Skip to main content
Beantwoord

Geen internet met nieuw modem

Beste Odido, 

Vandaag is er een installateur langs geweest om ons "normale" internet om te zetten naar glasvezel. Toen hij wegging deed het internet het nog niet, maar hij zei dat dat nog kon komen omdat de verbinding nog niet aan was gezet. 3 uur later hebben we de klantenservice gebeld, met de mededeling dat we dachten dat het nieuwe modem (zyxel T56) misschien defect was (de monteur had hier ook al naar gehint). Zelfs zonder internet verbinding moet een WiFi verbinding met de modem namelijk mogelijk zijn, en in de community hebben we vaker gelezen dat modems waarbij het aan/uit pictogrammetje blijft knipperen defect zijn. Daar kregen we te horen dat we echt geduldig moesten zijn en dat het wel tot 22.00 kon duren voordat het internet het zou gaan doen. Het internet deed het nog steeds niet. Ondertussen onze oude modem er weer aangehangen (zyxel T50), en nu hebben we wel internet (en WiFi). Zouden jullie een nieuw, werkend T56 modem kunnen sturen?

Met vriendelijke groet, 

Dirk-Jan

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Dirkjancor, excuus voor het ongemak! Inderdaad, ik wil graag je modem omruilen. Op dit moment lukt dat echter niet, omdat je abonnement volgens ons systeem nog niet van start is gegaan. Dit komt omdat Guidion de installatie niet als compleet heeft gemeld. Ik heb onze backoffice gevraagd dit alsnog te regelen. Als je abonnement administratief is gestart, dan kan ik de omruiling van het modem regelen. Ik hou het in de gaten, we regelen dit zo snel mogelijk!

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20998 reacties
  • 12 april 2025

Hallo ​@Dirkjancor 

De T50 doet het nu via de glasvezelaansluiting? Als het Power lampje op de T56 blijft knipperen dan moet deze inderdaad vervangen worden, vul alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator dit direct voor je kan regelen.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2748 reacties
  • Antwoord
  • 13 april 2025

Hi ​@Dirkjancor, excuus voor het ongemak! Inderdaad, ik wil graag je modem omruilen. Op dit moment lukt dat echter niet, omdat je abonnement volgens ons systeem nog niet van start is gegaan. Dit komt omdat Guidion de installatie niet als compleet heeft gemeld. Ik heb onze backoffice gevraagd dit alsnog te regelen. Als je abonnement administratief is gestart, dan kan ik de omruiling van het modem regelen. Ik hou het in de gaten, we regelen dit zo snel mogelijk!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 april 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido , dat zou heel fijn zijn! Weet jij toevallig of dat ook kan verklaren waarom we de tv-code nog niet kunnen vinden in "mijn odido"? Want het tv kastje kunnen we nu dus ook nog niet installeren 😅

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

De vraag staat uit ​@Dirkjancor, dit komt goed. Ik heb je een privébericht gestuurd met de TV gegevens! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen