Skip to main content

Geen internetverbinding met Google Nest Cam

  • 26 June 2024
  • 10 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo. Vandaag geprobeerd nieuwe Google Nest Camera te installeren. Krijg wel verbinding met router maar geen verbinding met internet.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Welkom op onze community! @André Vola 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je gebruik kan maken van je Google Nest camera. 

Graag wil ik proberen om de bandsteering op het modem uit te zetten. Dit houdt in dat de 5Ghz en 2.4Ghz verbinding worden gesplitst. We geven je altijd twee netwerken: 2.4Ghz en 5Ghz. De 2.4Ghz is er voor apparaten verder van het modem, de 5Ghz dichter bij het modem. Het modem maakt nu één netwerk en laat de apparaten zelf kiezen welke ze gebruiken. Dit kan soms voor een onstabiele verbinding zorgen.

Heb ik jouw akkoord om hier twee netwerken van te maken? 

 

Beste Teresa,

Bedankt voor je reactie. Jouw voorstel voor splitsing van het netwerk heeft geen zin aangezien mijn netwerk al gesplitst is in 5 en 2,4 Ghz.

Ik moet mijn camera verbinden met het 2,4 Ghz netwerk  Dat lukt ook maar op het moment dat de verbinding plaats vind krijg ik de melding dat er geen verbinding met het Internet gemaakt kan worden.

Dit probleem heb ik een half jaar geleden ook gehad met mijn soundbar, maar dat hebben jullie toen opgelost.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @André Vola, sommige apparaten kunnen moeite hebben met verbinding maken door wifi 6. Dit heb ik zojuist voor je uitgeschakeld. Wil je nogmaals proberen om de camera verbinden? Ik ben benieuwd of het nu wel goed gaat. 

Helaas Nora, probleem blijft hetzelfde, wel verbinding met het modem maar dan krijg ik de melding dat geen internetverbinding gemaakt kan worden.

Reputatie 5
Badge +5

Hi @André Vola, zou je me kunnen doorgeven welk type Google Nest Cam je precies gebruikt? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken! 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @André Vola, bedankt voor je informatie! Bij een andere klant lukte het met deze stappen, zou je dit willen proberen?

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Ik hoor graag of dit werkt! Groetjes, Ishana

Hallo Ishana.

Verbinding via hotspot lukt inderdaad, echter nadat ik de hotspot uitzet en terug ga naar verbinding met mijn router lukt het niet.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @André Vola, ik heb nog eens een aanpassing doorgezet in je beveiliging! Lukt het nu wel? Ik hoor het graag! Groetjes, Ishana

Reageer