Skip to main content

Imou RV1 robotzuiger verbind niet met ZYxel T-54

• 15 november 2024
  • 79 reacties
  • 1326 Bekeken

Toon eerste reactie

79 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 17 januari 2025

Hey ​@Spijky & ​@Kweettal, we hebben jullie modem eens gedowngrade naar een vorige firmware, wellicht zit de fout in de nieuwe firmware. Zouden jullie het kunnen testen?

@Swen1998 jij hebt een T-56, als dit de oplossing is voor de T-54 dan weten we wat er aan de hand is.

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 januari 2025

hallo ​@Tommie van Odido 

Het gaat al beter, maar we zijn er nog net niet.

Als ik de Imou opnieuw laat verbinden, zegt de Imou dat na 3 % dat hij connect met de wifi, ( bij een hotspot rent de % van de imou app snel door en is de verbinding compleet binnen no time) Nu blijft hij na 3% nog steeds zoeken ( ondanks dat de imou zegt dat in wifi zit) rond de 50% zegt de Imou weer dat hij in de wifi zit. Uiteindelijk lees ik toch dat de verbinding niet tot stand is gekomen, mogelijke oorzaken zijn: is je apparatuur aan; is het wifi wachtwoord connect, of plaats alles ( routerm telefoon en apparaat dicht bij elkaar)

Ik heb vervolgens het nog een keer gedaan, gekeken of mijn telefoon in het goed wifi netwerk zat ( is goed) ;…. weer precies het zelfde

daarna heb ik het nog een keer gedaan met de imou en mobiel 10 cm van de router; ….. en weer precies het zelfde.

Dus kortom , we zijn verder, maar het is het nog niet helemaal helaas

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 17 januari 2025

Dankje voor de feedback ​@Kweettal, ik heb dit teruggekoppeld aan het CPE-team. Zij gaan er dit weekend even over nadenken.  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 17 januari 2025

@Tommie van Odido 

@Kweettal 

Ik zal het zondag even testen.

Ivm werk in het buitenland kan ik nog niks testen.

Ik zit trouwens op de telefoonlijn.

Bedankt iedereen alvast met de inzet.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 19 januari 2025

@Tommie van Odido 

@Nora van Odido 

@Teresa van Odido 

@Demi van Odido 

@Kweettal 

@Waqqas 

@Swen1998 

Heb vandaag de test gedaan ivm de downgrade router firmware. En op dit Moment heb ik een werkende robotzuiger op mijn eigen netwerk.

Dit is voor mij dus een oplossing.

Hopenlijk weten jullie dan waar de fout zit in de nieuwe firmware.

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Nora van Odido ​@Teresa van Odido ​@Demi van Odido 

@Spijky ​@Waqqas 

het is meer dan een week later en ik denk dat jullie wel hard achter de schermen aan het probleem denken/ oplossing zoeken, maar ik heb nog niets gehoord.

Ondertussen zijn vandaag de glasvezel kabel mensen er, en wordt de kabel naar ons huis getrokken, Maar als ik goed begrepen heb, van Demi,  is met de glasvezel router het probleem niet opgelost.

Kunnen jullie ons een update geven of jullie verwachten dat het uberhaupt gaat lukken. Als het niet lukt, zijn we genoodzaakt naar een andere provider te gaan die wel met hun eigen router de verbinding met de Imou stofzuiger kan maken. en willen we niet dat jullie de glasvezel kabel in huis doortrekken.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 30 januari 2025

Hey ​@Kweettal, bij ​@Spijky heeft de downgrade wel gewerkt. ​@Spijky heb je iets anders gedaan dan ​@Kweettal om de stofzuiger werkend te krijgen?  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 30 januari 2025

@Tommie van Odido ​@Kweettal 

Ik heb zelf niks anders gedaan dat even Spanningsloos gemaakt en factory settings hersteld van de Imou.

Koppelde gelijk de eerste keer.

Wij zitten nog op de oude telefoon aansluiting zeg maar.

Geen glasvezel.

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 30 januari 2025

@Spijky Heb je ook de router spanningloos gehad?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 30 januari 2025

@Kweettal 

“Spanningsloos gemaakt”, bedoelde ik mee de router

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 31 januari 2025

@Tommie van Odido Ik heb vanochtend de spanning van de router gehad, de imou stofzuiger gereset. 

na 3 % verbinding maken, heeft hij contact, vervolgens loopt hij op na plm 35% en geeft weer aan dat de verbinding gemaakt is en loopt weer verder naar de 100% en geeft dan aan dat de verbinding niet tot stand is gekomen.

Daarna hebben we hetzelfde nog een keer gedaan met de telefoon van mijn partner en daar gebeurde precies hetzelfde. 

Conclusie, wij hebben nog steeds geen verbinding tussen de Imou en de wifi

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 31 januari 2025

Hey ​@Kweettal, de WlanMode stond op B,G, die moet op B,G,N staan. Kan je het nogmaals testen? Ik zie dat ​@Spijky zijn 5 GHz frequentie volledig heeft uitgeschakeld.  

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 31 januari 2025

@Tommie van Odido dat was de oplossing :-)  fijn dat het nu werkt. Nu gaan we eerdaags over naar glasvezel. de kabel is al voor onze buitenmuur gebracht. Hoe is het als we een nieuwe router krijgen voor de glasvezel? Moet die dan ook gedowngrade worden en levert het ons dan nog “snelheid”op? 

@Spijky wij hebben de 5GHz aan laten staan en dat doet hij het, dus jij kan ook de 5GHz aanzetten.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21848 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@Kweettal 

Je blijft het huidige modem behouden bij een migratie naar glasvezel.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 1 februari 2025

@Kweettal Wat super fijn dat het toch nog gelukt is met de Imou! Je behoudt inderdaad zoals ​@Waqqas aangeeft hetzelfde modem en daarmee ook dezelfde instellingen zoals nu. Mocht toch het modem weer naar de nieuwe versie gaan, laat het dan weten dan kunnen we het weer downgraden. Uiteraard heb je met Glasvezel ook meer snelheid voornamelijk dan op de upload. Op DSL had je al 100 Mbit/s voor download en is upload 30 Mbit/s. Met Glasvezel wordt de upload dan ook 100 Mbit/s! 😊

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 februari 2025

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Zyxel T-56 modem. Ik heb alle suggesties in deze thread al geprobeerd, maar mijn Imou RV1 kan geen verbinding maken. Ik heb de klantenservice gebeld, die mij ook niet verder konden helpen en suggereerden om mijn vraag hier te stellen. Tot afgelopen donderdag had ik KPN en deed mijn Imou het probleemloos. Sinds Odido is aangesloten, kan hij geen verbinding maken met het modem. Help aub?????

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 februari 2025
RAS1 schreef:

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Zyxel T-56 modem. Ik heb alle suggesties in deze thread al geprobeerd, maar mijn Imou RV1 kan geen verbinding maken. Ik heb de klantenservice gebeld, die mij ook niet verder konden helpen en suggereerden om mijn vraag hier te stellen. Tot afgelopen donderdag had ik KPN en deed mijn Imou het probleemloos. Sinds Odido is aangesloten, kan hij geen verbinding maken met het modem. Help aub?????

@Demi van Odido ​@Tommie van Odido 

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 2 februari 2025

Hoi, ik lees ff mee.

Ik had iets vergelijkbaars met mijn Medion robot stofzuiger aangesloten op de Zyxel T54

Twee dingen waren nodig om het bij mij op te lossen.

1 e de WPA3 terugzetten naar WPA2.(Ook voor een oudere wifi printer belangrijk)

2 e Tijdens de installatie de 5G uitzetten.

Na de installatie kan ik de 5G weer aanzetten zonder problemen omdat de robot zuiger dan via de Wifi vanuit het modem werkt.

Maar tijdens de installatie via bluetooth moeten de handy en de robot zuiger wel op dezelfde wifi zitten.

Als nu de verbinding met de robot zuiger wegvalt (ca 1 X per maand) en ik wil opnieuw installeren moet ik weer tijdelijk 5G uitzetten anders krijg ik ook de foutmelding handy is niet in hetzelfde netwerk. Maar er is bij mij nog een manier om te herverbinden zonder nieuwe installatie. De robotstofzuiger geheel uitschakelen en na 5 minuten weer inschakelen. Wonderlijk had ik daarna meteen weer verbinding zonder de hele installatie procedure.

Hopelijk wordt iemand hiermee geholpen.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 februari 2025
theocoppes schreef:

Hoi, ik lees ff mee.

Ik had iets vergelijkbaars met mijn Medion robot stofzuiger aangesloten op de Zyxel T54

Twee dingen waren nodig om het bij mij op te lossen.

1 e de WPA3 terugzetten naar WPA2.(Ook voor een oudere wifi printer belangrijk)

2 e Tijdens de installatie de 5G uitzetten.

Na de installatie kan ik de 5G weer aanzetten zonder problemen omdat de robot zuiger dan via de Wifi vanuit het modem werkt.

Maar tijdens de installatie via bluetooth moeten de handy en de robot zuiger wel op dezelfde wifi zitten.

Als nu de verbinding met de robot zuiger wegvalt (ca 1 X per maand) en ik wil opnieuw installeren moet ik weer tijdelijk 5G uitzetten anders krijg ik ook de foutmelding handy is niet in hetzelfde netwerk. Maar er is bij mij nog een manier om te herverbinden zonder nieuwe installatie. De robotstofzuiger geheel uitschakelen en na 5 minuten weer inschakelen. Wonderlijk had ik daarna meteen weer verbinding zonder de hele installatie procedure.

Hopelijk wordt iemand hiermee geholpen

Dank voor de suggesties! Deze heb ik (helaas) allemaal al geprobeerd☹️, zonder succes. 

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 180 reacties
  • 2 februari 2025

Jammer dat je er niks aan hebt. Ik heb dat ding nu ca 9 maanden. Eerst wilde ik hem weer terugsturen maar toen werkte het gelukkig toch nog..

Medion is natuurlijk wel een ander merk.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 2 februari 2025
theocoppes schreef:

Jammer dat je er niks aan hebt. Ik heb dat ding nu ca 9 maanden. Eerst wilde ik hem weer terugsturen maar toen werkte het gelukkig toch nog..

Medion is natuurlijk wel een ander merk.

Ja, heel jammer. Toch bedankt. Heb het nog een keer geprobeerd, maar helaas weer geen succes. Heb die stofzuiger al een tijdje en deed het prima met KPN. Nu ik ben overgestapt naar Odido helaas niet meer. Anders ga ik weer terug naar KPN: dat is ook nog een oplossing. 🤷🏽‍♀️

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9379 reacties
  • 2 februari 2025

Je kunt ook eventueel nog een eigen wifi netwerkje maken. Bijvoorbeeld met een Deco M5 setje. Dan zet je de wifi van de Zyxel helemaal uit. Deze Deco M5 is ook niet van de laatse beveiliging generatie, dus goede kans dat dit dan wel werkt met de apparaat die ook niet helemaal alle nieuwe wifi standaarden ondersteunen. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21848 reacties
  • 2 februari 2025

Hallo ​@RAS1 .Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 bescherming kies off. Na het toepassen probeer dan eens verbinding te maken na een herstart van je router.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@RAS1 .Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 bescherming kies off. Na het toepassen probeer dan eens verbinding te maken na een herstart van je router.

Helaas…..geprobeerd en nog steeds/weer geen succes :-(

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21848 reacties
  • 3 februari 2025

@RAS1 

Herstart de router hierna.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen