Skip to main content
Beantwoord

Firmware update zelf gekochte WX5600?

• 26 november 2024
  • 16 reacties
  • 448 Bekeken

Ik heb vorige week een T-56 gekregen. Om alles in huis dekkend te krijgen zelf 2 wifi-punten WX5600 gekocht. Maar krijgen die nu wel vanzelf de laatste firmware vanuit ODIDO? Resetten en 24 uur wachten maakte geen verschil.

(je kunt het wel raden.. met oude b7 firmware in de WX5600 werkt het wifipunt voor geen meter)

Beste antwoord door FrankEhv

Update: mijn WX5600 wifi punten zijn dit weekend automatisch bijgewerkt naar versie b13 (voluit V5.70(ACDW.0)b13 )

Het ziet er heel veel beter uit:

De wifipunten worden nu als AP gezien en de router geeft nu bij verbinding> correct alle aangesloten apparaten weer (zowel als topologie als lijst) 

Ook de app MPro Mesh laat weer alle aangesloten apparaten zien.

Odido bedankt!

Bekijk origineel

16 reacties

• is een Top Poster
  • 71 reacties
  • 26 november 2024

Als je ze in bruikleen hebt middels Odido mag je verwachten dat er vanzelf de nieuwe firmware op word gezet. Sluit ze dan wel bekabeld aan op het modem en laat ze ongemoeid minimaal 24 uur aan staan.
Indien je ze los heb gekocht middels een 3e partij word er geen Odido firmware op gezet en zullen ze ook niet in Mesh gaan werken icm het Odido modem. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 27 november 2024

Ik heb ze inderdaad los gekocht via een externe partij. Ze staan te koop bij meerdere webshops en op marktplaats. Maar nu heb ik geen idee hoe er goed werkende firmware op te krijgen, weet iemand anders dit wel?

En kan iemand van Odido bevestigen dat dit niet gaat werken? Dan kunnen we ook andere mensen hiervoor waarschuwen.

• is een Top Poster
  • 71 reacties
  • 27 november 2024

Er zal geen firmware vanuit Odido hier op gezet worden. 
Odido heeft voor de apparatuur met zyxel een unieke firmware ontwikkeld die uitsluitend door Odido zelf verleend word. 

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 28 november 2024

​@FrankEhv Wat is de volledige firmwareversie die nu op de wifipunten staat? Als het iets is met ACDW is het Odido-firmware en zou het automatisch geĂŒpdatet moeten worden. De nieuwste versie van de Odido-firmware is b8. Staat er nu een firmware met ACEB op, dan is dat de originele Zyxel-firmware. Dan kan het wifipunt niet geĂŒpdatet worden naar Odido-firmware.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 28 november 2024

​@TMTV Dag TMTV :) , ik heb twee WX5600 met verschillende firmware versies er in:

• V5.70(ACDW.0)b8_20231215 -> deze werkt niet volgens mij: wordt niet als repeater maar als client gezien door de T-56, volgt de wifi settings niet
  • V5.70(ACDW.0)b11_20240715 -> deze lijkt wel te werken (bedraad)

Ik had beide gereset en 24 uur bedraad aangesloten, toen gebeurde er niets mee. Maar is dit nu toch al wel de firmware voor Odido? 

PS in mijn T-56 router zit versie V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 29 november 2024

​@FrankEhv Ja, dit is Odido-firmware. In b8 zit een bug waardoor hij niet goed wordt weergegeven in het overzicht van apparaten, maar hij zou het wel gewoon goed moeten doen. Die bug is in b11 opgelost, vandaar dat die wel goed staat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 29 november 2024
TMTV schreef:

​@FrankEhv Ja, dit is Odido-firmware. In b8 zit een bug waardoor hij niet goed wordt weergegeven in het overzicht van apparaten, maar hij zou het wel gewoon goed moeten doen. Die bug is in b11 opgelost, vandaar dat die wel goed staat.

Fijn, ​@TMTV bedankt! Na resetten heeft de b8 inderdaad de wifi settings overgenomen en fungeert wel als AP. Ik ga het dan verder nog een keer proberen, had net alweer mijn oude Netgear Orbi er achter gezet. Groeten Frank.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 december 2024
TMTV schreef:

Goedemiddag, mijn WX5600 staat ook nog op de oude firmware V5.70(ACDW.0)b8. Hoe/ krijg ik de nieuwe firmware op deze WX5600?

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1791 reacties
  • 1 december 2024

​@PTH64 b11 wordt nog niet uitgerold, maar staat blijkbaar al op nieuw uitgeleverde wifipunten. Door “nieuwe ontwikkelingen” is de update vertraagd. Het is nog niet bekend wanneer die gaat komen.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 1 december 2024

Oké, bedankt.

Wachten we nog even af

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 5 februari 2025

Did you solve the issue. I am still waiting and no update so far. I also stacked b8 and no mesh =(

Can Odidod force push it

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 5 februari 2025

Hi frkysi, 

No the version of my WX5600 AP is still the same b8_20231215. 

It works more or less as repeater. Sometime a reset is needed. The reported topology is quite a mess, the AP point is not recognized as such and there is no list of the devices connected to it. Also the mesh seems not switching to the strongest station each time

So I just wait now till the bugs are solved. Alternative would be to buy a better mesh router set, but for that I'm not desperate enough (yet)

Found some other stupid bugs that I could work around:

• Wifi station name must be at least 8 characters, if not you get a false error for the password
  • my Daikin heatpump only connects if WPA2 mode selected
  • my AEG wash-dryer only connects if WPA3 mode selected ( so one of those is at the guest network)

regards Frank

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Update: mijn WX5600 wifi punten zijn dit weekend automatisch bijgewerkt naar versie b13 (voluit V5.70(ACDW.0)b13 )

Het ziet er heel veel beter uit:

De wifipunten worden nu als AP gezien en de router geeft nu bij verbinding> correct alle aangesloten apparaten weer (zowel als topologie als lijst) 

Ook de app MPro Mesh laat weer alle aangesloten apparaten zien.

Odido bedankt!

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1957 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@FrankEhv, woehoe super dat het nu weer top in orde werkt! đŸ˜

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 27 februari 2025

Top, het werkt zoals het hoort.

Het heeft even geduurd, maar het wachten wordt toch beloond.

Bedankt ODIDO

Langevloei
  • is een Master Poster
  • 32 reacties
  • 15 maart 2025

Hier hebben we 11 maanden op gewacht.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen