Skip to main content

Hallo,

Sinds een relatief korte tijd heb ik last van extreem lage snelheden met mijn Zyxel wifipunt (maximaal 16mb/s met een dieptepunt van 3mb/s). De verbinding is verder prima.

Wat ik reeds geprobeerd heb:

• Opnieuw koppelen van modem met wifipunt, vervolgens wifipunt weer op zijn plek gezet
  • Gecontroleerd of alles juist ingesteld staat in het modem (Easymesh is actief)
  • Verbinding gecontroleerd met de MPro Mesh app. Geeft aan dat de verbinding met het wifipunt gelukt is.
    • MPro app geeft geeft aan “Mesh: Offline”
    • Wifipunt is niet zichtbaar in de app
    • Ik heb online gelezen dat dit een bug kan zijn in de firmware maar weet niet of dit in mijn geval ook daadwerkelijk zo is
  • Telefoon (iPhone) en laptop (Macbook Pro) halen dezelfde lage snelheden
  • Snelheden van wifipunt gemeten zonder en met internetkabel - zelfde resultaten

Het wifipunt is op dit moment met een internetkabel verbonden met het modem. Het enige dat mij opvalt is dat het wifi lampje continu groen knippert (ontvangen van data?). Het connectiviteit lampje brandt altijd groen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben langzaam ten einde raad. Alvast bedankt!

Victor

Hey ​@VictorStrouk, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat het wifipunt perfect werkt, daarom ben ik meteen voor je gaan kijken en heb een lijnmeting uitgevoerd. Hier ziet alles er goed uit, ik zie ook dat het wifipunt nu bekabeld is aangesloten zoals je aangeeft, is de snelheid dan wel in orde?

Welke apparaten heb je nog meer bekabeld aangesloten op het modem? Zou je het modem en wifipunt eens willen voorzien van een factory reset? Is de snelheid dan wel stabiel?

Hi Tommie,

Bedankt voor je reactie. Bekabeld is de snelheid gelijk aan de draadloze snelheid. De apparaten die met een kabel zijn aangesloten zijn mijn TV en mijn Steam Link. 

Ik heb het wifipunt al meerdere malen gereset maar zal deze week het modem ook eens resetten. Zijn er nog andere zaken die ik zelf kan proberen? Het wifipunt heeft een hele tijd degelijke snelheden geleverd en er is tussentijds geen apparaat toegevoegd o.i.d

Blijft dit topic open mocht ik onverhoopt zaterdag pas reageren?

Wat je nog kunt proberen is om een andere kabel en poort te gebruiken ​@VictorStrouk, maar als de bekabelde snelheid ook zo beroerd is kan het zijn dat het wifipunt defect is.

Dit topic blijft gewoon open dus neem gerust alle tijd om te testen! 

Goedemorgen!

Ik heb het modem en het wifipunt gereset, vervolgens heb ik het wifipunt weer gekoppeld met de router.

Na het verplaatsen van het wifipunt naar een van de slaapkamers boven, heb ik deze bedraad aangesloten. De lampjes op het wifipunt gaven het volgende aan:

• Power lampje: Oranje
  • Verbinding: Groen
  • Wifi lampje: Groen knipperend

Het resultaat was wederom rond de 5-10mb/s snelheid. Ik heb vervolgens gezocht naar een alternatieve plek om het wifipunt te plaatsen. Wanneer ik het wifipunt, draadloos, op een andere plek aansluit haal ik een snelheid van +/- 200mb/s.

Technisch gezien is mijn probleem hiermee opgelost en heb ik overal dekking, maar ik blijf het vreemd vinden dat zodra ik het apparaat bekabeld aansluit ik extreem lage snelheden haal (voor je beeldvorming: de internetkabel tussen het modem en het wifipunt is 15-20 meter lang, de kabel is 2 jaar oud).

Ook kan ik nergens iets vinden wat het betekent als het Power lampje op het wifi punt oranje is. Kan dit te maken hebben met het stroompunt?

Ik wil je bedanken voor je hulp maar het irriteert me eigenlijk dat ik het oorspronkelijke probleem nu niet heb opgelost. Natuurlijk sluit ik het wifipunt ook liever bekabeld aan om de maximale snelheden te behalen (of denk ik dan verkeerd?)

Zijn er zaken uit mijn bovenstaande toelichting die bij jou een belletje laten rinkelen? Of eventueel nog dingen die ik kan proberen om de oorzaak te vinden?

Alvast bedankt!

Reageer