Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is.
Hi
Hoi Lisa. Geen eigen router, dus daar zit 't 'm niet in. Alle kabeltjes/stekkertjes waar het aan zou kunnen liggen heb ik nagelopen. Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk en er is een ticket uitgezet voor de technische dienst. Kwestie van geduld, nu.
Hoi
Ik neem aan dat deze switches niet vanzelf kunnen verspringen? De converter hangt in een afgesloten gangkast waar niemand in komt en dus ook niet per ongeluk tegen aan kan stoten. Aangezien alles normaal gefunctioneerd heeft vanaf de dag van installeren lijkt het me niet de oorzaak. Daarbij ga ik daar liever zelf niet aan prutsen.
Ik vind het ook wat vreemd dat de medewerker die ik sprak mijn probleem aan de technische dienst doorgeeft, maar dat ik hier op het forum moet lezen dat ik zelf aan de slag moet?
Als ik je link zo bekijk staan de schakelaars goed, maar zijn 3 van de lampjes groen, 2 oranje en 1 uit.
Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is.
Ik heb dus precies hetzelfde. Ook alles nagelopen en uit noodzaak m'n 4g aangezet. Klantenservice was al gesloten dus morgenochtend gelijk maar bellen...
Ik gebruik al een tijd tmobile thuis Internet only, heb nooit problemen gehad. Gisteravond nog gewoon internet gebruikt, echter sinds vanochtend geen WiFi. Ik heb (zyxel t50) router gereset, 10 seconden, en daarna toen dat niet werkte 30 seconden de stroom er af, stroom er weer op, alle lampjes branden, ook van de converter, op 1 na: het wereldbolletje op de router blijft rood. Er zou geen storing zijn in mijn omgeving (regio Leeuwarden) dus ik vraag me af wat er aan de hand is.
Ik heb dus precies hetzelfde. Ook alles nagelopen en uit noodzaak m'n 4g aangezet. Klantenservice was al gesloten dus morgenochtend gelijk maar bellen...
Oh en ik kom uit Zuid Holland en er zou ook geen storing zijn...
Hoi
Echter, ik wil hier niet op wachten en daarom zal ik meteen een monteursverzoek voor je aanmaken. Je zal snel een email en SMS ontvangen van onze monteurspartner Guidion waarin je hun digitale agenda vindt.
Ik ben hoopvol dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit komt goed!
Hoi
Hoi Cal. Dankzij je aanmoediging heb ik aan de dipswitches gepield en tadaa... WiFi werkt weer. Helaas heb ik 10 minuten geleden een afspraak ingepland met Guidion dus daar ga ik nu even achteraan bellen. Dankjewel.
Kan je misschien op een basisschool manier uitleggen wat er nou aan de hand was?
Wat super om te horen dat het de oplossing was, erg fijn
Zoals ik al in mijn vorige bericht aangaf geven de dipswitches je, in principe, twee combinaties van configuraties om met de wijkcentrale te verbinden. Door de andere configuratie te proberen maakt de Media Converter op een andere manier een verbinding met de wijkcentrale, wat zeker de moeite waard is om te proberen als je originele configuratie het niet meer doet. Echter, ik verwacht niet zozeer dat je originele configuratie het niet meer deed, sterker nog ik denk zelfs dat als je de dipswitches nu terug zou zetten dat de kans reëel is dat je weer verbonden bent, alleen kan zo'n geforceerde verandering van de configuratie een spontane fout in de originele configuratie verhelpen doordat de Media Converter anders moet gaan denken.
In principe moet zo'n spontane fout niet ontstaan en zal je dit ook hoogstwaarschijnlijk niet meer meemaken, maar omdat het techniek blijft kan er altijd iets mis gaan waardoor er een spontaan foutje in de configuratie ontstaat. Zo'n geforceerde verandering zorgt daarmee dat de Media Converter het letterlijk over een andere boeg moet gooien.
Dat is in ieder geval de bassischool manier die ik heb geleerd, hopelijk geef ik je hiermee ook een tip van de sluier.
Hoi
Echter, ik wil hier niet op wachten en daarom zal ik meteen een monteursverzoek voor je aanmaken. Je zal snel een email en SMS ontvangen van onze monteurspartner Guidion waarin je hun digitale agenda vindt.
Ik ben hoopvol dat de monteur veel voor je kan betekenen, dit komt goed!
Hoi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.