Hoi Odido-team,
Ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met Fortnite op mijn PS5 via Odido glasvezel.
Tijdens het spelen heb ik voortdurend lag spikes, packet loss en verbindingsproblemen, terwijl alles op mijn oude Ziggo (coax) verbinding perfect werkte.
Om uit te sluiten dat het aan mijn eigen netwerk ligt, heb ik wat tests gedaan:
-
Router: Zyxel (standaard Odido router)
-
NAT-type: 2
-
IPv6: uitgeschakeld
Testresultaten:
-
ping 3.210.15.223→ 100% packet loss -
tracert 3.210.15.223→ stopt bijtwelve99.net(Telia, jullie upstream provider)
Dit wijst er volgens mij op dat het verkeer van Odido richting de Epic Games / AWS-servers ergens onderweg wegvalt.
Ik zie in dit topic dat meer klanten (zoals Brenda) hetzelfde probleem ervaren:
https://community.odido.nl/thuisnetwerk-566/ps5-verbindingsproblemen-bij-fortnite-362406
Zou dit kunnen worden doorgezet naar het netwerkteam om te onderzoeken of er een routing- of peeringprobleem is tussen Odido ↔ Telia ↔ AWS (Epic Games)?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
