Skip to main content
Beantwoord

F-Secure en WiFi

  • 24 July 2024
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Goedemiddag,

Als recent gebruiker van internet Odido (12 -07-24) heb ik in deze korte periode regelmatig een conflict ervaren tussen mijn eigen abonnement van F-Secure (totaal Pakket) en de verbinding met het WiFi signaal van het modem T56. Gebeurde regelmatig wanneer ik gebruik wilde maken van WiFi dat ik eerst de VPN moest uitzetten voordat ik gebruik kon maken van Wifi. Ben benieuwd of dit een probleem is wat bij meerdere speelt.?

Gisterenavond rond 20u viel internet er volledig uit. Alle bekende rituelen uiteraard uitgevoerd, waaronder zelfs een reset op het modem.  Het internet lampje op het Modem (wereldbolletje) was en bleef rood. Deze ochtend was er nog steeds geen internet en ook nog steeds het rode lampje. Tijdens een telefoongesprek met medewerker Odido weer àlles doorlopend maar helaas zonder succesvol resultaat.  Storingen waren bij Odido in onze omgeving niet bekend. 
Niet langer dan een uur na dit contact waren alle lampje zonder enige handeling doormij weer groen op het modem en inderdaad er was weer verbinding. Wel heb ik daarvoor F-Secure overal uitgezet. 
Ondertussen heb ik ook al wel een link ontvangen van Guidion voor een monteur.
Ik zal nog even 24 u wachten om deze te annuleren of alsnog een afspraak te maken.

Inmiddels heb ik F-Secure weer ingeschakeld en tot op heden werkt alles weer prima.

Mijn eigen abonnement F-Secure vervalt in augustus. Via Odido kan ik ook internet beveiliging bestellen mogelijk is die combinatie minder gevoelig voor conflicten?

 

Van wie is de beveiliging via Odido en is het pakket “overal veilig” te vergelijken met mijn huidige bescherming?

Ben benieuwd naar de reacties..

Groet Arno.
 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arno4561, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad wel een vreemd gevalletje. Het kan wel eens voorkomen dat een monteur tijdelijk een stekkertje uit de wijkcentrale moet halen voor werkzaamheden of een oplevering van iemand. Wellicht dat dit het geweest is. 

Een leuk weetje over Thuis Veilig Online, het is een product ontwikkeld door F-Secure, ook bekend onder de naam F-Secure Sense. Op basis van hun databases worden ongewenste verbinding binnen je netwerk, maar ook van buitenaf geblokkeerd. Dat gebeurt allemaal lokaal op de CPE.

Hi @Arno4561, welkom op onze Community!

Dat is inderdaad wel een vreemd gevalletje. Het kan wel eens voorkomen dat een monteur tijdelijk een stekkertje uit de wijkcentrale moet halen voor werkzaamheden of een oplevering van iemand. Wellicht dat dit het geweest is. 

Een leuk weetje over Thuis Veilig Online, het is een product ontwikkeld door F-Secure, ook bekend onder de naam F-Secure Sense. Op basis van hun databases worden ongewenste verbinding binnen je netwerk, maar ook van buitenaf geblokkeerd. Dat gebeurt allemaal lokaal op de CPE.

Dankjewel voor je reactie.

Inmiddels uren verder waarin de verbinding perfect werkt durf ik het aan opnieuw F - Secure totaal incl VPN te activeren.  Je kunt n.a.v. van mijn vervolg bericht al inschatten wat de reden en inhoud is van dit bericht…,. Weer precies als in het eerste bericht rood lampje op het modem en dus geen internet. Wel een wifi signaal van het modem maar geen verbinding naar buiten. Alsnog Guidion nu maar ingeschakeld.

 

Vervolg op mijn eerdere berichten;


Op onze 3 apparaten de app van “F-Secure totaal” verwijderd. Gelukkige bijkomstigheid dat het abonnement al binnen 3 weken is verlopen. 

Je zult maar net een abonnement voor F-Secure zijn aangegaan, minimum is toch 1 jr.

Lijkt voor de IT profs misschien onwaarschijnlijk maar doe er je voordeel mee…. 
 

Voor mij is inmiddels duidelijkheid:  F-Secure met VPN en internet via Zyxel T56 modem van Odido Is geen goede combinatie.


Nu inmiddels alles is verwijderd en weer wat uurtjes verder kan ik eindelijk op alle apparaten weer gebruik maken van Internet en werkt het modem zoals je mag verwachten.  Je kunt de samenhang eigenlijk niet meer ontkennen.

Omdat mijn Odido internet recent is ingegaan wil ik graag vragen om jou ervaringen te delen met jouw internet beveiliging via een abonnement van Odido.

 

Groet Arno

Reputatie 7
Badge +9

Het enige wat ik je kan vertellen is dat niet alle apparaten F-Secure zo leuk vinden en dat het voor verbindingsproblemen kan zorgen @Arno4561. Dit hebben we ook met onze eigen variant gezien namelijk. Dan is de beveiliging te streng voor het device. Verder heb ik er zelf geen ervaringen mee, ik gebruik het hier thuis zelf niet.  

Reageer