Goedenavond allemaal,
Sinds een maand maken we thuis gebruik van een glasvezelverbinding van T-Mobile. In principe is de draadloze verbinding stabiel, echter merk ik regelmatig (minimaal eens per 5 min) een korte stutter in de draadloze verbinding. De verbinding valt dan tijdens het gamen een halve seconde weg en herstelt zich daarna weer.
Ik heb een ping -t gedaan naar zowel de gateway als naar Google en in beide gevallen is te zien dat er een korte latency spike is variërend tussen de 20-700ms. Ik heb het modem al een aantal keer van het stroom afgehaald en de drivers van de wifi dongel opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Op advies van de T-Mobile klantenservice wordt er een versterker verstuurd om te kijken of dit gaat helpen. Daarnaast is ook op hun advies bandsteering in het modem uitgezet, maar helaas ook zonder resultaat.
Gezien het bovenstaande en dat we er bij onze vorige provider geen last van hebben gehad, vermoed ik dat het wellicht met het modem zelf te maken heeft. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is om te de verbinding bekabeld te testen.
Hopelijk heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem.
Gr, Anthony