Sinds enkele dagen heb ik zonnepanelen en een Goodwe omvormer. De monteur kreeg de wifi helaas niet aan de praat (omvormer geeft aan dat hij geen verbinding kan maken met mijn wifi) De monteur gaf mijn modem de schuld en moest even contact opnemen met T-mobile.
Enige idee wat ik kan doen om toch verbinding te kunnen maken met de omvormer?
Bedankt alvast!
Beste antwoord door Lisa
Hi @Kitty111, wat tof dat je thuis bent voorzien van zonnepanelen en heel goed dat je dit hier checkt! Top dat je zelf al zoveel stappen hebt uitgevoerd. Ik wil je hier dan ook met alle liefde bij helpen, maar dit is echt iets waarvoor je bij Goodwe dient aan te kloppen. Zou je via die weg contact kunnen opnemen? Ik hoop dat zij jou dan heel snel kunnen voorzien van de oplossing. Succes! 😊
Hi @Kitty111, wat tof dat je thuis bent voorzien van zonnepanelen en heel goed dat je dit hier checkt! Top dat je zelf al zoveel stappen hebt uitgevoerd. Ik wil je hier dan ook met alle liefde bij helpen, maar dit is echt iets waarvoor je bij Goodwe dient aan te kloppen. Zou je via die weg contact kunnen opnemen? Ik hoop dat zij jou dan heel snel kunnen voorzien van de oplossing. Succes! 😊
Hi @Kitty111, wat tof dat je thuis bent voorzien van zonnepanelen en heel goed dat je dit hier checkt! Top dat je zelf al zoveel stappen hebt uitgevoerd. Ik wil je hier dan ook met alle liefde bij helpen, maar dit is echt iets waarvoor je bij Goodwe dient aan te kloppen. Zou je via die weg contact kunnen opnemen? Ik hoop dat zij jou dan heel snel kunnen voorzien van de oplossing. Succes! 😊
Haj Lisa,
Het is nu zo dat Goodwe verteld heeft dat ik contact met u op moet nemen. Het ligt aan mijn modem is mij verteld. Ik zie dat mensen met andere topics over omvormers met wifi problemen wel verder worden geholpen, waarom kan dat bij mij ook niet?
Dat een apparaat niet aan de wifi wil koppelen is niet iets waar T-mobile op afstand wat in kan betekenen. De tips die in de andere topics zijn behandeld heb je al gedaan. Met name die van 2.4ghz only blijkt vaak een issue voor die omvormers te zijn. Een wifi repeater is dan juist vaak weer een nieuwe storingsbron. Als de dekking op zolder onvoldoende is, denk dan eens aan wifi plus.
A
Anonymous
0 reacties
27 juni 2022
Kitty111 schreef:
Het is nu zo dat Goodwe verteld heeft dat ik contact met u op moet nemen. Het ligt aan mijn modem is mij verteld. Ik zie dat mensen met andere topics over omvormers met wifi problemen wel verder worden geholpen, waarom kan dat bij mij ook niet?
Zie je het Wi-Fi netwerk helemaal niet op de omvormer of verschijnt en verdwijnt deze willekeurig omdat het Wi-Fi signaal schommelt? Hoe is de Wi-Fi ontvangst als je met een laptop, smartphone of tablet bij de omvormer in de buurt bent ?
Kijkende naar een filmpje op Youtube, zou het eigenlijk eenvoudig moeten zijn om e.e.a. te koppelen.
T-Mobile kan zelf helaas heel weinig betekenen als de ontvangst van Wi-Fi onvoldoende is. Een oplossing zou kunnen zijn om (zoals @eric al zegt) Wi-Fi plus te gebruiken.
Het is nu zo dat Goodwe verteld heeft dat ik contact met u op moet nemen. Het ligt aan mijn modem is mij verteld. Ik zie dat mensen met andere topics over omvormers met wifi problemen wel verder worden geholpen, waarom kan dat bij mij ook niet?
Zie je het Wi-Fi netwerk helemaal niet op de omvormer of verschijnt en verdwijnt deze willekeurig omdat het Wi-Fi signaal schommelt? Hoe is de Wi-Fi ontvangst als je met een laptop, smartphone of tablet bij de omvormer in de buurt bent ?
Kijkende naar een filmpje op Youtube, zou het eigenlijk eenvoudig moeten zijn om e.e.a. te koppelen.
T-Mobile kan zelf helaas heel weinig betekenen als de ontvangst van Wi-Fi onvoldoende is. Een oplossing zou kunnen zijn om (zoals @eric al zegt) Wi-Fi plus te gebruiken.
Bedankt voor je reactie!
Mijn omvormer is met mijn wifi verbonden (kan ik zien op mijn modem) en de ontvanger zelf geeft een ontvangst van 80% aan wat genoeg moet zijn. Pas bij 30% kan dit een probleem zijn geeft Goodwe aan.
Ook in de app van mijn omvormer geeft hij aan dat hij verbonden is maar het signaal naar de servers wordt geblokkeerd geeft men aan.
Kortom de wifi verbinding is goed maar er is helaas iets wat het uitwisselen van gegevens blokkeerd naar de servers... 😞
Wat heb ik nodig om inzicht te krijgen in hoeveel de zonnepanelen opwekken?
Een wifi verbinding tussen de omvormer en de monitoring app
Een geïnstalleerde monitoring app op je telefoon of tablet
Een account voor de monitoring app
Omdat de monteur in 1e instantie de omvormer niet op de wifi kreeg lijkt het of de account registratie niet is doorgevoerd.
Indien de verbinding met wifi nu wel aanwezig is zal de account registratie gedaan moeten worden om verbinding met “de servers” te krijgen. Leverancier van de installatie benaderen en vragen of ze een monteur met kennis van zaken kunnen sturen.
Ik herken dit probleem, heb het zelf ook. Uitstekende wifi verbinding tussen modem en de Goodwe omvormer. Makkelijk te controleren op de interface van beiden.
Probleem moet ergens in de routering van T Mobile zitten. Heb ze twee weken geleden gebeld. Het probleem werd erkend, er werd ook gezegd dat hier in een overleg over gesproken was.
Terugbellen is op1 of andere manier T Mobile tot op dit moment niet gelukt……..
Kan natuurlijk ook zijn dat er poorten op het modem dicht staan waardoor het verkeer geblokkeerd wordt. Als iemand van de technische afdeling nu eens gaat bellen met Goodwe en het probleem analyseert komen ze samen vast snel tot een oplossing.
Een terechte vraag. Ik vermoed dat we het bij jou moeten vinden bij het verouderde modem en de hoeveelheid MBit/s waar je gebruik van maakt, wat in dit geval 20 Mbit/s is. Neem daarbij de data die al verbruikt wordt, ben ik erg benieuwd of dit simpelweg niet een data issue is bij jou. Ervaar je de problemen ook als je enkel de omvormer hebt aangesloten bijvoorbeeld. Mocht het daadwerkelijk een routing issue zijn, dan moet dat aangetoond kunnen worden middels een traceroute. Daarvoor is het wel nodig dat er een server bekend is van Goodwe. Hoe je deze precies uitvoert, vind je in dit filmpje: Traceroute (tracert) Explained - Network Troubleshooting - YouTube
Bandbreedte is echt het probleem niet, zo veel data verstuurd een omvormer nu ook weer niet.Daarbij komt er nooit verkeer door, ook niet als tv en andere apparaten uit staan.
Als ik een traceroute naar dat adres uitvoer dan loopt het op zijn zachts gezegd niet lekker.
Tracing route to www.goodwe-power.com [47.254.132.36] over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms Vigor.router [192.168.1.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms 1-220-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.220.1] 3 7 ms 7 ms 7 ms 10.10.10.153 4 7 ms 7 ms 7 ms 10.10.80.137 5 7 ms 7 ms 7 ms 10.226.4.12 6 16 ms 16 ms * if-ae-41-2.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net [195.219.194.26] 7 6 ms 6 ms 8 ms 217.161.69.141 8 10 ms 10 ms 10 ms 80.231.85.130 9 16 ms 16 ms 16 ms if-ae-41-2.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net [195.219.194.26] 10 16 ms 17 ms 17 ms if-ae-6-2.tcore1.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.194.150] 11 * * * Request timed out. 12 * * * Request timed out. 13 * * * Request timed out. 14 17 ms 16 ms 17 ms www.goodwe-power.com [47.254.132.36]
Trace complete.
Het kan zijn dat de route te traag is waardoor de data niet (goed) aankomt. Kan natuurlijk ook zijn dat dit enkel het adres van de portal is en niet van de servers waar de data heen moet. Dat laatste acht ik het meest aannemelijk aangezien ik zelf ook de servers en portal zou scheiden.
Ik hoor graag jullie gedachte of zie jullie verdere analyse.
Die gebruik ik namelijk om mijn goodwe te monitoren.
Die is net zo dramatisch
C:\WINDOWS\system32>tracert www.semsportal.com
Tracing route to www.semsportal.com [8.209.71.108] over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms 2 ms Vigor.router [192.168.1.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms 1-220-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.220.1] 3 7 ms 7 ms 7 ms 10.10.10.153 4 6 ms 6 ms 6 ms 10.10.80.137 5 * * * Request timed out. 6 * 17 ms 15 ms if-ae-41-2.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net [195.219.194.26] 7 6 ms 6 ms 21 ms 217.161.69.141 8 * * 10 ms 80.231.85.130 9 19 ms 15 ms * if-ae-41-2.tcore1.av2-amsterdam.as6453.net [195.219.194.26] 10 * * * Request timed out. 11 * * * Request timed out. 12 * * * Request timed out. 13 * * * Request timed out. 14 16 ms 16 ms 16 ms 8.209.71.108
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.