Google Doorbell met Zyxel T-56

  • 22 May 2024
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Hi team Odido,

Net zoals een aantal anderen hier op het forum heb ik problemen met het verbinden van mijn Google deurbel aan de Zyxel T-56 modem.

Ik heb inmiddels alle andere threads al doorgenomen, en de meeste tips geprobeerd:

  • Netwerken gesplitst, easymesh uit (verhindert dit trouwens de werking van de extender?)
  • WiFi6 uitgeschakeld
  • WPA2
  • MAC adres deurbel toegevoegd
  • De “hotspot-truc”, welke niet blijkt te werken met een iPhone

Ik lees ook dat er een firmware update heeft plaatsgevonden, waar blijkbaar alle T-56 gebruikers inmiddels van voorzien zouden moeten zijn - maar voor de zekerheid misschien toch fijn om dit even te dubbelchecken.

Zou het in ieder geval erg op prijs stellen als jullie even met me mee kunnen kijken, kan jullie eventueel ook van het MAC adres van de deurbel voorzien. 

Tommie van Odido 23 dagen geleden

Hi @VincentRomy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit zie ik inderdaad vaker terugkomen. Zo te zien heb je alle tips al geprobeerd. Als Easymesh uitstaat werkt het wifipunt inderdaad niet. Die werkt namelijk alleen op het Mesh-systeem. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord van je wifinetwerk? Zoals een komma of vraagteken? Zou je het MAC-adres met mij willen delen, dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VincentRomy, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit zie ik inderdaad vaker terugkomen. Zo te zien heb je alle tips al geprobeerd. Als Easymesh uitstaat werkt het wifipunt inderdaad niet. Die werkt namelijk alleen op het Mesh-systeem. Heb je toevallig speciale leestekens in het wachtwoord van je wifinetwerk? Zoals een komma of vraagteken? Zou je het MAC-adres met mij willen delen, dan kan ik kijken of hij überhaupt communiceert met het modem. 

@Tommie van Odido

Het gesplitste netwerk maakt het verhaal dan dus nog complexer, want zonder easymesh is het niet mogelijk om de netwerken te splitsen. Het wachtwoord bevat verder geen speciale tekens.

Ik stuur je het MAC adres zodra ik kan in een PB! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @VincentRomy, bedankt voor het MAC-adres. Ik ben voor je gaan kijken en ik kan hem terugvinden. De deurbel heeft op 22-05 tussen 09.00 & 10.59 verbinding gehad met het modem. Daarna is de verbinding doorbroken. Heb je hem toevallig toen verplaatst of iets? Weet je nog wat je die dag gedaan hebt om verbinding te krijgen? Zou je nog een keer willen proberen te verbinden direct naast het modem?

Reputatie 7
Badge +9

Vond dit topic nog, wellicht kan je er wat mee @VincentRomyRe-connect Google Doorbell to WiFi - Google Nest Community

Reageer