Skip to main content

Wij zijn overgestapt van ziggo naar odido. Alleen nu krijgen wij geen wifi meer op onze smart tv.. wij hebben geen tv abbonement omdat we geen gewone tv kijken. Wij willen alleen maar de apps op de smart tv gebruiken zoals netflix en youtube maar dat lukt nu dus ook niet meer.. We hebben al 3 x gebeld met klantenservice en daar weten ze het ook niet .. wie kan ons helpen?? 

Hi @Marciano van Odido ,

Dank weer voor je reactie en uitleg.

Wanneer verwachten jouw collega's dit op te lossen?

Want ze zijn dus vorige week aan het werk geweest en er staat dat het netwerk er weer tegen aan kan alsof ze voorlopig geen werkzaamheden meer gaan uitvoeren... maar dit heeft dus totaal niet geholpen..

Of gaat dit over 2 verschillende netwerken? (Niet zo veel verstand van 😉 )

 


Hi Jacqueline, uiteraard graag gedaan! Op dit moment durf ik nog niet te zeggen wanneer ze het verwachten op te lossen. 'Op korte termijn’ is op dit moment ook het antwoord wat ik krijg. Deze SMS berichten die je hebt ontvangen gaan over de werkzaamheden die vorige week zijn uitgevoerd, maar de problemen die nu spelen staan daar los van. Ik wil graag een stap vooruit denken, dus ik wil je vragen alvast een melding te maken van de slechte dekking op jouw adres via de dekkingskaart. Als je jouw adres opzoekt vind je onderaan een knop met 'Meld een probleem’. Dan wordt je doorverwezen naar Mijn Odido en dan kan je met een korte beschrijving een melding indienen. Deze komt direct bij onze netwerkspecialisten uit. Ik gok stiekem dat ze uitkomen op het probleem wat speelt waar ik het in mijn vorige reactie over had. Het oranje gedeelte met de verminderde dekking. Maar wellicht vinden ze toch iets anders op jouw adres. Gewoon voor de zekerheid, zodat je niet eerst hoeft af te wachten tot mijn collega's dat probleem hebben opgelost! 😄

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend.


@Marciano van Odido 

Oke, dank je wel! 

Fijn weekend!


Hoi @Tommie van Odido,

Helaas werkt alles nog steeds niet 100%..

Kun je mij nog ergens mee helpen?

De Wifi verbinding is boven echt slecht.. 

Nu heb ik gekeken naar hulp op de odido website, daar heb ik een stappenplan gevolgd en las ik dat het 

Internetlampje op de modem stabiel groen hoort te branden. Maar dit is niet zo.. hij knippert continu.. kan dit er iets mee te maken hebben? Of zijn dit 2 verschillende problemen? 

Sowieso vraag ik me af hoe het zit met glasvezel, dit nam ik juist om veel sneller en beter internet te hebben maar merk er niet zo veel van..... ik dacht dat glasvezel bij odido zo goed was en veel verder reikt dan glasvezel van andere providers.. maar de glasvezelkabel stopt in de meterkast en hoe geleid het vervolgens dan verder mn huis in..? 

Hoor het graag. Alvast bedankt weer.


Wil iemand nog reageren op mijn vorige bericht ajb? Alvast bedankt.


Hallo @Jacqueline2206 

Als het internet lampje op de router knippert dan wordt er data verstuurd of ontvangen dus dat is normaal.

De glasvezelkabel wordt binnen in een glasvezelaansluitpunt aangesloten en hierop wordt de ONT aangesloten, vervolgens kan je bijvoorbeeld met een CAT6 internetkabel die tot 100 meter lang mag zijn de router plaatsen waar jij dat wilt.


Hoi @Waqqas,

Dank voor je reactie! 

Router is dus normaal. Ok..

En qua glasvezelkabel, hmm... dus dan heb je alsnof een internetkabel nodig... dus wifi werkt uberhaupt niet op glasvezel? Of wel? (Heb er geen verstand van zoals je merkt


@Jacqueline2206 

Je hebt een glasvezelverbinding die van buiten komt, binnen ga je verder met een internetkabel vanaf de ONT naar de router. Staat jouw router inde meterkast? Je router verplaatsen naar een open router dmv een langere internetkabel tussen ONT en router kan al helpen of misschien kun je een WiFi Plus punt huren van Odido?


Reageer