe gemeld zou moeten worden en dat geolocatie providers zich uiteindelijk met die database zouden moeten synchroniseren, wat dus helemaal niet waar is, daar misleid je niet alleen klanten mee, maar ook de moderators en medewerkers van t-mobile die deze informatie in vertrouwen overnemen en zo dit misleidende en foutieve antwoord als ‘juist antwoord’ in deze topics hierover markeren.
Dus nogmaals:
Ripe.net is geen geolocatie provider:
Ripe.net geeft daarom een lijst van geolocatie providers waar je wél moet zijn voor geolocatiegegevens:
Ripe.net geeft specifiek aan dat er geen enkele garantie is dat geolocatie providers geolocatie gegevens uit de database van Ripe gebruiken:
Ripe geeft ook specifiek aan dat ze geen garantie geven dat geolocatie gegevens die in hun database voorkomen juist zijn omdat zij deze op geen enkele manier controleren:
Dus kunnen we alsjeblieft ophouden met klanten dit ripe sprookje voor te schotelen? Dan kan er misschien een echte oplossing komen voor dit probleem in plaats van dat klanten een rad voor ogen gedraaid wordt.
Wat ik tot nu te begrepen heb (als ik de overige informatie op dit forum wel mag geloven) is dat t-mobile IP adressen te kort komt, en daarom IP reeksen uit het buitenland opkoopt om hier in Nederland te gebruiken. Zij melden dit bij Ripe, maar Ripe is dus -geen- geolocatie provider, en er is ook geen enkele garantie dat geolocatie providers gegevens uit de database van ripe overnemen, laat staan dat dit snel zou gebeuren. Hierdoor blijft de geolocatie van de ingekochte IP adressen fout op het buitenland staat, en als ik de informatie op dit forum moet geloven meldt t-mobile dus bij geen enkele geolocatie provider dat de door hun aangekochte buitenlandse IP reeksen zich nu in Nederland bevinden. Dit zorgt voor problemen bij klanten. Nu zagen we op het forum dat er eerst sprake was van aankoop van IP reeksen uit bijvoorbeeld Duitsland, waardoor problemen bij klanten nog relatief beperkt leken te blijven. Nu zien we dus meldingen van IP's uit Canada, wat dus schijnbaar voor veel meer problemen zorgt.
Het zou t-mobile sieren om deze meldingen serieus te nemen, en te stoppen om klanten met zelfverzonnen feitjes van superusers onverrichter zake weer van het forum te laten afdruipen.
Nu kan ik best begrijpen dat t-mobile als prijsvechter niet altijd de service kan bieden die klanten soms van hun verwachten, maar laat dat dan alsjeblieft gebeuren op basis van informatie die op waarheid berust. Ik mag hopen dat t-mobile medewerkers en forum medewerkers zoals @Lisa die zich met dit soort meldingen bezig houden dat met mij eens zijn?
Zou t-mobile stappen kunnen ondernemen om de door hun in het buitenland aangekochte IP reeksen correct bij (in ieder geval de belangrijkste) geolocatie providers aan te melden als nu in Nederland zijnde, of verwacht t-mobile echt van hun eigen klanten dat zij dit zelf regelen voor het niet-statische IP dat ze door t-mobile krijgen toegewezen?
Je weet toch Shilka dat ik jouw 'bijdragen' eigenlijk altijd oversla? Maar goed, omdat je zo persoonlijk wordt maak ik een uitzondering.
RiPE is de bron waar ISP's hun veranderingen van bezit van IP adressen moeten registreren, zij leveren geen geo locatie diensten. Als een geo locatie bedrijf een commerciële dienst aanbied zal deze moeten zorgen dat hun dienst klopt. Zij zullen dus actief of reactief hun database schoon moeten houden.
@tmobile wat is nu de oplossing?
Geloof me eric, ik probeer hetzelfde te doen. Je moest eens weten wat voor bijdragen ik het afgelopen half jaar onder de pet heb gehouden om jou in bescherming te nemen…
Mijn bijdrage in dit topic is duidelijk. We zien de praktische uitwerking van de aankoop van uit het buitenland afkomstige IP adressen, en hoe dit problemen oplevert bij klanten, en hoe klaarblijkelijk alleen bij ripe aanmelden niet voldoende blijkt.
Als ik de redenatie van eric aan zou houden zou ik als klant dus hier het beste andere klanten maar aan moeten raden om maar vooral geen internet van t-mobile te nemen omdat dit problemen met geo locatie van hun IP kan opleveren. Is dat dan de boodschap die we medeklanten mee moeten geven hier? Ik kan dat moeilijk geloven.
Helaas weigert videoland via de chat te vertellen welke geolocatie dienst zij gebruiken. Ik heb wel een topic via tweakers gevonden dat videoland hun geolocatie via via uiteindelijk bij maxmind ophalen, maar ik kan geen recente informatie vinden of dat nog zo is. Ben daar dus niet zeker van.
je locatie correct weergeeft? Als dat niet zo is kun je via een link op de zelfde pagina een request doen om de geolocatie aan te passen naar Nederland. Dit zou normaal gesproken redelijk snel geregeld moeten zijn als je verzoek gehonoreerd wordt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt redelijk vind om de gevolgen van de aankoop van buitenlandse IPs op deze manier bij de klant neer te leggen, maar dat mag uit bovenstaande duidelijk zijn. Ik zie inmiddels ook meer meldingen over niet werkend videoland streams op het forum bij nieuwe klanten, dus daar zou ook nog eens een ander probleem kunnen zijn.
Lijkt mij dat t-mobile na aankoop van deze buitenlandse reeksen zelf de moeite zou kunnen nemen om bijvoorbeeld de reeks op een locatie in Nederland te melden (Amsterdam bijvoorbeeld) bij de grootste geolocatie providers. Als dan de ip uitgegeven wordt aan iemand uit drenthe en het duurt een aantal dagen/weken voordat geolocatie providers hun gegevens hebben aangepast dan staat de locatie in ieder geval op het juiste land, en kunnen zo veel problemen bij klanten worden voorkomen toch?
Lijkt mij dat dit ook helpt om allerlei klachten van klanten te voorkomen, en zelfs misschien om te voorkomen dat nieuwe klanten hun overstap ongedaan maken omdat ze hun internet producten niet werkend krijgen. Lijkt mij een win/win voor zowel t-mobile als de klant.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.