Skip to main content
Beantwoord

Geen wifi op laptop


  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hallo,

We hebben sinds vorige week maandag 23 Mei de overstap naar t mobile thuis gemaakt ditmaal op galsvezel.

Echter ik krijg mijn laptop niet op wifi….de andere apparaten doen het wel behalve de laptop.

Als ik het wifiwachtwoord intik doet hij het een kleine 2 minuten en dan valt de verbinding er weer uit.

Ik heb er zelf echt 0,0 verstand van vandaar mijn vraag hier.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Alie.D 

Dus je kan in die 2 minuten wel internetten?

Heb je de mogelijkheid om op je telefoon een mobiele hotspot te maken en je laptop met de mobiele hotspot te verbinden om te kijken of hij dan verbonden blijft?

Je kan ook eens via deze link inloggen op je T-Mobile thuis account WiFi signaal voor 5 GHz uitzetten en opslaan. Probeer je laptop daarna weer eens te verbinden.

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22006 reacties
  • Antwoord
  • 30 mei 2022

Hallo @Alie.D 

Dus je kan in die 2 minuten wel internetten?

Heb je de mogelijkheid om op je telefoon een mobiele hotspot te maken en je laptop met de mobiele hotspot te verbinden om te kijken of hij dan verbonden blijft?

Je kan ook eens via deze link inloggen op je T-Mobile thuis account WiFi signaal voor 5 GHz uitzetten en opslaan. Probeer je laptop daarna weer eens te verbinden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 30 mei 2022

Ja via de telefoon lukt idd wel...die tip had ik gelukkig al gekregen via een medewerker van t mobile.

Best raar toch dat alleen de laptop niet verbonden is/blijft.

Ik heb net weer de WiFi ode ingetikt en nu bleef hij krap aan 1 minuut online dan kan ik dus ook gewoon internetten....totdat ik weer het scherm krijg dat ik geen verbinding heb.

 

Ik ga je andere tip morgen even uit proberen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi @Alie.D, wat voor laptop gebruik je en wat voor netwerkkaart zit erin? Omdat het puur op de laptop niet verbonden kan worden, kun je stellen dat het daaraan ligt en andere bronnen uitsluiten - dat maakt de zoektocht gemakkelijker. 

Ik vermoed dat jouw laptop het wifinetwerk uitschakelt en dat dit snel te verhelpen is. Mocht je de gevraagde info voor me hebben, dan ga ik eventjes na waar ik het juiste antwoord kan vinden.

Wat vaak trouwens ook helpt, is om het netwerk volledig te “vergeten” en daarna, wanneer je jouw laptop opnieuw opgestart hebt, weer opnieuw mee te verbinden. 

Gebruik zeer zeker de handige tips van @Waqqas: hier heb je ontzettend veel aan! 😄


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022
Waqqas schreef:

Hallo @Alie.D 

Dus je kan in die 2 minuten wel internetten?

Heb je de mogelijkheid om op je telefoon een mobiele hotspot te maken en je laptop met de mobiele hotspot te verbinden om te kijken of hij dan verbonden blijft?

Je kan ook eens via deze link inloggen op je T-Mobile thuis account WiFi signaal voor 5 GHz uitzetten en opslaan. Probeer je laptop daarna weer eens te verbinden.

Goeiemorgen Waqqas,

Ik heb via jou link ingelogd om het wifikanaal voor 5 GHz uit te zetten en op te slaan.

Deze staat op auto en ik kan alleen kiezen uit een legio aan cijfers….ik heb het één en ander geprobeerd maar elke keer flipt mijn laptop na zo'n kleine 2 minuten er weer uit.

Ik snap er echt niks van.😥

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022
Jason schreef:

Hoi @Alie.D, wat voor laptop gebruik je en wat voor netwerkkaart zit erin? Omdat het puur op de laptop niet verbonden kan worden, kun je stellen dat het daaraan ligt en andere bronnen uitsluiten - dat maakt de zoektocht gemakkelijker. 

Ik vermoed dat jouw laptop het wifinetwerk uitschakelt en dat dit snel te verhelpen is. Mocht je de gevraagde info voor me hebben, dan ga ik eventjes na waar ik het juiste antwoord kan vinden.

Wat vaak trouwens ook helpt, is om het netwerk volledig te “vergeten” en daarna, wanneer je jouw laptop opnieuw opgestart hebt, weer opnieuw mee te verbinden. 

Gebruik zeer zeker de handige tips van @Waqqas: hier heb je ontzettend veel aan! 😄

 

Goeiemorgen Jason,

Ik kan je maar één antwoord geven en dat is dat ik een Lenova laptop heb.

Maar vraag me niet wat voor netwerkkaart erin zit want nu weet ik al niet meer waar het over gaat.😬

Hoe kom ik er achter wat voor netwerkkaart er in mijn laptop zit?

En wat bedoel je met het netwerk vergeten?

Ik heb echt 0,0 verstand van computers….het is dat je ze tegenwoordig helaas nodig bent anders had ik er niet eens een gehad.🤷🏻

Groetjes Alie.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22006 reacties
  • 31 mei 2022

Hallo @Alie.D 

Wanneer je bent ingelogd dan ga je naar instellingen in het menu > WiFi > WiFi aan-/uitzetten > wijzigen :

WiFi signaal voor 5 GHz uitzetten en opslaan.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022

Ik heb gedaan wat je hebt gezegd. 

Echter krijg ik bij WiFi aan-/uitzetten alleen de mogelijkheid  om het wifikanaal uit te zetten.

Er staat geen 2.4 of 5 GHz waar ik uit kan kiezen.

Helaas kan ik je de foto van mijn scherm niet sturen te groot bestand.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022

Dit is em....


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22006 reacties
  • 31 mei 2022

@Alie.D 

Kun je het eens op een andere manier proberen?

Type in de adresbalk 192.168.1.1, je komt nu op een pagina waar je moet inloggen, gebruikersnaam admin en wachtwoord staat achter de Zyxel modem achter Login Password.

Wanneer je bent ingelogd dan zul je in het overzicht ook een optie zien om 5 GHz uit te schakelen, misschien moet je eerst op > klikken naast WiFi instellingen.


Forum|alt.badge.img+1
  • is een legendarische user
  • 1823 reacties
  • 31 mei 2022

Waarom vraagt u niet even een handige buurjongen of meisje om u even te helpen, eventueel heeft u ook wel familie die u wil helpen, dan is het probleem toch zo opgelost.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022

BeMu,

Als ik die handige buren of familie had had ik dat al lang gevraagd...maar helaas die hebben we niet.

Veel ouderen hier op de buurt.😉


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022

Waqqas wederom bedankt voor je tip.

Zodra ik weer tijd heb ga ik het proberen.

Helaas gaat dat vandaag niet meer lukken.

In elk geval weer heel erg bedankt voor het mee denken.👍


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22006 reacties
  • 31 mei 2022

@Alie.D

Super! Wanneer je een beveiligingsmelding krijgt wanneer je naar 192.168.1.1 gaat dan kun je gewoon op Geavanceerd klikken en doorgaan, het is niet gevaarlijk ofzo 😅


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 mei 2022

Waqqas.....tot nu toe niet.

Hopelijk kan ik er morgen weer verder mee aan de gang....ik moet nu helaas weg.😉


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22006 reacties
  • 31 mei 2022

@Alie.D 

Als je iets niet snapt maak er even een foto van 😉


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen