Skip to main content
Beantwoord

Fortnite verbinding onstabiel via Odido glasvezel (PS5) – werkt wel via Ziggo

• October 12, 2025
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi Odido-team,

Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met Fortnite op mijn PS5 via Odido glasvezel.
Tijdens het spelen heb ik voortdurend lag spikes, packet loss en verbindingsproblemen, terwijl alles op mijn oude Ziggo (coax) verbinding perfect werkte.

Om uit te sluiten dat het aan mijn eigen netwerk ligt, heb ik wat tests gedaan:

• Router: Zyxel (standaard Odido router)

• NAT-type: 2

• IPv6: uitgeschakeld

Testresultaten:

• ping 3.210.15.223 → 100% packet loss

• tracert 3.210.15.223 → stopt bij twelve99.net (Telia, jullie upstream provider)

Dit wijst er volgens mij op dat het verkeer van Odido richting de Epic Games / AWS-servers ergens onderweg wegvalt.

Ik zie in dit topic dat meer klanten (zoals Brenda) hetzelfde probleem ervaren:
https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/ps5-verbindingsproblemen-bij-fortnite-362406

Zou dit kunnen worden doorgezet naar het netwerkteam om te onderzoeken of er een routing- of peeringprobleem is tussen Odido ↔ Telia ↔ AWS (Epic Games)?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door rvk01

Die 3.210.15.223 is gewoon niet bereikbaar via ping (ICMP). Waarschijnlijk een server die niet op ping reageert of inmiddels weer offline is. Ook reageert ie niet op andere netwerken (net geprobeerd). Wel komt er bij de twelve servers een behoorlijk hoge ping bij. Maar dat ligt niet aan Odido (zie een ander topic). Ik weet ook niet of dat invloed heeft op gamen.

Je kunt beginnen even DoS uit te zetten in je Zyxel router. Hopelijk helpt dat wat. 

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10154 reacties
  • October 12, 2025

hoi ​@JPv95 ,

Dat was een heel ander probleem. Een firmware update op de router heeft dat opgelost. Die firmware heeft iedereeen nu.

• Auteur
  • 2 reacties
  • October 12, 2025

Oké helder Eric, dankjewel. Wat kan mijn probleem dan zijn?

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • 2252 reacties
  • Antwoord
  • October 12, 2025

Die 3.210.15.223 is gewoon niet bereikbaar via ping (ICMP). Waarschijnlijk een server die niet op ping reageert of inmiddels weer offline is. Ook reageert ie niet op andere netwerken (net geprobeerd). Wel komt er bij de twelve servers een behoorlijk hoge ping bij. Maar dat ligt niet aan Odido (zie een ander topic). Ik weet ook niet of dat invloed heeft op gamen.

Je kunt beginnen even DoS uit te zetten in je Zyxel router. Hopelijk helpt dat wat. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • October 13, 2025

Dank voor de reactie rvk01, dit heeft direct geholpen! Dank!