Sinds ik ben overgestapt naar oOdido werkt de Ring deurbel niet meer, en krijg ik ook geen verbinding met mijn draadloos printer.
Ring meermaals gereset, app verwijderd, WPA2-PSK ingesteld, maar alles zonder resultaat.
Wat kan ik nog meer doen?
Sinds ik ben overgestapt naar oOdido werkt de Ring deurbel niet meer, en krijg ik ook geen verbinding met mijn draadloos printer.
Ring meermaals gereset, app verwijderd, WPA2-PSK ingesteld, maar alles zonder resultaat.
Wat kan ik nog meer doen?
Hallo
Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. Schakel 5 GHz uit bij de WiFi instellingen.
Lukt het zo?
Gewoon 2.4Ghz en 5Ghz scheiden van elkaar.
En ieder een eigen naam geven. Probleem opgelost. Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax).
Wifi kanalen splitsen was geen optie, easy mesh kan je niet uitschakelen want dan werken de wifi versterkers niet meer.
Ik heb een guest wifi aangemaakt met alleen 2.4Ghz en daarop de ring en printer werken gekregen.
Thanks voor alle tips!
Mocht je vanaf een apparaat dat met het hoofdnetetwerk is verbonden will communiceren met de deurbel dan moet je wel bij netwerkinstellingen, draadloos, gast > toegangsscenario thuisgast kiezen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.