Ik ben onlangs bezig geweest om mijn Google Doorbell Nest te koppelen aan ons internet (modem Zyxel t56). Steeds geeft de bel een foutmelding. Ik heb meerdere dingen geprobeerd, (oa op hotspot en dan werkt de bel wel, dus het ligt niet aan de bel). En heb ruim twee uur met klantenservice van Odido aan de lijn gehangen. De klantenservice heeft verschillende dingen geprobeerd zoals 2.4 en 5 ghz lostrekken en meerdere resets en beveiligingsinstellingen aanpassen. Zij weten ook niet meer wat te doen, dus werd mij door de klantenservice geadviseerd een nieuw topic aan te maken zodat het modem geüpdatet kan worden.
Hallo
De beveiligingsmodus staat nu op WPA2-PSK?
Ga eens in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.
Correct, staat al zo ingesteld. Meer dan twee uur gebeld met de klantenservice, die hebben toen al vanalles geprobeerd.
Hi
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
Wil je mij de uitkomst laten weten? Dit moet helpen!
Dit heb ik al geprobeerd, samen met iemand van de klantenservice. Dit werkte echter ook niet..
Hey
Goedemorgen, het probleem is nog steeds niet opgelost. Zojuist heb ik weer (poging 35 ondertussen) alle stappen genomen, maar zodra ik de hotspot uitzet blijft de bel offline staan in de Google Home app, hij kan dus nog steeds niet verbinden met de wifi. Graag reactie en oplossing!
Heb je toevallig het MAC-address van de deurbel
Heb je ook al een nieuw huishouden aangemaakt in de Google Home app?
Ik heb twee huishoudens geprobeerd, maar werkt op beiden niet. Sinds vandaag werkt ook de 5 ghz internet niet meer, daar werkten onze smartphones op en alle Google Nest Mini's…. Ik hoop dat die weer aangezet kan worden, want heb geen zin om al die minis weer te koppelen.
Gegevens van de Bel:
5 GHz staat aan
Ik heb het ondertussen al 15 keer geprobeerd, zojuist ook weer. De bel komt dan wel in de app via de hotspot, maar zodra ik die uitzet blijft de bel offline.
Top, jullie hebben het nu goed ingesteld, het werkt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.