Skip to main content

internet lampje brandt niet

• March 20, 2026
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Sinds dinsdag middag brandt het internet lampje op mijn zyxel t54 modem niet meer. Kabels meerdere keren in en uit getrokken, zelfs een harde reset gedaan. Odido heeft naar aanleiding van een bel gesprek een nieuwe modem opgestuurd, weer een zyxel t54. Deze heb ik net geïnstalleerd, maar het internet lampje is überhaupt nooit gaan branden. Hierdoor heb ik al 4 dagen geen internet meer. Iemand die weet wat het zou kunnen zijn en hoe dit zou kunnen worden verholpen?

March 20, 2026

Hallo ​@annabelrij 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding?

Bij glasvezel zorg dat de internetkabel vanaf het glasvezelkastje in de blauwe WAN poort zit en brandt het LAN lampje op het glasvezelkastje?

Is het 2de lampje van links op de router ook uit?

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 20, 2026

Hallo ​@annabelrij 

Bij glasvezel zorg dat de internetkabel vanaf het glasvezelkastje in de blauwe WAN poort zit en brandt het LAN lampje op het glasvezelkastje?

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • March 20, 2026

Hallo ​@annabelrij 

Hoi! 
Ik heb een DSL verbinding. Via de telefonische klantenservice is ook al meerdere keren gecheckt of deze in de juiste aansluiting zit ingeplugd, als het goed is zit deze in de juiste aansluiting.

Het tweede lampje van links knippert af en toe of brandt niet.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • March 20, 2026

@annabelrij 

Is het modem rechtstreeks op het KPN ISRA punt aangesloten waar ook de binnenkomende KPN kabel op is aangesloten?

Hebben ze geen monteur aangestuurd?