23/8 overgestapt van Ziggo naar Odido. Wat me een beetje tegenvalt is de internetsnelheid, kom ‘maar’ tot 500 Mbps. Bij Ziggo zat ik op 750. Groot voordeel bij Odido is natuurlijk dat uploaden even snel gaat. Dat is voor mij prettig.
Heb aan de lijn gehangen over de internetsnelheid. De oplossing was volgens de helpdesk, mijn 2 mesh routers (Orbi en de satelliet) los te koppelen en alleen de wifi van de Zyxel te gebruiken. Geprobeerd, maar de Zyxel heeft natuurlijk geen dekking in het hele huis, c.q. het signaal is dan zwak.
Heb nu in de instellingen van de Zyxel de wifi uitgezet. Kom nu via de Orbi’s op 650 Mbps. Nog andere opties om de snelheid te verhogen?
Hoi
Als je lijn metingen wilt doen, dan moet je wel een bekabelde verbinding gebruiken.
Hallo
Het is ook mogelijk om de Orbi op de mediaconverter aan te sluiten en VLAN 300 instellen in de Orbi:
Na een herstart van de mediaconverter moet internet het doen, wat is dan de snelheid? Je hebt de Zyxel zo niet meer nodig.
Hoi
Heb ik niet bij de hand. Gebruik bij Odido XXXX.
Moderator edit: Het is niet verstandig om privé gegevens online te delen.
Hi
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
- Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
- Heb je een computer met Linux, kijk dan op deze pagina: Mobiele diensten - Servicehandleiding (odido.nl)
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Dank voor je reactie. De bekabelde test komt uit op 940/940. Draadloos 640/640.
Dat ziet er al een stuk beter uit
Op de Zyxel.
Wifi snelheid heb ik het over he
Klopt. De wifi gaat via de 2 Orbi’s vanaf de vaste verbinding met de Zyxel.
Hallo
Het is ook mogelijk om de Orbi op de mediaconverter aan te sluiten en VLAN 300 instellen in de Orbi:
Na een herstart van de mediaconverter moet internet het doen, wat is dan de snelheid? Je hebt de Zyxel zo niet meer nodig.
Dit ook al eens geprobeerd?
Is de mediaconverter het zwarte kastje van KPN? Als ik de Zyxel omzeil, heb ik natuurlijk geen vaste telefonie meer.
De mediaconverter is inderdaad het zwarte kastje van KPN.
Telefonie kan je dan via een VoIP adapter laten lopen als je de Orbi rechtstreeks op de mediaconverter aansluit. Anders laat je het hoe het nu is.
Je kan de Orbi ook nog in AP mode plaatsen, wellicht haal je dan een hogere snelheid.
https://kb.netgear.com/31218/How-do-I-configure-my-Orbi-router-to-act-as-an-access-point
Dank voor je / jullie reacties. Ga e.e.a. uitproberen.
Heb vanmiddag gesproken met de helpdesk. Na het ‘klooien’ met de aansluitingen om e.e.a. om te leiden buiten het Zyxel-modem besloten om m’n Orbi mesh-routers buiten gebruik te stellen en een wifi-extender van Odido aan te schaffen, c.q. te huren. In de woonkamer is het signaal nu 1 Gb/sec. Top!
Fijn om te horen dat het opgelost is
Top!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.