Skip to main content

Goedendag,

Vandaag is er een monteur geweest om mijn glasvezel aan te leggen. Ik heb de 1Gbit snelheids abonnement. Nou heb ik de snelheids test op jullie site gedaan en kwam de wifi niet hoger dan 370 mbps. De test was op nog geen meter van het modem gedaan. Bekabeld haal ik wel de snelheid van rond de 900mbps. Waar kan dit aan liggen?

Aan de wifi adapter van het apparaat waarmee je meet. 
De T-56 heeft 4x4 mini waar ik 2000 mbps op heb gemeten. Indien de wifi adapter van het ontvangende apparaat dit niet aan kan, zal de snelheid ook minder zijn. 
 

houd er overigens wel rekening mee dat alle diensten die je op dit moment online kunt bedenken, zonder enige hapering over die 370 mb zullen werken.


Aan de wifi adapter van het apparaat waarmee je meet. 
De T-56 heeft 4x4 mini waar ik 2000 mbps op heb gemeten. Indien de wifi adapter van het ontvangende apparaat dit niet aan kan, zal de snelheid ook minder zijn. 
 

houd er overigens wel rekening mee dat alle diensten die je op dit moment online kunt bedenken, zonder enige hapering over die 370 mb zullen werken.

Ik heb testen gedaan op verschillende apparaten waaronder de PS5, de ps5 gaf ook maar 320 mb aan. Terwijl die veel hogere snelheden op de wifi aan moet kunnen volgens mij. Dus kan het dan toch ergens anders aan liggen?


Hallo @Merrit 

De WiFi snelheid kan nogal schommelen maar 370 Mbps is een mooi resultaat voor op WiFi 5, gebruik de Ookla speedtest app om je snelheid te testen.

Indien je ook apparaten hebt die WiFi 6 ondersteunen dan kan da WiFi snelheid nog hoger zijn.


Hallo @Merrit 

De WiFi snelheid kan nogal schommelen maar 370 Mbps is een mooi resultaat voor op WiFi 5, gebruik de Ookla speedtest app om je snelheid te testen.

Indien je ook apparaten hebt die WiFi 6 ondersteunen dan kan da WiFi snelheid nog hoger zijn.

Het ligt dus aan de ps5 bijvoorbeeld? Ik had vernomen dat de ps5 ook wifi 6 ondersteunde.Bedankt voor jullie reacties


@Merrit 

Ik zie inderdaad WiFi 6 staan bij de specificaties maar met 300-400 Mbps over de WiFi hoef je zeker niet te klagen en anders kan je hem bekabeld aansluiten :)


@Merrit

Ik zie inderdaad WiFi 6 staan bij de specificaties maar met 300-400 Mbps over de WiFi hoef je zeker niet te klagen en anders kan je hem bekabeld aansluiten :)

Dat klopt. Ik vroeg het met alleen af omdat het wel heel ver van de 1000mbps. Nou weet ik dat het altijd een stukje minder is via de wifi. 


Deze vraag is van alle tijden. al vanaf het eerste wifi modem.

eigenlijk is er geen een provider die de snelheid op je wifi kan garanderen. het is meer in de trant van in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik ken je persoonlijke situatie niet maar er is genoeg wat stoort op je wifi. bijvoorbeeld: je buren. draadloze camera’s. Andere elektronica, water, vloerverwarming, spiegels . de doorvoer snelheid van je apparaat. (wifi 6 ondersteuning betekent niet dat hij ook de maximale snelheid aan kan) en ga zo maar door. een simpel antwoord is er helaas niet. 


Reageer