Skip to main content
Beantwoord

geen wifi in Hilversum

  • 21 July 2024
  • 7 reacties
  • 59 Bekeken

Sinds gisteren heb ik geen wifi meer. Dit is nu bijna 24 uur. Ik weet dat er landelijke storing is, maar ook dat buren wel weer wifi hebben. Ik heb een 4g voor thuis van Odido. Heb ik geen wifi door de landelijke storing of ligt het aan mijn apparaat? 

7 reacties

Reputatie 4
Badge

Geen WiFi of geen internet? Met WiFi maakt u met een apparaat zoals een smartphone of notebook draadloos verbinding met het 4G modem.

Internet is dan over die WiFi verbinding een dienst.

Vaak zeggen mensen dat ze geen WiFi hebben terwijl ze internet bedoelen.

Om u verder te helpen is dus nu eerst de vraag: hebt u verbinding met het 4G modem? Is te controleren door in een browser naar 192.168.8.1 te gaan, dan moet er een inlogscherm verschijnen van het 4G modem.

Reputatie 7
Badge +14

Power down en up us ook vaak een oplossing. Of bent u al door de databundel heen en moet die worden "geboosterd"?

Ik bedoel internet. Met de modem is alles one. Lampjes branden. Zegt ook dat ik ingelogd ben, maar geen internet heb. Die link die u stuurt, opent bij mij helaas niet. 

Ik ben niet door de databundel heen. 

Ik weet niet wat geboosterd is. 

Ik heb al 24 uur geen internet via mijn 4g voor thuis modem. Erg vervelend want apparaten zijn verbonden met internet om te functioneren. Ik weet niet of dit is door de landelijke storing of iets anders. 

Reputatie 4
Badge

Op het 4G modem (vaak onderop) staat het adres waar het modem op bereikbaar is, de gebruikersnaam en het wachtwoord. Probeer dat eens. Na inloggen kunt u zien of het 4G modem verbinding heeft met de zendmast. Ook lampjes op het modem kunnen dat aangeven.

Welk merk en type 4G modem hebt u?

Op het 4G modem (vaak onderop) staat het adres waar het modem op bereikbaar is, de gebruikersnaam en het wachtwoord. Probeer dat eens. Na inloggen kunt u zien of het 4G modem verbinding heeft met de zendmast. Ook lampjes op het modem kunnen dat aangeven.

Welk merk en type 4G modem hebt u?

Verbonden zonder internet geeft het aan. Ik zal later het merk laten weten. 

Reputatie 4
Badge

Dan is er dus verbinding met de zendmast en is er in het Odido netwerk iets mis. Storing melden lijkt me. U kunt dit niet verhelpen.

Probleem is opgelost. Internet doet het weer! 

Reageer