Skip to main content

Easymesh en mijn Chromecast 3 gaan niet samen dus heb ik het uitgeschakeld. De namen en ww van de 2,4GHz en 5GHz SSID's heb ik veranderd naar aparte namen en ww (xxx 2,4GHz en yyy 5GHz). En op een kanaal gezet waar niet mijn hele buurt met automatische kiezer tegelijk op zit.

Het werkt top, tot na soms een uur, een dag, een week de SSID namen verdwijnen en ik alleen één kanaal naam (yyy zonder 5GHz erachter) zie.

Het verrotte eraan is is dat ik weer mijn Chromecast, de Nintendo Switch, en printer boven opnieuw moet verbinden.

De modem gedraagt zich alsof Easymesh weer aan staat. Maar als ik inlog in de modem staat het precies zoals ik het achter heb gelaten.

Als ik dan op de SSID tab op opslaan druk veranderen de namen weer naar zoals ik ze ingesteld heb. Ik wil dat niet steeds moeten doen en ben er helemaal klaar mee.

Kleine update:

WhatsApp backup naar Google Drive blijft al dagen rond 94% hangen. Volgens tips online moest ik op mijn smartphone wifi's vergeten en opnieuw mee verbinden. Na het vergeten waren beide SSID's zichtbaar maar de namen waren anders. De 2,4GHz heette alleen het eerste woord (x zonder 2,4GHz erachter) van de naam en de 5Ghzer de naam (yyy zonder 5GHz erachter) die ik eraan heb gehangen.

Vanmiddag testen of ik weer verbinding met de Chromecast kan maken.

 


Hi @Volaus, hartstikke fijn dat je zo helder de situatie in kaart brengt! Ik hoor heel graag of de tip voor de smartphone de oplossing is voor dit euvel. Voor de zekerheid wil ik ook alvast de expertise van @Pieter_B en @soepkip67 inschakelen. Hebben jullie hier ook nog een oplossing voor in petto? 😊 Merci! 


Hallo @Volaus ,

Heb je naast het uitschakelen van de easymesh ook de bandsteering uitgezet?
 

Dan bedoel ik : De keuze bij Draadloos: het vinkje weghalen
Daarna even het modem opnieuw oplaten starten via het menu


Ik ben dankbaar voor mensen met verstand van zaken die hun tijd, kennis en ervaring gebruiken om anderen te helpen. Dus bij deze, bedankt.

Ik heb net het vinkje bij 2,4GHz en 5GHz uitgezet en in het tabje ‘onderhoud’ de modem opnieuw opgestart. De namen kloppen weer en ik kan weer koppelen met de Chromecast (wat ik niet kon voor ik bandsteering uitzette) zonder dat ik die opnieuw hoef in te stellen.

Als er in de tussentijd niks meer gebeurt laat ik eind volgende week weten of het nog naar behoren werkt.

En wil iemand aub in lekentermen uitleggen wat bandsteering is en wat het doel ervan is? Kan ik er nog wat van leren ook.


Hallo @Volaus ,

Ben blij dat dit richting de oplossing lijkt te gaan.

Heb hier nog een link: WiKi Wifi 

Hier staat nog wat info over instellingen in de verschillende topics.


Bedankt voor de link.

Het probleem was weer terug.

Chromecast had geen verbinding met de modem en de namen op mijn smartphone klopte weer niet (x en y zoals in het eerdere voorbeeld) en bandsteering stond weer aan.

Bandsteering heb ik weer uitgezet, maar zonder de modem te resetten. Waarna de wifi verbinding op mijn smartphone en op mijn vriendin d'r laptop verbrak en niet meer te vinden was. Dus bandsteering weer aangezet, waarna de namen weer klopten en de Chromecast weer verbinding had.


Hallo @Volaus ,

Als je een reset gedaan heb staat alles weer zoals je de modem ontving. Zeg maar zoiets als fabrieksinstelling. Opnieuw opstarten doet dat niet.

Maar goed om te lezen dat alles nu weer werkt.


Hallo @soepkip67 ik heb toen opnieuw opgestart, niet de algehele reset uitgevoerd.

Dat werkte ongeveer twee dagen en nu ben ik weer terug bij af. De namen kloppen niet en de Chromecast kan ook niet meer met WiFi verbinden. Ik heb de indruk dat de modem op een willekeurig moment een instelling weer verandert.


Hallo @Volaus ,

Dan zou ik het ook niet meer weten.

Heel misschien dat @TMTV een oplossing weet.


Heb je een T-50 of T-54?


Hallo Timo78,

Het is een T50.


Hallo @Timo78,

Het is een T50.

Ik weet niet of er een andere oplossing is. Anders bel ik T-Mobile op om het op te lossen.


@TMTV Heb jij nog lumineuze ideeën of gouden tips in je deskundigheid die wij over het hoofd hebben gezien? 😄


Ik lees dat je de T50 meerdere keren opnieuw hebt opgestart, maar heb je hem ook gereset? Het is misschien een flauw antwoord, maar vaak lost het dit soort problemen wel op. Maak je daarnaast gebruik van een extra wifipunt? Wellicht gooit die roet in het eten. Als je dan Easymesh uit zet, neemt hij de instellingen van het modem niet meer over.


Hallo @TMTV,

Bedankt dat je ook mee helpt.

Ik gebruik alleen de modem, geen extra access points. Zo'n 3 jaar geleden is er een monteur langs geweest omdat ik problemen had met de Chromecast en de Netflix app die steeds verbinding ontkoppelde met mijn smartphone.

Hij heeft toen de modem gereset, wat niks gaf. Nu, zo'n 3 jaar later heb ik het vanuit dat punt veranderd naar hoe het nu is, wat ook niet werkt.

 

Oh en wat doet Multicast precies? Kan dit roet in het eten gooien?


Ik heb de oplossing.

Een aantal weken geleden was er een wifi specialist op mijn werk. Tijdens het praten met hem bedacht ik me dat ik eens moest proberen de spaties te vervangen voor underscores. Vanaf toen heb ik geen probleem meer. Zo simpel…

 

Bedankt voor het meedenken. Dit topic mag op slot.


Reageer