Skip to main content

Easymesh werkt niet goed

  • 1 July 2024
  • 15 reacties
  • 100 Bekeken

Hallo,

 

Ik merk dat mijn wifi punten (beide) niet goed werken. Zelfs als ik naast mijn wifi punt sta, schakelt geen enkel apparaat over naar dat wifi punt. Ik heb het modem (T56) meerdere malen gereset. Ook heb ik de wifi punten gereset. Ze zijn overigens allebei bedraad aangesloten via ethernet poorten in de muur, die rechtstreeks naar de router gaan. Ik heb 2 laptops, 1 televisie, 2 telefoons, 2 iPads op wifi en 11 lampen. Ik zou het dan wel fijn vinden dat het wifi punten zou werken. Zou het aan verouderde firmware kunnen liggen?

 

Ik zie graag een antwoord tegemoet. 

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Avioma 

Volgens Odido ligt het aan de firmware waardoor de WiFi plus punten niet goed worden weergegeven in de mpro mesh app, ze zouden wel gewoon moeten werken.

Beste @Waqqas 

 

Ik heb het niet over de Mpro Mesh app. Ik heb het over dat wanneer ik naast het wifi punt sta, mijn apparaten niet schakelen naar dat wifi punt, maar gewoon doodleuk de modem kiezen...

Reputatie 7
Badge +15

@Avioma 

Misschien is het signaal van de Zyxel-T56 sterk genoeg waardoor ze niet overschakelen?

Dus, mijn modem is bevestigd in de meterkast. Vervolgens ga ik op de bank zitten (op 8 meter afstand v/d meterkast) en staat het wifi punt (bedraad) naast mij op de bank. En dan heb ik 2 v/d 3 streepjes bereik? Dus ik heb een wifi punt voor niks? Dan zou het wifi punt toch moeten aangeven; oh hey, het is de telefoon van Adam, ik ga de verbinding met de T56 ontkoppelen en ik ga jou verbinden met mij, omdat je veel dichterbij mij bent, dan de T56 dat is? Dat is mijn ogen een mesh netwerk met beamforming? En zover ik de specs bekijk van het wifi punt, ondersteunt deze dat ook. 

 

Ik zie graag een oplossing. 

Reputatie 2

Dus, mijn modem is bevestigd in de meterkast. Vervolgens ga ik op de bank zitten (op 8 meter afstand v/d meterkast) en staat het wifi punt (bedraad) naast mij op de bank. En dan heb ik 2 v/d 3 streepjes bereik? Dus ik heb een wifi punt voor niks? Dan zou het wifi punt toch moeten aangeven; oh hey, het is de telefoon van Adam, ik ga de verbinding met de T56 ontkoppelen en ik ga jou verbinden met mij, omdat je veel dichterbij mij bent, dan de T56 dat is? Dat is mijn ogen een mesh netwerk met beamforming? En zover ik de specs bekijk van het wifi punt, ondersteunt deze dat ook. 

 

Ik zie graag een oplossing. 

Ik heb precies hetzelfde hier.

2 repeaters. TAB S8 kiest de repeater een hoog, en mijn pixel die in de woonkamer.

Alle andere apparaten kiezen voor de router.

 

Vraag me niet waarom.

Reputatie 7
Badge +3

@Avioma Ik ben meteen het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten en ik krijg de melding dat deze af en toe wegvalt. 

Dit heeft natuurlijk ook effect op het signaal naar de wifipunten. Om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. 

Je ontvangt hier later vandaag een e-mail over met een link om de afspraak in te plannen. Ik weet zeker dat de monteur hierbij kan helpen! 

@Teresa van Odido Ik haal weleens de stroom van het modem + GPON kastje af. Wellicht is dat hetgene wat je ziet? 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Avioma, dit kan goed kloppen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes Ishana

Hoi @Avioma, dit kan goed kloppen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes Ishana

Maar dan heeft het ook weinig nut om een monteur langs te laten komen… Dan is er verder geen technisch probleem. Ik stuur ze terug, bespaar ik ook nog eens € 5,- per maand. Thanks in ieder geval :) 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Avioma, dat is helemaal goed, ik wens je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoe merk je dat je geen verbinding maakt met het wifipunt @Avioma? Kan je eens de Net Analyzer app downloaden? Daar kun je de BSSID bekijken waar je verbinding mee maakt en zo kun je controleren of je verbinding maakt met welke AP (modem of wifipunt). 

Hoe merk je dat je geen verbinding maakt met het wifipunt @Avioma? Kan je eens de Net Analyzer app downloaden? Daar kun je de BSSID bekijken waar je verbinding mee maakt en zo kun je controleren of je verbinding maakt met welke AP (modem of wifipunt). 

Ik merk dat vooral aan het feit wanneer ik naast het AP sta. Mijn telefoon ligt er letterlijk naast, en toch kiest hij voor het modem. Terwijl de modem veel verder weg is. 

 

Over de app: ik sta er letterlijk naast, en toch kiest hij voor het modem (gecheckt a.d.h.v. mac address).

Ja via wat check je dit @Avioma?

Ja via wat check je dit @Avioma?

Via de app die jij aanbeveelde. En wat bedoel je met te dichtbij? Te dichtbij bij het modem? Is zo'n 9 meter van elkaar verwijderd. 

Had mezelf al gecorrigeerd over de afstand @Avioma. Wat gebeurt er als je het modem en wifipunt reset en opnieuw verbind. Controleer dan of je automatisch overschakelt. Je kunt in het modem controleren of de cliënt een reject aangeeft. Het kan zijn dat jouw cliënt (telefoon) niet goed overweg kan gaan met een Mesh systeem. Probeer het ook eens met een ander device. 

Reageer