Skip to main content

ik wil nu wel eens weten of de problemen van het instabiele internet en het niet goed werken van de wifi punten niet gewoon aan de T-56 zou kunnen liggen.

Ik lees hier en op internet zeer veel problemen en dan lijkt het telkens om de T-56 modem te gaan.

• Wifi Verbinding die wegvalt.
  • Mesh netwerk wat geen mesh netwerk is.
  • Smart apparaten die niet samen kunnen werken met de T-56.

Ik zou dus wel eens willen weten of Odido nu een beetje in de gaten heeft of de veel voorkomende problemen door het modem komen. Door de klant, of door de glasvezel aansluiting.

Of is het zo dat maar een beperkt aantal glasklanten met een T-56 hier last van heeft.

Zijn deze klanten dan zelf erg actief met het zoeken naar oplossingen.

Ik kan me voorstellen dat veel klanten het niet eens doorhebben.

Hallo @dRichardK 

Ik heb hier een Zyxel-T56 en die werkt goed, prima WiFi door het hele huis. Is bij jou de bekabelde verbinding wel stabiel?

Het is iig geen globaal probleem met de Zyxel-T56.

Hallo @dRichardK 

Ik heb hier een Zyxel-T56 en die werkt goed, prima WiFi door het hele huis. Is bij jou de bekabelde verbinding wel stabiel?

Vraagje, gebruik je ook smart wifi punten icm de Mpro app?. Zo ja zijn deze wifi punten dan zichtbaar in de app?.

Hallo @dRichardK 

Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat een kabel in een andere router en daar een wifi netwerk mee opzet wel een verbinding geeft die niet onderbroken wordt. Niet stabiel overigens en ook niet de de hoge snelheid. Als de verbinding met de T-56 wegvalt doet de andere router het nog gewoon. Dan zou je denken aan storing van het de twee netwerken. Maar dat is ook niet het geval als ik alleen de T-56 aan laat staan is deze ook niet stabiel en valt soms ook gewoon de verbinding weg.

@dRichardK 

Ik heb geen WiFi punten maar wat ik wel weet is dat vanwege een bug de WiFi punten niet correct worden weergegeven op de topologie pagina, ze horen wel gewoon naar behoren te werken.

Ik weet niet of dat ook voor de mpro mesh app geldt.

In de MPro Mesh app is de topologie niet te zien en ook geeft deze aan dat de mesh off line is. Dit is een bug in de firmware en wordt gefixed in een toekomstige release. Dit betreft overigens alleen de weergave in Gui. De mesh zelf is wel actief

Draai nu zelf een klein weekje met de t56 en 1 wx5600 wifi punt. Heb ook het gevoel dat de dit niet de meest stabiele setup is. Zo doet band steering het vrij slecht . Vaak een lage snelheid tot haperende verbinding omdat ik op de 2.4 GHz band blijft zitten. Terwijl ik 2 meter van modem af zit en dus prima 2400mbps kan halen op de 5ghz band

In de MPro Mesh app is de topologie niet te zien en ook geeft deze aan dat de mesh off line is. Dit is een bug in de firmware en wordt gefixed in een toekomstige release. Dit betreft overigens alleen de weergave in Gui. De mesh zelf is wel actief

Draai nu zelf een klein weekje met de t56 en 1 wx5600 wifi punt. Heb ook het gevoel dat de dit niet de meest stabiele setup is. Zo doet band steering het vrij slecht . Vaak een lage snelheid tot haperende verbinding omdat ik op de 2.4 GHz band blijft zitten. Terwijl ik 2 meter van modem af zit en dus prima 2400mbps kan halen op de 5ghz band

Dat van die firmware voor de Mpro app, daarvan was ik op de hoogte.

Je zou dan bijna denken dat je de  2,4 Ghz moet uitzetten?. Gebruik je ook een gasten netwerk? Ik heb een paar keer gelezen dat ook deze voor problemen kan zorgen. Bijvoorbeeld wanneer het gasten netwerk een andere SSID heeft.

ik weet niet of je ook TV hebt via een Android tv kastje?.

@dRichardK

Ik heb geen WiFi punten maar wat ik wel weet is dat vanwege een bug de WiFi punten niet correct worden weergegeven op de topologie pagina, ze horen wel gewoon naar behoren te werken.

Ik weet niet of dat ook voor de mpro mesh app geldt.

Dat ze moeten werken zonder de app snap ik, alleen zie je dat nergens goed terug.

Dat van die firmware voor de Mpro app, daarvan was ik op de hoogte.

Je zou dan bijna denken dat je de  2,4 Ghz moet uitzetten?. Gebruik je ook een gasten netwerk? Ik heb een paar keer gelezen dat ook deze voor problemen kan zorgen. Bijvoorbeeld wanneer het gasten netwerk een andere SSID heeft.

ik weet niet of je ook TV hebt via een Android tv kastje?.

Een optie is de 5ghz een andere naam te geven. Maar daarmee heb je effectief gen Mesh, je mesh network zou je apparaat naar de optimale band en wifi punt moet sturen. Hopelijk wordt dit snel gefixed. Inzicht in topologie zou hier aan kunnen helpen.

Gasten netwerk heeft altijd een ander ssid,zou green invloed mogen hebben op stabiliteit.

Wij gebruiken hier de odido tv App op onze smart tv weinig problemen mee. Maar die is ook bekabeld aangesloten 

Reageer