Skip to main content
Beantwoord

Google nest camera werkt niet met wifi

Toon eerste reactie

36 reacties

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 3 juni 2025

Goedendag Tommie,

Ja klopt, dat hebben wij ook al meerdere keren tegen Google gezegd, maar zij zijn er (uiteraard) van overtuigd dat het aan jullie ligt.

De ene keer kan de camera verbinden met de hotspot en dan doorlopen we het gehele installatieproces. Wanneer we dan willen verbinden met het thuisnetwerk lukt dit niet. De andere keer wil hij ook niet met de hotspot verbinden.

ik heb al diverse keren ingelogd in de modem, maar kan deze gegevens niet vinden. Ik heb dit ook telefonisch meerdere keren aan jullie doorgegeven en ook jullie weten niet waar ik dit zou moeten vinden.

Met vriendelijke groet,

Mo1984

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14836 reacties
  • 5 juni 2025

Hey ​@Mo1984, en als je hem met de hotspot verbind en de installatie voltooid, is het modem dan uit? Zo ja, schakel je de telefoon helemaal uit of zet je puur de hotspot uit?

Ik ben toch bang dat je deze beter kan retourneren en een nieuwe moet ontvangen van Google omdat hij soms niet een met de hotspot verbind. Dit geeft mij namelijk de indicatie dat het niet aan ons modem ligt. Weet je toevallig het MAC-adres van de camera? Dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 20 juni 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Mo1984, en als je hem met de hotspot verbind en de installatie voltooid, is het modem dan uit? Zo ja, schakel je de telefoon helemaal uit of zet je puur de hotspot uit?

Ik ben toch bang dat je deze beter kan retourneren en een nieuwe moet ontvangen van Google omdat hij soms niet een met de hotspot verbind. Dit geeft mij namelijk de indicatie dat het niet aan ons modem ligt. Weet je toevallig het MAC-adres van de camera? Dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem.

Goedemorgen!

Ja de modem is dan uit. Met de telefoon hebben we beide opties geprobeerd, beide werken niet.

inmiddels hebben we een nieuwe camera gekregen, hiermee echter exact hetzelfde probleem. Wordt er gek van!

Hebben jullie nog mogelijkheden?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2420 reacties
  • 21 juni 2025

Hoi ​@Mo1984, ik wil het graag onderzoeken! Zou je het MAC-adres van deze nieuwe camera in je profiel willen plaatsen bij ‘info voor moderator’? Dan kunnen wij nagaan of er verbinding met het modem is! 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 juni 2025

Dat zou ik wel willen doen, maar ik zie diverse ‘Unknown’-apparaten er tusssen staan, dus hoe weet ik nou welke het is?

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 juni 2025
Mo1984 schreef:

Dat zou ik wel willen doen, maar ik zie diverse ‘Unknown’-apparaten er tusssen staan, dus hoe weet ik nou welke het is?

Inmiddels achterhaald, is het SN-nummer. Ik heb het in mijn profiel gezet! :-)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14836 reacties
  • 23 juni 2025

Hey ​@Mo1984, ik zie dat je het serienummer hebt toegevoegd, echter heb ik het MAC-adres nodig. Zou je die toevallig kunnen achterhalen? Dan kan ik specifiek op dat MAC-adres zoeken of hij überhaupt wel communiceert met het modem of helemaal niet! 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 26 juni 2025

Hey ​@Mo1984, ik zie dat je het serienummer hebt toegevoegd, echter heb ik het MAC-adres nodig. Zou je die toevallig kunnen achterhalen? Dan kan ik specifiek op dat MAC-adres zoeken of hij überhaupt wel communiceert met het modem of helemaal niet! 

Dat wil ik wel doen, maar hoe kom ik daarachter?
Excuses, dit is niet echt mijn gebied ;-)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14836 reacties
  • 27 juni 2025

Hey ​@Mo1984, meestal staat dit op het product zelf, zou je eens een foto willen sturen van de sticker op het product? Als hij er niet staat moeten we wat anders bedenken namelijk, het MAC-adres is dan pas te vinden als je verbonden bent met wifi en dan kun je in de topologie in het modem zien wat het MAC-adres is. 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 juni 2025

Hey ​@Mo1984, meestal staat dit op het product zelf, zou je eens een foto willen sturen van de sticker op het product? Als hij er niet staat moeten we wat anders bedenken namelijk, het MAC-adres is dan pas te vinden als je verbonden bent met wifi en dan kun je in de topologie in het modem zien wat het MAC-adres is. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14836 reacties
  • 3 juli 2025

Hey ​@Mo1984, ik ben toch eens verder gaan onderzoeken maar ik kan geen enkel apparaat terugzien in mijn meting die moeite heeft met verbinding maken. Ik heb het ook intern belegd maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het toch aan de camera zelf ligt, dit omdat de andere camera wel netjes verbinding maakt en deze ook moeite heeft met je hotspot. Ik zou toch Google nog eens beraden om een nieuw exemplaar op te sturen. Hopelijk werken ze hierin mee! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen