-
-
is een nieuwe Poster
-
3 reacties
Sinds kort overgestapt van Ziggo naar T-mobile glasvezel.
Afgezien van de snelheid als de verbinding werkt, zijn we niet heel tevreden.
De internet verbinding via de wifi wil nog wel eens tussendoor wegvallen, echter als we dan naar de modem kijken doen alle lampjes het nog wel.
Er werd eerst gezegd dat het kwam door dat de wifibooster niet goed gekoppeld was, maar ook dit heeft niet mogen baten. En we hebben de wifibooster maar volledig van het stroom af gelaten sindsdien.
Daarnaast probeer ik sinds de overstap in te loggen op het netwerk van mijn werk. Maar deze heeft ook problemen met de internet verbinding. Hij ziet het netwerk wel, als ik hem met de kabel heb aangesloten, maar kan er op een of andere manier niet mee verbinden.
Ik heb de klantenservice hier ook al over gebeld en deze gaven aan dat zij hier bij niet kunnen helpen en dat ik het via de community moest oppakken.
Graag zo snel mogelijk contact en hulp..
Hi @jitsefrits Ik heb gelijk je verbinding ook onder de loep genomen. De binnenkomende verbinding is echter niet weggevallen sinds de tijd dat het modem aanstaat. Ik vermoed dan ook dat het echt in de verbinding tussen het wifi-punt en jouw apparaten zit. Bedoel je met wifibooster, de extender van Ziggo of bedoel je ons eigen wifi-punt? Wij raden onze eigen Zyxel wifi-punten aan voor de beste werking met het Zyxel modem. Wat doen de lampjes op het wifi-punt wanneer de verbinding wegvalt? Daarnaast ben ik ook benieuwd of je dit op alle apparaten ervaart of op enkele apparaten. Het zou in dat geval zo kunnen zijn dat of de 2.4Ghz of 5Ghz op het betreffende apparaat niet goed werkt. Je zou in dat geval de band steering kunnen uitschakelen en twee aparte netwerken creëren, zodat je per apparaat kunt kiezen met welk netwerk je deze wilt verbinden en wat de beste werking heeft. Je kunt dit aanpassen door in te loggen in het modem via: http://192.168.1.1. Zorg wel dat je met het netwerk verbonden bent.
Wat betreft het netwerk van jouw werk, vermoed ik dat het gaat om een VPN. Zou je de workaround uit dit topic willen testen en kijken of dit het voor jou oplost: Werk VPN werkt niet via glasvezel | T-Mobile Community? Ik ben benieuwd!
Bekijk origineel