Skip to main content
Beantwoord

geen wifi op zyxel T-54

Sinds einde middag na 1 kabeltje eruit gehaald en weer terug gestoken geen wifi meer. Alle stappen doorlopen maar geen resultaat. 2 weken geleden ook al problemen gehad. Toen zou het liggen aan mijn specifieke aansluiting van glasvezelnet in de wijk verdeelkast. Dat verholpen, monteur thuis geweest en alles werkte, tot vandaag. Wat te doen?

Beste antwoord door Waqqas

@TristanS 

Vervang de internetkabel tussen de mediaconverter en router eens, lijkt alsof de router de kabel aangesloten op de WAN poort niet herkent.

Bekijk origineel

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 19 april 2025

Hallo ​@TristanS 

Bedoel je dat je geen internet meer hebt dus een rode wereldbol op de T54? Welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter? En kan je deze ook eens herstarten?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 april 2025

Ik heb geen rode wereldbol. Groen continu brandend doet de power,  internet is uit en dan branden en of knipperen de meest 3 rechtse. De mediaconverter branden er 3 van de 4, alleen de LOS niet ( wat meen ik ook juist is). Mediaconverter is al enkele keren van de stroom geweest volgens stappenplan

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • 20 april 2025

@TristanS 

Is de router ook al eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 april 2025

Ik ben nu weer thuis en zie dat op de T-54 het volgende gebeurd:

Power : continu aan groen

WAN : uit

Internet : uit

LAN : knipperend groen

2.4G : knipperend groen

5G : knipperend groen

Op de media converter :

Power : brand continu 

PON : brand continu 

LOS : uit

LAN : knipperend 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 april 2025

Fabrieks reset ga ik nu eens toepassen

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 april 2025

Helaas geen resultaat. Alles brandt nog hetzelfde

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20995 reacties
  • Antwoord
  • 20 april 2025

@TristanS 

Vervang de internetkabel tussen de mediaconverter en router eens, lijkt alsof de router de kabel aangesloten op de WAN poort niet herkent.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 20 april 2025

Het is met de kabel opgelost. Dankjewel!

Diego van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 13 reacties
  • 21 april 2025

@TristanS Wat geweldig om te lezen! Namens de superuser graag gedaan en ook zeker met alle liefde gedeeld. Voor nu wens ik nog een hele fijne 2e paasdag. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen