Skip to main content
Beantwoord

Geen Mesh netwerk meer ook niet te zien in router

  • 21 July 2024
  • 7 reacties
  • 62 Bekeken

Het viel mij op dat ik geen goede wifi ontvangst meer heb boven terwijl een versterker op de overloop staat.

Als ik nu mijn router check zie ik inderdaad mijn versterkers niet meer.

Alles is verbonden met mijn router EX5601-T1

Ik heb de versterkers opnieuw aangemeld, maar geen succes.
De lapjes op de versterkers branden groen (aan/uit, en de drie balkjes) Het wifi symbool knippert groen.

Hoe dit op te lossen?

 

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JacobsRSD 

Door een bug in de firmware worden de WiFi plus punten niet goed weergegeven op de topologie pagina maar verder zouden ze gewoon correct moeten werken.

Het lijkt er toch op alsof apparaten geen verbinding hebben met wi-fi punten een apparaat Welke 5 M van een wi-fi. Staat heeft nul streepjes wi-fi. En een snelheid onder de 10mbit

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JacobsRSD, wat @Waqqas zegt klopt inderdaad.

Ik zie wel dat er verschillende apparaten verbinding maken met het wifipunt. Klopt het dat je er op dit moment maar 1 hebt aangesloten? Je kan de NetAnalyzer app downloaden op je telefoon om te kijken met wel BSSID hij verbind. Loop dan van het wifipunt naar het modem toe om te kijken of hij switched tussen de AP's. 

Hi @JacobsRSD, wat @Waqqas zegt klopt inderdaad.

Ik zie wel dat er verschillende apparaten verbinding maken met het wifipunt. Klopt het dat je er op dit moment maar 1 hebt aangesloten? Je kan de NetAnalyzer app downloaden op je telefoon om te kijken met wel BSSID hij verbind. Loop dan van het wifipunt naar het modem toe om te kijken of hij switched tussen de AP's. 

Op de router zijn 2 versterkers aangesloten,.. deze laat het overzicht niet zien.

vandaar dat ik denk dat ze ook niet werken,.. alles is verbonden met de router

 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je ze bekabeld of draadloos aangesloten @JacobsRSD? Welke lampjes branden op de wifipunten? 

Draadloos en alles brand groen

Reputatie 7
Badge +9

Wat gebeurt er als je ze bedraad aansluit @JacobsRSD? Ook zie 2 TP-Links aangesloten zitten, zou je die eens willen loskoppelen? Een volledige powerflip kan ook wonderen doen.

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Reageer