Skip to main content

Huawei ONT PON knippert


Sinds gisteren circa 17:00 heb ik geen internet verbinding meer thuis. Het PON lampje knippert snel. 

Contact gehad met de klantenservice, tijdens het bellen kwam de verbinding weer op, maar was ook al snel weer weg. 

De medewerker heeft als het goed is een ticket ingeschoten hiervoor, en er zou een monteur naar de wijkcentrale gaan.

 

Is er misschien iets meer informatie beschikbaar / een idee wanneer eea gaat gebeuren ?

Ps: Kan mijn gebruikersnaam misschien gewijzigd worden naar Miggeltje ?

Uitgelichte reactie

20 februari 2024

Hallo @M_hulsegge 

Heb je een XGSPON of GPON verbinding?

Misschien zit er een stoorzender in het netwerk, nadat deze is verwijderd moet de verbinding weer werken.

De ticket wordt als het goed is binnem 3-5 werkdagen opgepakt.

11 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 20 februari 2024

Hallo @M_hulsegge 

Heb je een XGSPON of GPON verbinding?

Misschien zit er een stoorzender in het netwerk, nadat deze is verwijderd moet de verbinding weer werken.

De ticket wordt als het goed is binnem 3-5 werkdagen opgepakt.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 20 februari 2024

Bedankt @Waqqas Volgens mij heb ik GPON (oud Reggefiber). Is de stoorzender niet dat LOS rood knippert ?

Stoorzender was wel het 1e wat ik me ook bedacht, maar ook dan, daar heb ik helaas natuurlijk geen invloed zelf op.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 20 februari 2024

@M_hulsegge 

Je gaf aan dat PON knippert en dat de verbinding even online kwam en toen weer wegviel?

Het is mogelijk dat een stoorzender impact heeft op je verbinding, hier kan je zelf niks aan doen helaas maar de kans bestaat dat de verbinding vanzelf weer online komt na het herstarten van de ONT.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 20 februari 2024

Klopt. De verbinding is (volgens mijn DDNS) sinds gisteren 17:00 een keer of 5 online geweest voor een paar minuten en daarna weer 1,5 uur oid offline. Sinds 00:10 vannacht helemaal niet meer online gweest.

Er is dus OF een stoorzender, of in de wijkcentrale is er iets niet helemaal lekker.

 

ONT al tig keer herstart, dat mag helaas niet helpen.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 22 februari 2024

Het is opgelost sinds 20-02 17:45.

Hoe kom ik aanmerking voor compensatie ?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 22 februari 2024

En zojuist is alles wederom utigevallen met hetzelfde probleem :(

 

Werkt weer na 15 minuten


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13994 reacties
  • 22 februari 2024

Hi @M_hulsegge, je hebt pas recht op een vergoeding na 12 uur onafebroken geen diensten gehad te hebben. Er was een GPON issue bij jou in de buurt waardoor een aantal klanten eruit lagen. Gelukkig is dit snel opgelost!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 22 februari 2024

Los van de klapperende verbinding die soms 5 minuutjes werkte dan weer 1,5 uur niet (waarvan of ik het discutabel vind of dat “geen dienst” is) heb ik bij mijn weten en volgens mijn systemen totaal geen verbinding gehad tussen 20-02 00:10 en 20-02 17:48.

Dat lijkt mij meer dan 12 uur toch ?

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 23 februari 2024

@M_hulsegge Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit, ik wil je natuurlijk de compensatie geven waar je recht op hebt. Gelukkig zie ik dat je dit inmiddels telefonisch hebt kunnen regelen, fijn! 

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 23 februari 2024
Teresa van Odido schreef:

@M_hulsegge Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit, ik wil je natuurlijk de compensatie geven waar je recht op hebt. Gelukkig zie ik dat je dit inmiddels telefonisch hebt kunnen regelen, fijn! 

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!

Hoi Teresa, bedankt voor je bericht. Dankjewel voor het uitzoeken. Ik weet alleen niet waar je op doelt met het telefonisch kunnen regelen ? Ik heb sinds ik de storing in 1e instantie heb aangemeld geen enkel contact meer gehad, behalve deze berichtjes hier op het forum.

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 24 februari 2024

Hoi @M_hulsegge, excuses hiervoor. Ik heb het meteen in orde gemaakt! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen