Skip to main content

Sinds enkele weken is ons internet via wifi en bekabeld zeer onbetrouwbaar. Om te testen waar het aan zou kunnen liggen heb ik vanalles geprobeerd: alleen via utp, alleen via wifi, de wifi-versterkers uitzetten en rechtstreeks op de router met wifi en utp, etc. Uiteraard ook de router (zyxel t-54) volgens instructies gereset. We hebben glasvezel overigens. Weet iemand nog raad? 

Hallo @Thom02 

Welke mediaconverter heb je? Blijft de wereldbol op de Zyxel groen of is deze soms ook even rood?

Wat heb je voor de rest allemaal bekabeld aangesloten op de router?


Hoi Waqqas,

Ik heb qua bekabeling 4 wifi mesh network punten aangesloten, maar om te testen heb ik die allemaal uitgezet en de utpkabels uit de zyxel gehaald. Dan blijft het probleem dat de wifi onbetrouwbaar is. 

 

Aan de kleur van de wereldbol is mij nog niets opgevallen, maar dat ga ik bekijken zodra ik weer problemen ervaar!


@Thom02 

Heb je een zwarte Genexis ONT met de lampjes power, connection en alarm? Mogelijk heb je dan last van dit probleem:

https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/verzameltopic-traag-internet-in-de-avond-wba-netwerk-365921


Reageer