Huawei ONT PON knippert

  • 20 February 2024
  • 11 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren circa 17:00 heb ik geen internet verbinding meer thuis. Het PON lampje knippert snel. 

Contact gehad met de klantenservice, tijdens het bellen kwam de verbinding weer op, maar was ook al snel weer weg. 

De medewerker heeft als het goed is een ticket ingeschoten hiervoor, en er zou een monteur naar de wijkcentrale gaan.

 

Is er misschien iets meer informatie beschikbaar / een idee wanneer eea gaat gebeuren ?

Ps: Kan mijn gebruikersnaam misschien gewijzigd worden naar Miggeltje ?

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @M_hulsegge 

Heb je een XGSPON of GPON verbinding?

Misschien zit er een stoorzender in het netwerk, nadat deze is verwijderd moet de verbinding weer werken.

De ticket wordt als het goed is binnem 3-5 werkdagen opgepakt.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @M_hulsegge 

Heb je een XGSPON of GPON verbinding?

Misschien zit er een stoorzender in het netwerk, nadat deze is verwijderd moet de verbinding weer werken.

De ticket wordt als het goed is binnem 3-5 werkdagen opgepakt.

Reputatie 1

Bedankt @Waqqas Volgens mij heb ik GPON (oud Reggefiber). Is de stoorzender niet dat LOS rood knippert ?

Stoorzender was wel het 1e wat ik me ook bedacht, maar ook dan, daar heb ik helaas natuurlijk geen invloed zelf op.

Reputatie 7
Badge +15

@M_hulsegge 

Je gaf aan dat PON knippert en dat de verbinding even online kwam en toen weer wegviel?

Het is mogelijk dat een stoorzender impact heeft op je verbinding, hier kan je zelf niks aan doen helaas maar de kans bestaat dat de verbinding vanzelf weer online komt na het herstarten van de ONT.

Reputatie 1

Klopt. De verbinding is (volgens mijn DDNS) sinds gisteren 17:00 een keer of 5 online geweest voor een paar minuten en daarna weer 1,5 uur oid offline. Sinds 00:10 vannacht helemaal niet meer online gweest.

Er is dus OF een stoorzender, of in de wijkcentrale is er iets niet helemaal lekker.

 

ONT al tig keer herstart, dat mag helaas niet helpen.

Reputatie 1

Het is opgelost sinds 20-02 17:45.

Hoe kom ik aanmerking voor compensatie ?

Reputatie 1

En zojuist is alles wederom utigevallen met hetzelfde probleem :(

 

Werkt weer na 15 minuten

Reputatie 7
Badge +9

Hi @M_hulsegge, je hebt pas recht op een vergoeding na 12 uur onafebroken geen diensten gehad te hebben. Er was een GPON issue bij jou in de buurt waardoor een aantal klanten eruit lagen. Gelukkig is dit snel opgelost!

Reputatie 1

Los van de klapperende verbinding die soms 5 minuutjes werkte dan weer 1,5 uur niet (waarvan of ik het discutabel vind of dat “geen dienst” is) heb ik bij mijn weten en volgens mijn systemen totaal geen verbinding gehad tussen 20-02 00:10 en 20-02 17:48.

Dat lijkt mij meer dan 12 uur toch ?

 

Reputatie 6
Badge +2

@M_hulsegge Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit, ik wil je natuurlijk de compensatie geven waar je recht op hebt. Gelukkig zie ik dat je dit inmiddels telefonisch hebt kunnen regelen, fijn! 

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Reputatie 1

@M_hulsegge Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit, ik wil je natuurlijk de compensatie geven waar je recht op hebt. Gelukkig zie ik dat je dit inmiddels telefonisch hebt kunnen regelen, fijn! 

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Hoi Teresa, bedankt voor je bericht. Dankjewel voor het uitzoeken. Ik weet alleen niet waar je op doelt met het telefonisch kunnen regelen ? Ik heb sinds ik de storing in 1e instantie heb aangemeld geen enkel contact meer gehad, behalve deze berichtjes hier op het forum.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @M_hulsegge, excuses hiervoor. Ik heb het meteen in orde gemaakt! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer