Beantwoord

Harman Kardon HK Citation one en printer verbinden niet

  • 25 March 2024
  • 9 reacties
  • 65 Bekeken

Hallo,

ik heb sinds 4,5 maand Odido en glasvezel met een zyxel t-56 modem. 

nu komt het standaardprobleem naar boven dat ik niet kan verbinden op de wifi. 

na diverse beloftes en een kleine 5 uur aan de telefoon met de helpdesk zouden ze nu de oplossing hebben. 

je raad het al weer niet nadat ik terug gebeld zou worden door iemand heb ik natuurlijk niks gehoord. Nu wil ik opzeggen omdat het hele ratteplan niet werkt moet ik een boete betalen. Dit terwijl ik niet de diensten geleverd krijg die zouden moeten werken. 

monteur was ter plaatse 2,5 uur te laat en ik moest het zelf maar regelen kreeg wat codes en wat instellingen voor 2,4 en 5 ghz want hij had haast en moest om 1930 uur nog langs 4 of 5 klanten. Hij had snel even een nieuw modem opgehangen en zoek het maar uit. 

nu heb ik hier 2 speakers staan van 180 euro per stuk en een printer die niet werken, en ook onze wasmachine kan ik niet verbinden.

wie heeft een oplossing?
Harman Kardon wist mij te vertellen dat ze in totaal meer als 10.000 klachten hadden die allen waren gelinkt aan Odido. Ze kunnen helaas niks voor mij doen. 

Mvg,

sjaak

icon

Beste antwoord door henkdeleeuw 26 March 2024, 10:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge

Niet opzeggen: je problemen zijn bijna voorbij!
Als je je klantnummer in je profiel zet, en @Tommie van Odido of @Teresa van Odido even om een update van de firmware van je router vraagt, werkt een of twee dagen later alles weer.

Die monteur had trouwens niets kunnen doen, net zoals de klantenservice.
Alleen hier via het forum kan een update aangevraagd worden.
Maar het is onbegrijpelijk dat zowel klantenservice als monteur dit probleem niet kennen en meteen herkennen. Zoals je zegt: 10.000 klachten bij Harman Kardon, dus reken ook op 10.000 elk bij JBL, Nest, Toon, Wiim, Remarkable en nog een stel andere fabrikanten van apparaten die niet willen verbinden.

Maar mag ik vragen wanneer je voor het laatst contact hebt gehad met de klantenservice?
Die zouden hier al weken van op de hoogte moeten zijn.
Tenminste, dat is mij toegezegd door de moderatoren hier.

Gisteren contact gehad. Allerlei instellingen veranderd op modem zonder resultaat. Niemand kan helpen.  Maar met deze support zou ik niet weten waarom ik moet blijven. 

Reputatie 4
Badge

Gisteren contact gehad. Allerlei instellingen veranderd op modem zonder resultaat. Niemand kan helpen.  Maar met deze support zou ik niet weten waarom ik moet blijven. 

Ja, alle instellingen veranderen en dan nog een keer kijken of-ie het doet zijn ze hier goed in.
Maar zolang je router de b8 firmware heeft gaat dat niet werken.
Dat realiseerde ik me eind vorig jaar, en heb ze daar toen in deze draad van op de hoogte gesteld, compleet met technische achtergrond waarom andere dingen proberen geen enkele zin heeft als je de regel

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

om de paar minuten in de log van je router terug ziet komen.
Simpele test, zou een heleboel tijd en ergernis bespaard hebben.
Toch is die test volledig genegeerd. en een vraag om hier een sticky topic van te maken en de helpdesk op het hart te drukken dit als eerste te testen weggewuifd.

De nieuwe firmware wordt nu in batches uitgerold, maar er zijn nog 150.000 routers te gaan heb ik vernomen. Ik vraag me af hoeveel daarvan er _geen_ problemen hebben.
“We hadden niet gedacht dat het zo’n grote impact zou hebben” (of woorden van gelijke strekking) gaf @Tommie van Odido mij als reden dat ze het zo aangepakt hebben.

Tsja.

Toen ik dit probleem zelf had, en ontdekte waar het vandaan kwam, en zag dat er behalve mijn Raspberry Pi problemen waren met JBL en Harman Kardon boxen was mijn gedachte: “Holy f*ck! Dat gaat dus zometeen fout bij ieder apparaat dat intern op een beetje moderne Linux draait”.
En dat is, zoals gebleken is, meer dan de helft van de moderne randapparatuur.
En wie heeft er tegenwoordig geen slimme speaker, tablet, deurbel of kamerthermostaat?

Ik heb het idee dat dat besef nog steeds niet is doorgedrongen.
De nieuwe firmware wordt uitgerold in batches (van een paar duizend per dag?)
Daarmee gaat het nog een a twee maanden duren voor iedereen van een update voorzien is.
Dat in de tussentijd tienduizenden mensen niet kunnen printen, muziek luisteren of hun CV ketel kunnen bedienen wordt op de koop toegenomen. “Ja maar, die kunnen zich hier melden en dan krijgen ze de update met voorrang”. Tsja, dan moet je wel weten dat dat zo is. En als de helpdesk het je niet kan of mag vertellen en er geen sticky topic gemaakt mag worden dat je hier meteen op wijst dan krijg je wanhopige klanten die het liefst weg willen (of juist erg blij zijn dat ze “met voorrang” geholpen zijn).

Over dat weg willen: ik zou je contract nog niet opzeggen.
Na update van de firmware werkt alles weer min of meer naar behoren, en je zit nu ruim buiten de proefperiode van twee weken. Als je dan je contract opzegt moet je de rest van het jaar gewoon blijven betalen, ook al maak je er geen gebruik meer van (afkoopsom). En je hebt de kans dat je naheffingen krijgt vanwege het niet terugsturen van apparatuur, ook al heb je bewijs dat het teruggestuurd is (blader het forum er maar op na). Je beroepen op wanprestatie is lastig als er een update beschikbaar was die je gekregen had als je er gewoon om gevraagd had.

Gewoon update laten sturen, en als het een keer werkt blij zijn dat je met een beetje geluk de klantenservice nooit meer nodig hebt. Als het werkt, werkt het.

@Tommie van Odido @Teresa van Odido 

 

kunnen jullie mij helpen a.u.b.  

 

mvg

sjaak Versteeg

Reputatie 6
Badge +2

@Sjaakversteeg Uiteraard, ik heb je gelijk op de lijst gezet! Heel erg bedankt voor je geduld en sorry dat je niet sneller op deze oplossing bent gewezen. Ik verwacht dat de update later vandaag en anders morgen wordt uitgestuurd. 

Krijg ik daar bericht van @Teresa van Odido 

Reputatie 6
Badge +2

@Sjaakversteeg Goede vraag! Je krijgt hier geen bericht over, maar zult dit merken doordat de verbinding van het modem kort verbroken wordt. Mocht je nog niks hebben ontvangen morgen aan het einde van de dag, dan adviseer ik je om het modem een herstart te geven. Ik weet zeker dat het dan goed komt! 

@Teresa van Odido @henkdeleeuw 

 

het werkt zowaar. Niet slecht bijna 5 maanden gedaan over iets van 3 minuten. Blij dat er mensen met verstand nog werken op deze community. 

Reputatie 4
Badge

@Teresa van Odido @henkdeleeuw 

 

het werkt zowaar. Niet slecht bijna 5 maanden gedaan over iets van 3 minuten. Blij dat er mensen met verstand nog werken op deze community. 

De mensen met verstand werken hier helaas niet, maar zijn mede klanten die zich bemoeien met dingen die hun eigenlijk niet aangaan.

Ik heb bijna drie maanden geleden aangegeven wat de enige manier is om dit te fixen en hoe je in een oogopslag kunt zien of andere dingen gegarandeerd niet gaan werken, en toch blijft de helpdesk hier nog maanden hun klanten hele batterijen met nutteloze tests laten uitvoeren.

Reageer