Skip to main content
Vraag

Internetverbinding valt steeds weg – verzoek om kosteloze beëindiging

• October 8, 2026
  • 6 reacties
  • 42 Bekeken

Internetverbinding valt steeds weg – verzoek om kosteloze beëindiging

Mijn ouders zijn al enige tijd klant bij Odido voor internet, maar helaas ervaren zij voortdurend problemen met de verbinding. Het internet en de wifi vallen regelmatig weg. Dit gebeurt niet alleen bij gebruik van wifi, maar ook bekabeld valt de verbinding met regelmaat weg.

We hebben inmiddels meerdere keren contact opgenomen met Odido om het probleem op te lossen. Er zijn ondertussen zelfs twee monteurs langs geweest, maar geen van beiden heeft de specifieke oorzaak kunnen achterhalen. Na een bezoek lijkt het probleem soms tijdelijk opgelost, maar na verloop van tijd begint het weer opnieuw. Laatste contact was 14 augustus. En ze zitten het gewoon uit met frustraties, want als je het uitlegt dan doen ze alle standaard tests van afstand. Dan gaat het een aantal dagen goed en dan begint het weer. 

Het probleem is inmiddels zo vervelend geworden dat mijn ouders niet eens rustig een film op Netflix kunnen kijken of YouTube kunnen gebruiken zonder dat de verbinding tussendoor wegvalt.

Gisteren hebben we opnieuw contact opgenomen met de klantenservice, omdat mijn ouders inmiddels serieus willen overstappen naar een andere provider. Tot onze verbazing geeft Odido aan hier niet zomaar aan mee te willen werken zonder dat er eerst opnieuw een wifi-monteur langskomt.

Volgens de klantenservice kunnen er meerdere oorzaken zijn, waaronder:

• het verbindingskastje in de woonkamer (ingebouwd in de muur vanwege de nieuwbouwwoning);
  • de Vaillant-warmtepomp op zolder;
  • de wifi-versterker;
  • en volgens ons mogelijk ook de Zyxel T56.

Wij hebben alle stappen uitgevoerd die Odido van ons heeft gevraagd en er zijn al twee monteurs geweest. Toch is er nog steeds geen structurele oplossing gevonden. Bovendien is het vreemd dat er opnieuw een wifi-monteur moet komen, terwijl de verbinding ook bekabeld regelmatig wegvalt.

Mijn ouders zijn het inmiddels echt zat. Zij willen gewoon een stabiele internetverbinding en hebben er geen vertrouwen meer in dat dit op korte termijn wordt opgelost. Nog maanden moeten wachten en tot april met deze problemen blijven zitten, vinden zij dan ook geen reële optie.

Daarom willen zij per direct overstappen naar een andere provider en het abonnement zonder opzegboete beëindigen, gezien de langdurige en herhaaldelijk terugkerende verbindingsproblemen en het feit dat eerdere monteurs het probleem niet hebben kunnen oplossen.

Ik hoop dat iemand van Odido hiernaar kan kijken en met een passende oplossing kan komen. Mijn ouders vragen geen vergoeding of iets dergelijks; zij willen simpelweg niet nog maanden vastzitten aan een internetverbinding die regelmatig wegvalt en waarvan de oorzaak ondanks meerdere meldingen en monteurs nog steeds niet is gevonden. Na het zo vaak uit gelegd te moeten hebben en zo vaak doorverbonden te worden heb ik gisteren gewoon opgehangen omdat er steeds op hetzelfde gehamerd werd.

Kan iemand van Odido aangeven hoe dit netjes opgelost kan worden, zodat mijn ouders zonder verdere kosten kunnen overstappen?

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 8, 2026

Hallo ​@Paulina89 

Zien zij ook een rood lampje branden op de T56 wanneer er geen internet is?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 8, 2026

Hallo ​@Paulina89 

Zien zij ook een rood lampje branden op de T56 wanneer er geen internet is?

Alle lampjes blijven constant groen branden, met enkele keer een uitzondering van een roodlampje. Maar over het algemeen is het groen.

Download speed zit soms tussen de 79 en 82 en upload is soms rond de 85.

De monteur die geweest is een aantal keer die kon niet vinden waar het probleem vandaan komt.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 8, 2026

​@Paulina89 

Soms een rood lampje kan wijzen op een probleem met de inkomende glasvezelverbinding, misschien kan een moderator even de lijn doormeten.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • October 8, 2026

​@Paulina89 

Soms een rood lampje kan wijzen op een probleem met de inkomende glasvezelverbinding, misschien kan een moderator even de lijn doormeten.

De lijn is inmiddels zovaak doorgemeten dat ze geen problemen vinden. En komen ze nu aan met meerdere probleem factoren kunnen zijn. De lijn wordt tot de voordeur gemeten (door monteur bevestigd) maar niet de de lijnen binnen. En het speelt al 8maanden inmiddels.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 8, 2026

​@Paulina89 

Is de WiFi versterker bekabeld of draadloos verbonden met de router?

De bekabelde apparaten, zijn die aangesloten op de versterker of op de router?

Zijn de problemen ook aanwezig wanneer rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 8, 2026

Download speed zit soms tussen de 79 en 82 en upload is soms rond de 85.

Wat voor abonnement hebben ze? Voor een max 100/100 abonnement is het op zich geen drama snelheid. Hangt er ook van af hoe je dit meet namelijk.