@TimvdE
De Draytek is al een vrij oude modem dus die zal wel vervangen kunnen worden door een nieuwere router met mediaçonverter, hopelijk zijn de problemen daarmee dan ook opgelost
Hi @TimvdE, welkom op onze Community!
Zoals @Waqqas ook al zegt, de DrayTek is een wat ouder modem. Een wegvallende verbinding is bij ons bekend. Ik ruil hem graag om voor een Zyxel T-50. Mag ik de swap in orde maken? Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen om een Media Converter te installeren. Hoor het graag!
Hi @Tommie,
Dat klinkt erg goed. Mijn huisgenoten hebben vanaf nu alleen online les, dus hoe eerder we deze omruil kunnen doen, hoe beter.
@TimvdE bedankt voor je snelle reactie!
Ik heb de swap voor je in gang gezet, je ontvangt bericht over de order en om een afspraak in te plannen met de monteur! Wil je mij laten weten, na installatie, of de verbinding nu wel stabiel blijft?
Zelfde probleem maar dan met de Zyxel T50..
Wat is hier de oplossing voor naast steeds de modum aan en uit te zetten.
Groetjes
Hallo @DidePink
Heb je een glasvezel of DSL verbinding en heb je nog ander netwerk apparatuur aangesloten op de Zyxel?
Heb je verder alleen problemen met de WiFi of zowel WiFi als bedraad dus een rode wereldbol op de Zyxel?
Heb je ook al een fabrieksreset gedaan door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?
Hallo @Waqqas ,
Ik heb DSL verbinding en geen andere netwerk apparatuur aangesloten op mijn modum.
Wifi bol is groen net als de internet bol. Wel kunnen ze soms even knipperen maar dat is snel weer over.
Ik heb al meerdere keren terug gezet naar de fabrieksinstellingen (paperclip manier) en of de stekker eruit halen.
Ik heb dan wel weer internet en wifi als ik dat heb gedaan maar de afgelopen periode heb ik hier vaker last van gehad en nu is wel de maat vol.
@DidePink
Het knipperen is geen probleem. Ervaar je problemen met de WiFi of met WiFi en bekabeld internet? Zie je dan ook dat de wereldbol rood brandt op de modem?
Zorg dat de modem is aangesloten op het KPN ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten.
Hi @Tommie. De afspraak met de monteur heeft helaas niet door kunnen gaan omdat het pakket er nog niet was. Het pakket is er nu wel. Kun je er voor zorgen dat ik online opnieuw een datum kan kiezen?
Groet,
Tim
Hoi @TimvdE ik heb opnieuw een monteur voor je aangestuurd. Je ontvangt zo weer de afspraaktool om een nieuwe afspraak in te plannen!