Skip to main content

Beste, sinds oktober vorig jaar odido internet (glasvezel 1gb) en tv genomen. Kwam zon verkopertje aan de deur met een leuke aanbieding en meteen ook met glasvezel. Ik was ziggo zat qua internet etc, dus vandaar de overstap. Maar had op dit moment liever nog bij ziggo gezeten… internet heeft grote delen van de dag slechte tot geen wifi. Router zyxel T56 in de meterkast en daarnaast ook nog 6 tp link van deco erbij gezet voor betere ontvangst in het hele huis. Ben blij als we wifi hebben op dit moment. Tv loopt regelmatig vast omdat internet wegvalt, gamen is een ramp als je online bezig bent. En zoveel verder. Voornamelijk einde van de dag dat het het ergste is tot de volgende morgen. Daarna aan het werk dus geen idee dan. Maar in het weekend merk je het ook overdags. Telefoons, tablets, computers, gameconsoles, deurbel etc. Allemaal ervaren ze problemen. Nu lees ik in verschillende topics dat de zyxel t56 veel problemen oplevert en dat de t54 geen problemen oplevert. Graag zie ik dan dat deze omgeruild gaat worden. Want ik zit er nog 2 jaar aan vast en wil graag dat ik degelijk product krijg waarvoor ik betaal. Graag zie ik een reactie tegemoet. 

6 TP link punten is nogal wat! Wat tips, de hoofd deco in access point mode zetten en de wifi in de Zyxel juist volledig uit. Anders verstoort dat de Deco oplossing. 

6 TP link punten is nogal wat! Wat tips, de hoofd deco in access point mode zetten en de wifi in de Zyxel juist volledig uit. Anders verstoort dat de Deco oplossing. 

Dank je voor de terugkoppeling. Dit is wat die monteur van guidion aangaf, de hoofd deco staat in de meterkast aangesloten aan de zyxel. Ik heb nu de deco op accespoint aangezet. Alleen hoe schakel je de wifi op de zyxel uit dan? 

Dan log je in op de Zyxel via  192.168.1.1 en dan user/pass die op de achterkant staat. Dan kom je op de hoofdpagina waarin je dan de wifi kunt uitzetten.

Dan log je in op de Zyxel via  192.168.1.1 en dan user/pass die op de achterkant staat. Dan kom je op de hoofdpagina waarin je dan de wifi kunt uitzetten.

Ik heb beide gedaan. Moet ik nog de router en deco’s opnieuw opstarten of moet het al meteen effect kunnen geven? 

Reageer