Ik krijg mijn HP-printer 1415mfp met geen mogelijkheid verbonden met het draadloos netwerk.
Ik hoop dat je kan helpen.
Mvg, michel
Ik krijg mijn HP-printer 1415mfp met geen mogelijkheid verbonden met het draadloos netwerk.
Ik hoop dat je kan helpen.
Mvg, michel
Hoi
Alle routers zijn een aantal maanden geleden allemaal geupdate naar de B10 versie. Jouw printer zal waarschijnlijk dan geen wifi6, 5ghz of wpa3 beveiliging ondersteunen. Als je dit voor de rest van je netwerk wel wilt gebruiken, dan is een andere printer nodig. Andere optie is dat je generiek in de router deze nieuwe beveiliging terugschroeft tot het legacy niveau van je printer.
Hoi Eric,
Dankjewel voor je bericht!
Ik weet hoe ik in de router kom, maar zou je kunnen aangeven hoe ik dat beveiligingsniveau kan terugschroeven?
Je moet een beetje spelen met de mogelijkheden op de draadloos pagina.
Zelfs als ik de beveiliging uitschakel lukt het niet.
Hallo
Ziet de printer het netwerk wel of niet? Je kan het volgende proberen.
Log in in de router en bij de WiFi instellingen schakel 5 GHz uit, als dit niet werkt ga dan in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.
Hallo Waqqas,
Ja, de printer ziet het netwerk gewoon. Ook de WPA2-PSK heb ik al geprobeerd. De 5 GHz nog niet en ik ga ik proberen, dankjewel.
Helaas, de GHz instelling stond al op 2.4. Hij blijft weigeren.
Het lijkt erop dat er verder dan geen opties meer zijn, toch?
Je kan WiFi 6 nog uitschakelen door in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos , algemeen, andere te gaan, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.
Indien het nog niet lukt probeer de WPS functie dan eens om de router en printer te verbinden
Ook gedaan, geen succes helaas Waqqas. Dankjewel voor je hulp. Ik denk zo onderhand dat dit een gevalletje kansloos wordt.. Zijn dit soort verbindingsproblemen ook te verwachten bij andere printers? Kan Odido niet voorzien in een andere router o.i.d.?
Hey
Gedaan. De printer geeft nu aan dat het een ongeldig wachtwoord betreft. Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Tv en internet werken nu ook niet (meer).
Hey Tommy, zou je me alsjeblieft even een update kunnen geven?
Kan je de mediaconverter en/of router eens herstarten?
Ik heb hier ook een HP printer en er zijn nog vele anderen met printers icm Odido.
Tot nu toe was bij iedereen de oplossing met 2,4 GHz wifi verbinden of WPA2-PSK als beveiligingsmodus kiezen
Ik heb hem zojuist nog een keer herstart.
Zie je een rood lampje op de router? Welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter en loopt de internetkabel naar de blauwe WAN poort van de Zyxel router?
Overigens verbindt mijn printer met de T56 zonder dat er een wijziging nodig is, het betreft een HP Officejet 3830
Hi!
Ik heb overal werkend internet, behalve op de tv. Mijn chromecast verbreekt steeds de verbinding.
Na wat speurwerk vermoed ik dat ik een firmware update nodig heb voor mijn Zyxel t56.
Is dit mogelijk?
Hi
Alle modems zijn up to date, dus daar kan het niet aan liggen. Is het alleen de Chromecast die verbindingsproblemen heeft of ook andere apparaten? Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en je Deco willen loskoppelen zodat alle apparaten met het modem verbinden. Heb je daarna wel een stabiele verbinding?
Powerflip
Hai
Het is inderdaad alleen de chromecast, alle andere apparaten werken uitstekend pp de Deco.
Aangezien het modem 2 verdiepingen lager staat dan waar onze leefruimte is, is het loskoppelen van de deco geen haalbare optie.
Bovenstaande powerflip gedaan, helaas geen verbetering. De Chromecast verbreekt gemiddeld 8 tot 10 keer per dag de verbinding.
Hey
Hi
Inmiddels alles werkend gekregen!
Na de powerflip de chromecast terug gezet naar de fabrieksinstellingen en een extra deco aangeschaft waar alleen de tv op gaat.
Voor nu lijkt dit de oplossing, bedankt voor de hulp!
Fijn om te horen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.