Gevraagd om een andere vervangende modem, krijg een powerkabel???
Beste Odido,
Afgelopen vrijdag na zoveelste keer “wel verbonden, geen internet” te zien gebeld met klantenservice.
Uitgelegd dat alle stappen (doormeten door monteur, kabels vervangen, schoongeblazen etc.) al doorlopen zijn, nu ik toch echt wil uitsluiten dat mijn modem niet kapot is, gevraagd om een nieuwe andere modem…
Wat schetst mijn verbazing ontvang ik van jullie alleen een stroomsnoer???? Maar geen modem.. moet de rest nog komen?
Nu kan ik weer bellen met de klantenservice, maar enorme wachtrij weer. Aub stuur mij een nieuwe modem zoals besproken met Aliye.
Dank
Bladzijde 2 / 2
Hi @Co3n, bedankt voor je update.
Het lijkt inderdaad op een kabelbreuk. Ik zie dat Guidion al aangestuurd is. Heb je toevallig het ONT wel aan staan? Ik deed voor de zekerheid een lijnmeting maar ik krijg geen contact met het ONT.
Hi Tommie, alles staat gewoon aan. Lampje op ONT knippert en wereldbol staat op rood.
Door je test is mijn vermoeden dus dat het buitenhuis is..en neem aan dat dat probleem ook snel op te lossen is as vrijdag? Niet dat t nog langer daardoor gaat duren? Wellicht goed om je bevindingen ook nu al door te geven aan de gideon monteur die hier komt? Ik kan helaas niet meer zien wat jullie gideon hebben door gegeven (dacht nieuwe modem en ont etc) maar niet iets met kabelbreuk....
Btw is er al een update voor de zxyel? Ik lees dat v10 er is die mogelijk de bug in het modem oplost? Zo ja graag na zou ik deze willen, nadat de kabelbreuk is opgelost (
Thx Co3n
@Tommie van Odido even nog over die kabelbreuk, nog even wat gegoocheld Wordt je niet vrolijk van.
De monteur van Guideon, kunnen zij dit soort zaken fixen?
Mvg Co3n
Ik hoop dat de monteur het voor je kan oplossen vrijdag @Co3n, echter weet ik dat niet zeker. Ook weet ik niet zeker of er een kabelbreuk is, het kan ook zijn dat er een kabeltje niet goed zit in de wijkcentrale. Dus ik hoop dat we vrijdag meer duidelijkheid hebben maar het liefst zie ik het vrijdag opgelost!
@Tommie van Odido nou de neverending story is compleet: De monteur is in de wijkcentrale er achter gekomen dat er iets is met een datum. Iemand van Odido heeft iets met een datum gedaan en daardoor komt er geen signaal door....
En zo simpel om het uit te zetten zo niet simpel om het weer aan te zetten. En natuurlijk: de backoffice werkt natuurlijk niet in het weekend... dus weer 3 dagen later. Vervolgens moet er weer een monteur komen weer 4 dagen later.... nogmaals Odido kan zo klik uitzetten, maar niet zo aanzetten. Wonderlijk en veroorzaakt enorme irritatie.
Hoezo zet er iemand zomaar een datum in het systeem, hoezo duurt het allemaal zo lang? Ik ben er echt klaar mee! Ik verwacht dat er spoed bijgezet wordt, goed op de hoogte gehouden wordt en dat ik maandag een oplossing heb.
Ik kan niet anders stellen.dat Odido zijn deel van de overeenkomst niet nakomt en in gebreke is (met 5-en op een hotspot is niet snel internet, geen connectie met home domitica meer en mede daardoor enorme beperkingen)
Naast de gevraagde snelheid, ook in het oplossen en de finale oplossing zelf van Odido (men begrijpt zelf ook niet wat er aan de hand is) wat kan ik nog doen? Beraden op vervolg stappen.
Co3n
@Tommie van Odido Nog eens een keer nagedacht, maar wat ik ook niet snap is dat er blijkbaar een (externe) monteur moet kijken om te zien dat er een "datum" niet goed staat in een systeem?
Dat er nergens een alarmbelletje is afgegaan of dat bij eerder onderzoek deze week dit dit niet naar boven is gekomen.
En wie zegt , garandeert mij dat mijn internet nu wel gaat doen? Na alle ervaringen ben ik sceptisch.
Thx for your reply. Mvg Co3n
Hey @Co3n, dat is wel heel gek. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie wel een datum staan van 03-08 maar dit is in 2023 en niet 2024, dat is de datum wanneer je opgeleverd bent. Verder zie ik niet waar de monteur het over heeft, wel heeft hij een ticket aangemaakt en hopelijk hebben we vandaag of morgen al een antwoord.
Hi @Tommie van Odido,
De letterlijke tekst uit de werkbon: "Administratie fout , abbo staat op 3-8 in plaats van 8-3 hierover contact gehad met odido hebben ticket aangemaakt en pakken dit verder op".
Dus ik weet niet waar hij dit gezien heeft of waarom jij dit niet ziet.. afgelopen vrijdag hebben ze geprobeerd om eea weer "klik aan te zetten" nadat Odido mij "klik uit hebben gezet". Ook dit vind ik bijzonder en niet geruststellend!
Ik ga uit van een antwoord en oplossing VANDAAG. En op communicatie met mij wat er gedaan is. Want neem aan dat dit toch spoed, urgent en hoog op de lijst staat!
Mvg Co3n
Ik zie dat de onderaannemer een afspraak met je heeft ingepland voor 13-03 @Co3n! Wil je mij op de hoogte houden van het proces?
HI @Tommie van Odido idd gebeld door bedrijf die vanuit KPN/odido aangestuurd wordt. Deze gaan as woensdag kijken naar de aansluiting. De man kon mij niet meer vertellen waarnaar ze gingen kijken mbt glasvezel.
Kun jij mij vertellen wat ze nu specifiek naar gaan kijken cq wat hun werkinstructies zijn vanuit jullie?
Want nu lijkt het weer geen " administrative zaak" te zijn. Verontrustend allemaal.
Mvg Co3n
Ze gaan de glasvezel onderzoeken en een bezoekje brengen aan de wijkcentrale en of bij je thuis om alles uit te sluiten @Co3n. Zoals ik al eerder zij denk ik niet dat dit een administratieve fout is. Hopelijk kan de monteur dit voor je oplossen!
@Tommie van Odido okay dank voor het bericht terug.
Maar de vorige monteur van Gideon had dat ook gedaan? Is dit dan een specialist of 2e lijn monteur? Ben benieuwd naar zijn conclusie.
En er is een uitspraak: "Hoop is uitgestelde teleurstelling". Dus op dit moment sceptisch, en vol vragen wat er gebeurd is, hoe en door wie! Ik laat me (positief) verassen door deze monteur.
Morgen weten we meer....
Mvg Co3n
@Tommie van Odido de monteur van KPN is er nu. Bezig in de wijkcentrale. Glasvezel kabel niet gebroken. Maar volgens hem doordat een andere klant is overgestapt wat kabels verkeerd in de centrale. PON knippert nu nog en rood internet lampje. Monteur is nu aan 't bellen met jullie.. maar nog geen oplossing...nog steeds in afwachting van een oplossing voor mijn internet probleem.
@Tommie van Odido update qua kabels en aansluiting zit.alles goed. Volgens de monteur zou een nieuwe mediaconverter nog de enige uit te sluiten item zijn. Echter weer wachten op een gyideon monteur en dat gaat weer x dagen duren!!
Gebeld met de klantenservice, gevraagd om zo'n ding op te sturen. Maar feedback van monteur was er nog niet en jullie technische dienst (die zelf met deze monteur in contact was) moet de feedback nog evalueren....als je t mij vraagt 3 monteurs gekeken, 3x geen oplossing. Men weet t niet.
Stuur zo'n ding maar gewoon op, dan kunnen we 't uitsluiten. En als niet is, graag kostenloos over naar een andere provider.
Bedankt Odido. Mvg Co3n
Hey @Co3n, ik zie dat er inmiddels al een afspraak gemaakt is om een nieuw ONT te installeren! Ik hoop dat het daarna opgelost is voor je. Uiteraard zullen we de periode dat je geen internet gehad hebt voor je vergoeden.
@Co3n Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begrijp goed dat je wilt dat het ONT zo snel mogelijk wordt verstuurd. Ik weet zeker dat mijn collega’s van de technische dienst ook mee bezig zijn. Echter is niet alle informatie zichtbaar voor ons.
@Tommie van Odido@Teresa van Odido NOU LEKKER... belofte vandaag GUIDEON aan de deur te zijn... belt een nummer 020 1x over laten gaan.. bel ik terug.. blijkt een "monteur" uit gevallen te zijn. Nu dus later... niet de afspraak en laat jullie service Partner ook Odido voor .. staan.
@Tommie van Odido@Teresa van Odido heeft Guideon maar 1 monteur ofzo?
Staat er toch echt en letterlijk 2 voor 12 nog eens niet fatsoenlijk bellen.....
@Co3n Mijn oprechte excuses dat de weer niet is doorgegaan, dit mag echt niet.
Ik wil dit echt heel graag voor je oplossen, daarom ben ik gelijk het systeem ingedoken om het in orde te maken. Echter zie ik dat je een verzoek tot kosteloos opzeggen hebt ingediend. Ik zie hier nog geen antwoord op.
Wel zie ik nog een afspraak in het systeem staan met Guidion voor vandaag. Laat je het mij weten of deze is doorgegaan? Indien dit niet het geval is, kan ik er meteen voor je achteraan!
@Tommie van Odido@Teresa van Odido deze monteur was er, zelfs nog eerder dan gegeven tijds marge. Dus gelukkig was er al iemand thuis. MAAR na een tijdje van alles proberen, kwam men erachter dat er iets in de wijkcentrale iets niet goed zat. Nu kwam er wel een signaal door.. PON stabiel groen! Hoewel het vertrouwen diep gezakt was en is, (voor mij tweede probleem en het acute probleem van meer 2 weken geleden en 3 monteurs verder)lijkt dit probleem nu opgelost.....
Echter helaas na ruim 1 uur kwam het eerste beruchte bericht weer terug (wel verbonden geen internet). En later op de avond nog een paar keer
Hier zijn we dus ook niet van verlost! ****** Dus problemen zijn nog niet opgelost sinds het begin van deze post. Wat is hier nu nog aan de hand? Update modem (v8 nu)? Mijn verzoek rondom de opzegging blijft nog open. Mvg Co3n.
Kan je eens Wifi 6 uitschakelen @Co3n? Heb je toevallig al een aanvraag gedaan bij een andere provider? Ik zie namelijk een migratie in mijn systeem staan dat je op 27-03 ons gaat verlaten.
@Tommie van Odido@Teresa van Odido ik zal vanavond eens kijken. Ik kreeg vandaag van thuis front overigens alweer de melding "wel verbonden geen internet". Dus probleem blijft mi met het modem volharden. En lijkt gewoon niet opgelost te kunnen worden. Dit probleem sleept al 6 maanden.. en vaak gezegd voorheen bij vorige provider geen problemen.
Afgelopen vrijdag zo kwaad, dat ondanks de toezegging dat er een monteur voor het weekend kwam om het op te lossen, en dan 2 min voor tijd afbellen (letterlijk 1x telefoon overlaten gaan en de klant zelf laten ontdekken dat monteur niet komt) wetende dat de klant al geruime tijd geen fatsoenlijk internet heeft. Dit is jullie slogan, "we zijn er voor je" niet waardig.
En toen, opgezegd, Klanten service uitgelegd onder verwijzing naar mijn gesprek met een van je collega's op woensdag waarbij door mij was gesteld: of een pon wordt opgestuurd, of monteur komt op vrijdag of anders mag ik kostenloos opzeggen. En andere provider gebeld.
Ik zit nu ook nog te wachten op een reactie van jullie financiële collega's die het ook naar alle ellende bevestigen. Maar ook hier is het stil, en moet ik er weer als klant achteraan. Ook hier weer kastje muur. Ondanks de toezegging dat ik teruggebeld zou worden maandag of dinsdag.
Je ziet dat ik van mening ben dat, Odido niet levert wat beloofd wordt, en daardoor het volledige vertrouwen verloren dat het ooit nog goed komt. Mede ook door wat ik gezien heb in de afgelopen periode.
@Tommie van Odido sinds een week over naar KPN. Ik moet de spullen nog van Odido terugsturen maar zal dat zsm doen. Dan kunnen we het Odido hoofdstuk sluiten, denk ik.
De problemen die ik voorheen had lijken voorbij en heb tot op heden stabiel internet en geen last van het fenomeen "wel wifi geen verbinding".en dat is zeer prettig voor de familie en mij.
Ik denk toch echt dat er met de modems van Odido iets aan de hand is (althans diegene die ik had). Hier moet Odido echt serieus naar kijken mi. Wel moet ik zeggen dat modem menu/ structuur duidelijker is dan die van de experiabox.
Tot slot hoewel niet heeft tot een (stabiele) oplossing, bedankt voor de (snelle) reacties.
Mvg Co3n
Hi @Co3n, blij om te horen dat het allemaal goed is gegaan! Bedankt voor de terugkoppeling. Ik wens je nog een prettige avond en veel succes bij je nieuwe provider.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.