Skip to main content
Beantwoord

instabiel internet udhcpc: Sending discover...

  • 31 July 2023
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

​Ik heb gemerkt dat mijn desktop sinds afgelopen weekend enorm veel problemen geeft met internet. Vooral het browsen op internet of het starten/proberen van games wil niet lopen zoals het hoort.

Heb de router en desktop al meerdere malen herstart maar dit heeft tot op heden geen succes gegeven. Ook heb ik ondertussen al een factory reset uitgeprobeerd maar ook dit was geen succes.

 

Nu ben ik eens in de logs van mijn router (Zyxel) gaan kijken en daar valt mij iets op wat ik ook al op het forum voorbij heb zien komen… Het blijft namelijk een aantal minuten lang staan op udhcpc: Sending discover... waarna deze na 5 a 10 minuten een renew stuurt en dit lijkt het moment waarop de verbinding eventjes verbroken wordt..

Bijgaand screenshots van mijn log

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het blijft namelijk een aantal minuten lang staan op udhcpc: Sending discover...

Dat is normaal gedrag in het geval je geen TV afneemt van T-Mobile. Het heeft verder geen invloed op je verbinding.

Dus dan zou het eventueel aan de software/hardware liggen van mijn computer zelf? Die geen stabiele verbinding kan behouden?

Reputatie 7
Badge +4

Dus dan zou het eventueel aan de software/hardware liggen van mijn computer zelf? Die geen stabiele verbinding kan behouden?

Het is een van de opties. Ik geef alleen aan de dat de discover messages normaal zijn en geen invloed hebben. In de zelfde screenshot is te zien dat de CPE een Renew stuurt en een ip krijgt. Dat gaat zoals het hoort. 

Is het probleem op 1 computer of op meerdere devices? 

Dus dan zou het eventueel aan de software/hardware liggen van mijn computer zelf? Die geen stabiele verbinding kan behouden?

Het is een van de opties. Ik geef alleen aan de dat de discover messages normaal zijn en geen invloed hebben. In de zelfde screenshot is te zien dat de CPE een Renew stuurt en een ip krijgt. Dat gaat zoals het hoort. 

Is het probleem op 1 computer of op meerdere devices? 

Het gebeurt inderdaad enkel op 1 computer, niet op de tv (Netflix/videoland etc) en ook niet op de telefoon.

Reageer