Skip to main content

internet en wifi valt weg begint s avonds


Hoi, sinds kort valt internet en de wifi steeds weg het begint zo Ron 17:00. Overdag geen last daarvan. Moet echt de stekker uit de modem trekken om het weer terug te krijgen.

 

 

Uitgelichte reactie

26 maart 2024

Hoi @Marc met eenV, welkom op onze Community!

Ik heb een kijkje genomen naar je wifi-netwerk en een aantal dingen vallen me op. De dekking van het modem is voor sommige apparaten niet voldoende, de 2,4 GHz band wordt zwaar overbelast en ik zie dat je het gastnetwerk aan hebt staan. Voor de dekking kun je een wifipunt uitproberen, deze is nu de eerste maand gratis. Dit zorgt ervoor dat apparaten die verder van het modem verwijderd zijn een betere verbinding krijgen. Heb je veel Smart apparaten in huis staan? Ik zie een Google Smart Home device staan die voor veel congestie zorgt. Staat dit apparaat verweg van het modem? Hij zit namelijk 99% van de tijd op de 2,4 band. Of ondersteund het apparaat geen 5 GHz? 

 

Ook raad ik je aan om je gastnetwerk uit te schakelen. Dit kan ook voor verstoringen zorgen namelijk. Hopelijk kun je wat met deze tips!

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21063 reacties
  • 25 maart 2024

Hallo @Marc met eenV 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Als het internet wegvalt, brandt het internet lampje op de modem dan rood?

En welke modem heb je?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 maart 2024

Ik heb glasvezel, op het lampje heb ik niet gelet. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Marc met eenV 

Heb je thuis een glasvezel of DSL verbinding?

Als het internet wegvalt, brandt het internet lampje op de modem dan rood?

En welke modem heb je?

Update, ik heb glasvezel. Het internetlampje blijft groen en ik heb een Zyxel 51 modem. Het gebeurd nu steeds vaker heel vreemd. Tot nu toe 0 problemen gehad.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 26 maart 2024

Hoi @Marc met eenV, welkom op onze Community!

Ik heb een kijkje genomen naar je wifi-netwerk en een aantal dingen vallen me op. De dekking van het modem is voor sommige apparaten niet voldoende, de 2,4 GHz band wordt zwaar overbelast en ik zie dat je het gastnetwerk aan hebt staan. Voor de dekking kun je een wifipunt uitproberen, deze is nu de eerste maand gratis. Dit zorgt ervoor dat apparaten die verder van het modem verwijderd zijn een betere verbinding krijgen. Heb je veel Smart apparaten in huis staan? Ik zie een Google Smart Home device staan die voor veel congestie zorgt. Staat dit apparaat verweg van het modem? Hij zit namelijk 99% van de tijd op de 2,4 band. Of ondersteund het apparaat geen 5 GHz? 

 

Ook raad ik je aan om je gastnetwerk uit te schakelen. Dit kan ook voor verstoringen zorgen namelijk. Hopelijk kun je wat met deze tips!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2024

Hoi, ik zit ongeveer 5m van de modem af. Het is sinds zaterdag en toevallig heb toen een nieuwe telefoon genomen. Verder hebben we niks speciaals een laptop en wat mobiele telefoons. Overdag gaat het goed maar elke dag rond 17:30  valt ie weg 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 27 maart 2024

Ik heb wat aanpassingen gedaan op het modem @Marc met eenV. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken en opnieuw opstarten? Als je apparaten dan opnieuw verbinding maken kun je een melding krijgen over WPA-3. Je dient dan je netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden. Kan je het een weekje in de gaten houden? Graag de datum en tijdstippen noteren van de uitval. Dan kunnen we dit verder gaan onderzoeken! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 maart 2024

Dank je, ik had gister al het gasten netwerk uitgezet en 1 telefoon uitgezet toen had ik geen problemen meer tot nu toe gaat alles goed. Ik hou je op de hoogte 

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen