Skip to main content

Mijn HP printer is verbonden met wifi, maar zowel mijn mobiel als laptop kunnen de printer niet zien. Er staat dat de printer offline is. Ik kan nu dus niet printen helaas.

Het gaat om de HPphotosmart 5520. 

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Weet je of hij verbonden is met het juiste netwerk, dus niet bijv. het Guest netwerk?

Kijk eens of hij een IP heeft uit de Zyxel pool, dus tussen 192.168.1.2 - 192.168.1.254.

Netwerk klopt, er is hier een splitsing gemaakt en ik log altijd bewust in op de 2.4Ghz.

IP klopt ook. 192.168.1.17

Andere ideeën? @Pieter_B 

Over welke Zyxel router gaat het, T50 / T54 / T56?

Deed hij het voorheen wel, wat is er daarna veranderd?

Heb je al eens een factory reset gedaan van de printer, daarna opnieuw een connectie gemaakt?

Heb je op je devices al eens de connectie’ vergeten/verwijderd’ en opnieuw aangemeld?

Kijk een of je met een verandering van het beveiligingsniveau er wel bij kan, dus WPA 2 i.p.v. WPA 3 als dat mogelijk is?

Volgens mij heeft @Waqqas wel eens vaker met dit bijltje gehakt, eens kijken of ik die kan laten aansluiten.

Heb je al eens een factory reset gedaan van de printer, daarna opnieuw een connectie gemaakt?

Heb je op je devices al eens de connectie’ vergeten/verwijderd’ en opnieuw aangemeld?

Kijk een of je met een verandering van het beveiligingsniveau er wel bij kan, dus WPA 2 i.p.v. WPA 3 als dat mogelijk is?

Volgens mij heeft @Waqqas wel eens vaker met dit bijltje gehakt, eens kijken of ik die kan laten aansluiten.

Het gaat om Zyxel T56. 

Het werkte even. Odido heeft iets aan de instellingen veranderd en nu werkt het niet meer, maar zij kunnen niks meer doen volgens hun. 

Factory reset al meerdere keren geprobeerd. Printer diverse keren verwijderd en opnieuw aangemeld. 

WPA2 staat al ingeschakeld. 

Ik weet het gewoon echt niet meer :(

Volgens mij heeft @Waqqas wel eens vaker met dit bijltje gehakt, eens kijken of ik die kan laten aansluiten.

Het gaat om Zyxel T56. 

Het werkte even. Odido heeft iets aan de instellingen veranderd en nu werkt het niet meer, maar zij kunnen niks meer doen volgens hun. 

Factory reset al meerdere keren geprobeerd. Printer diverse keren verwijderd en opnieuw aangemeld. 

WPA2 staat al ingeschakeld. 

Ik weet het gewoon echt niet meer :(

Printer blijft als ‘offline’ staan op alle apparaten, om gek van te worden!

Hallo @selena78 

Wat je nog kunt proberen is:

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Wel vreemd dat de printer een IP adres heeft gekregen, dan is hij verbonden lijkt mij.

Anders een fabrieksreset van de printer?

Reageer