Skip to main content

Beste meneer/mevrouw,

Laatste paar dagen is het internet (Zowel Wifi als ethernet) steeds willekeurig weg aan het vallen waardoor ik soms extra lang moet wachten tot dingen eindelijk weer laden. Soms stopt de wifi er helemaal mee waardoor ik de modem moet ressetten wat het dan weer tijdelijk oplost. Ik zo een gevoel dat er met de modem iets mis is want heb het geprobeerd met een zonder een externe router met weinig verschil. Dus is het mogelijk om de modem te vervangen?

Een vriendelijke groet,

Jasper de Zoete

Hallo ​@Jasper176 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding? Indien glasvezel welke mediaconverter heb je en welke modem heb je?

Brandt het internet lampje rood als er geen internet is?

Maak je alleen gebruik van bekabeld internet en WiFi via het modem of heb je hier nog een versterker of router achter?

Ik heb glasvezel met een T-56 Zyxel Modem en een FMG3005-R20A Zyxel mediaconverter. Lampje blijft groen maar knipper wel vaak. Ik gebruikte eerst zowel wifi als ethernet via het modem en kocht gisteren een router om te kijken of dat zou helpen maar dat veranderde vrij weining aan het probleem.

Hi ​@Jasper176, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je verbinding kunt genieten, daarom ben ik meteen gaan kijken en zie ik dat de WAN & Device uptime van elkaar verschillen. Daarom heb ik besloten om Guidion aan te sturen. Kan je mij een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Monteur is langs geweest en heeft de modem factory gereset en de verbinding getest maar de verbinding valt nog steeds af en toe weg. Hij gaf als advies mocht het niet werken is om een nieuwe modem te installeren dus misschien is dat de volgende stap. 

Hey ​@Jasper176, kan je het modem 3 dagen lang testen en de uitval noteren? Data/tijdstip? Dan kan ik het namelijk escaleren voor je, ik gok dat een nieuw modem geen verschil gaat maken hier. 

Reageer